Hörselnerven?Jag träffade nog en nerv
Skall vi reda ut en del grejer? plus en ohygglig massa bra text
Sen finns ju terrängkörningslagen vilken är hyfsat hård då det gäller körning på barmark vilket gör att det är i princip förbjudet att köra på barmark. Väntar bara på att den ska bli ännu hårdare med tanke på hur det körs fyrhjuling och snöskoter nu för tiden.
Terrängkörningslagen är en skitlag, hafs- och slafsberedd av Carl Lidbom i det gamla DDR-Sverige.
"Ensamutredare" gubevars...
Skitlag för att den är luddig och svår att få till någon fällande dom på.
...men nu är vi långt från trådämnet. Solly!
Där är vi het överens, jag kan den där historien och den är skrämmande. Men, vi kan väl vara överens om att körning på barmark är förbjudet iallafall? Sen när det kommer till vägar, stigar, traktorvägar osv och vad som är vad så har vi en annan situation...
Varför kör du runt på ett system som låter så satans högt?
Irriterar du inte väldigt många människor?
Sköna sånger i all ära men någonstans måste man dra en gräns.
Blir lika grinig på människor som kör enduro med ett öppet akra-system.
Låter en mil bort och förstör för alla andra.
1. Helt fel forum för kommentaren, du blandar ihop sporthoj med bmw klubben forumet
Det var polisstationen där killen jobbar som dom fick leta fram papperskopian till slut, fick tag i hans befäl...... ca: 3h total tid på telefonen. Det visar sig att han som fyllde i rapporten hade "glömt" att kryssa i nått så dom hade gjort det nu i efterhand och skulle ändå skicka ut en kopia till mig. Där ser man, vilda västern.
Som avslutning så fick jag dock klarhet i att jo det är en registeringsbesiktning som är den rätta påföljden om man stoppas med något annat än en 100% orginal MC. Sedan om det är en ljuddämpare, blinkers, bromshandtag ett klistermärke som sitter där inget ska vara så spelar det ingen roll!
Enligt gruppbefälet på stationen som jag pratade med så ska polisen igentligen alltid utfärda föreläggande om regbesiktning om något inte är orginal. Att det t.ex. i STHLM där polisen inte har tid med att vissa bestrider beslut osv. väljer att ge kontrollbesiktning är upp till dom men det är fel....
Så bra att vet.... ...åk inte ut på landet där polisen inte har nått bättre för sig.
Sålde precis ett slip-on till en kille i Schweiz. Han var helt desperat över att jag först inte hittade homologieringsdokumenten (vilket ord). Kunde bara använda den på banan gnydde han. När jag hittade dem blev han tvärtom överlycklig! Hårda bud där...schweiz........ytterligare en kommunistdiktatur
Sålde precis ett slip-on till en kille i Schweiz. Han var helt desperat över att jag först inte hittade homologieringsdokumenten (vilket ord). Kunde bara använda den på banan gnydde han. När jag hittade dem blev han tvärtom överlycklig! Hårda bud där...
Mao har vi det ganska bra här i Sverige...än så länge...Welcome to Norway.
Dom måste ha Tuv-papper på allt.
Coilovers, fälgar.
Allt.
Kapa fjädrar.
Ja då hamnar du nästan i finkan.
Mao har vi det ganska bra här i Sverige...än så länge...
Mao har vi det ganska bra här i Sverige...än så länge...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|