Nya regler MC-parkering i Göteborg

oppfinnarn

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Hoj
2004, Honda VTR Firestorm
Ja, tyvärr blev ju den här artikeln lite snedvriden.. Imho rätt irrelevant till och med..

JAg mailade dessa bilder till GP i tisdags, men har inte fått nån respons.. Men här ligger ju ett av de stora problemen som man missar i diskussionerna här i tråden.. Det är inte antalet meter MC-platser som är problemet - ett större problem är att vi inte kan utnyttja dem för att cyklar ställer sig huller om buller där..

// Johan

Bifogat

• MC-Park_1.jpg
    MC-Park_1.jpg
    184.9 KB · Visningar: 165
  • MC-Park_2.jpg
    MC-Park_2.jpg
    192.8 KB · Visningar: 193

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
Ja, tyvärr blev ju den här artikeln lite snedvriden.. Imho rätt irrelevant till och med..

JAg mailade dessa bilder till GP i tisdags, men har inte fått nån respons.. Men här ligger ju ett av de stora problemen som man missar i diskussionerna här i tråden.. Det är inte antalet meter MC-platser som är problemet - ett större problem är att vi inte kan utnyttja dem för att cyklar ställer sig huller om buller där..

// Johan

tror att vi skadar oss själva där, trafikkonorets stora motivering är att det inte finns tillräkligt med platser för cyklar, vilket är bullshit, det är bara att cyklister inte bryr sig var man ställer sig, så sent som igår fick jag en cykel som inte hade cikelstöd mot hojen, blev inga repor som tur det men blev väldigt sugen på att slänga cykelhellvetet uppe på ett träd.

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Ja tyvärr verkar det som just cyklister plötsligt har blivit kommunens nya änglar.
Man får inte kritisera dem för hur de kör eller hur de parkerar. De får köra på trottoarer, strunta i väjningsplikt och parkera vartdevill.

Undra om det beror på de har satsat väldigt mycket på att de inom Stadshuset och Trafikkontoret själva ska cykla? För de oftast inte behöver röra sig så mycket i deras jobb?

Min rekommendation är att bära bort cyklarna från MC-parkeringen. Ställ dem gärna 15-20m därifrån så de tar lite tid för dem att hitta dem när de ska hem. Eller kanske bara ställ dem rakt in på gång och cykelbanan? Lätt de råkar vältas där.

Kanske dags för en skylt där de står cyklar bortforslas och återfås mot avgift? Fast det lär bara vara att glömma att få igenom något sådant i politikernas och tjänstemännens "Cykelstaden Göteborg". Det skulle väl möjligen vara när de börjar låsa fast dem i dörrn till där de jobbar :rolleyes:

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Det har tydligen pratats om protestaktionen på Bandit både idag och igår, flera på jobbet har kommit och frågat mig om det :tummenupp

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
SR / P4 kommer vara på Heden och intervjua :tummenupp

SMC har det på sin förstasida (lite udda faktiskt när de på ett sätt är en motreaktion mot SMC)
Mc-Folket (SMC tidningen) ska göra repotage om protesten med bilder.

Bike.se har det på sin förstasida.

Snöbollen bara växer och växer... trots den härliga värmen!

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
tror att vi skadar oss själva där, trafikkonorets stora motivering är att det inte finns tillräkligt med platser för cyklar, vilket är bullshit, det är bara att cyklister inte bryr sig var man ställer sig, så sent som igår fick jag en cykel som inte hade cikelstöd mot hojen, blev inga repor som tur det men blev väldigt sugen på att slänga cykelhellvetet uppe på ett träd.

Du skulle hängt upp den och satt fast en liten lapp där det stod vad som hänt och att nästa gång så är cykeln kanske inte helt användbar längre. Lite jävla respekt för andras grejer måste man ha.

Parkerade på heden igår fem i nio och åkte därifrån kl ett. Kul att det var så många, verkade trevligt men kunde inte vara där under aktionen (men hojen var).

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0