Nya regler MC-parkering i Göteborg

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Kom inte med helt enkelt idag. Metro hade kampanj för Go Green så utrymmet var begränsat.

Fördelar med ej tryckt idag är att det troligen blir lite längre artikel när den trycks och dessutom vi hinner spika dag och plats för parkeringsaktionen :tummenupp

Fler som är sugna aktivera sig? 5-6 personer so far. PM/Maila mig.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Kom inte med helt enkelt idag. Metro hade kampanj för Go Green så utrymmet var begränsat.

Fördelar med ej tryckt idag är att det troligen blir lite längre artikel när den trycks och dessutom vi hinner spika dag och plats för parkeringsaktionen :tummenupp

Fler som är sugna aktivera sig? 5-6 personer so far. PM/Maila mig.
Jag skiter i vilket nu då, bestäm ett datum så infinner jag mig. Det är för många viljor med i detta redan, vill inte röra till det med min också.

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Jag är van vid många viljor :) Och ser en fördel i det. Men visst kan det vara frustrerande oxå :tummenupp
Mötet kommer vara ikväll. De som är aktiva vet tid och plats (har jag råkat glömma dig... skicka PM!).
Där ska vi försöka spika planen och dela upp det som ska göras bäst det går.

Sen kommer vi säkert behöva ett par händer för tex dela ut säg flyers 1 timme på mcdagarna eller så av någon som ska dit. Hoppas det finns SH-folk som kan ställa upp med det och lite annat.

Vackra Blomman :tummenupp Du va lite sugen på layouta nån flyers eller hur var det?

Pathfinder5555

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
Meanie + KLR
På en vardag blir ju knivigt....meeen kommer dit som ett skott efter jobbet......får väl se om det finns parkering :rolleyes:

Har ni kontaktat fler medier än Metro?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har ni kontaktat fler medier än Metro?

Har talat med G-P idag - de vill veta mera. Det får de i morgon, efter att vi haft möte ikväll. Då spikar vi det mesta. Jag, Smartswede, Route 66 och några till (vet ej exakt vilka) har ett informellt "rådsmöte" i kväll.

- Hänga på? Vi behöver både pigga armar och hjärnor... Anmälan till Smartswede i så fall.

En pressrelease är skriven för övriga medier.

Vi kommer även att ställa ut på mc-dagarna på Säve med en "minimonter" (troligen bara ett bord! :) där vi kan informera om Heden-aktionen.

Så det är full fart på förbededelserna!

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Har talat med G-P idag - de vill veta mera. Det får de i morgon, efter att vi haft möte ikväll. Då spikar vi det mesta. Jag, Smartswede, Route 66 och några till (vet ej exakt vilka) har ett informellt "rådsmöte" i kväll.

- Hänga på? Vi behöver både pigga armar och hjärnor... Anmälan till Smartswede i så fall.

En pressrelease är skriven för övriga medier.

Vi kommer även att ställa ut på mc-dagarna på Säve med en "minimonter" (troligen bara ett bord! :) där vi kan informera om Heden-aktionen.

Så det är full fart på förbededelserna!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
.

DAGEN FASTSLAGEN:

Lördagen den 2 maj kl 0900-1200. Heden

Aktionsgruppen kallar sig "GÖTEBORGS MOTORCYKLISTER"

Massa diskussioner i gruppen om valet av datum men nu gäller detta för det var lämpligast (meddelat till journalister etc). Vet SH rösterna sa annat men även med det i tanken så var detta bättre.

Lägesrapport:

Metro, har genomfört intervju (vet ej tryckdag, hoppas trycker datum för aktionen för rejäl spridning). Metro kommer 2 maj som det ser ut och fotograferar/intervjuar.
GP, kontaktat motorjournalist som vill skriva om det, kontaktas imorrn igen.
Jobbas på ett par andra mediakällor.
Spridning på forum och press release görs snarast.
Fixat så vi står på MC-dagarna i Säve och kan ha protestlista och flyers med info om dagen.
Posters för mchandlarna mfl. på G.
Flyers på G.

Den som vill ha flyers etc för att printa och sprida själv maila till mcparkering@gmail.com Den som vill assistera på något sätt maila ni oxå!

/Anders Rimstedt
För Göteborgs Motorcyklister
.

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Lägesrapport:
Arbetsgruppen är 11 personer.

GT kommer bevaka och skriva om oss!
Metro - tippar publicering i samband med bevakning av mcdagarna.

Radio jobbas det på.

Hemlig handlare nappat på å parkera sina nya typ av mc/moped på aktionen.

Kontakter med grannkommuner tagna. Påvisa de har regler om parkera vid cykelställ som fungerar utmärkt idag.

Några som kan tänka sig gå nån timme med protestslista å ge ut flyers under mcdagarna? Eller allmänt sprida info om protesten?

Maila mcparkering@gmail.com

Gör en insats för Göteborg Motorcyklister! (och mopedåkare)

/Anders Rimstedt

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
M600, 748BP
Lägesrapport:
Arbetsgruppen är 11 personer.

GT kommer bevaka och skriva om oss!
Metro - tippar publicering i samband med bevakning av mcdagarna.

Radio jobbas det på.

Hemlig handlare nappat på å parkera sina nya typ av mc/moped på aktionen.

Kontakter med grannkommuner tagna. Påvisa de har regler om parkera vid cykelställ som fungerar utmärkt idag.

Några som kan tänka sig gå nån timme med protestslista å ge ut flyers under mcdagarna? Eller allmänt sprida info om protesten?

Maila mcparkering@gmail.com

Gör en insats för Göteborg Motorcyklister! (och mopedåkare)

/Anders Rimstedt

Jag kommer iaf ta tag i att dela ut lite flyers på Lördag...!!!!

gismo

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Hoj
yamaha vmax 1985
om jag tar min långsamma moped en sådan som inte har en registreringsskyllt . vem skriver dom parkeringsboten-till .tar dom min moped o kollar så jag inte har tjuvtrimmat . Eller ska jag ta med ett cyckelställ och låsa fast den i .

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
om jag tar min långsamma moped en sådan som inte har en registreringsskyllt . vem skriver dom parkeringsboten-till .tar dom min moped o kollar så jag inte har tjuvtrimmat . Eller ska jag ta med ett cyckelställ och låsa fast den i .

Ett eget cykelställ hade juhe vart bra om du har med dig :hihi

Det är klass I / EU moperna och MC det gäller. Så Klass II utan regskylt kan fortfarnande parkera som cyklar. Oxå nåt som komplicerar till det hela lite extra :va

Någon mer än jag som tror att många fler EU moppar i Göteborg kommer köra utan regskylt framöver? Tror de även blir en del MC som tar av skylten :rolleyes:

Vovven kommer med den 2:a maj? :yoparty

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
not
fy fan vad tidigt... kommer ni till säve idag så kom förbi monter för namninsamling för detta och visar ert stöd för parkeringar och till mig som har sovit i två timmar och är på väg dit... wwwof!

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Varför nöja sig med en enda dag? Fortsätt med er aktion helg efter helg ända till politikerna tänker till.

F.ö. har vi samma regler här i Gävle, men jag har pratat med några lapplisor, och dom har aldrig, och kommer aldrig, att lappa en hoj som står vid cykelstället. Verkar som dom har mer förnuft än vad våra politiker har.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Här i gbg så är lapplisora lite annorlunda... de flesta lappar mer än gärna...

Desto större anledning till att köra er protest flera gånger så dom fattar.

Hoppas det ger effekt i vilket fall. Ska bli spännade att läsa hur det går för er.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping