Nya skivan med Dream Theater

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Dom fick ju lågt betyg i Aftonbladet idag. just för att dom var så "tråkiga".
Men kan nog tänka mig att det kan va tråkigt för någon som inte är särskillt intresserad av gittar t.ex och stå och se en kille lira ensam på en 7-strängad gura i en kvart!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
landen skrev:
Dom fick ju lågt betyg i Aftonbladet idag. just för att dom var så "tråkiga".
Men kan nog tänka mig att det kan va tråkigt för någon som inte är särskillt intresserad av gittar t.ex och stå och se en kille lira ensam på en 7-strängad gura i en kvart!

Är väldigt, för att inte säga sjukligt intresserad av gitarrer och gitarrspel, men ensamsolon? Varför? Det har ju inget som helst musikaliskt värde.....

Det är som om en författare skulle avbryta sin bok mitt i historien och bara bbbdfdfhjdhfndbfkefhgue,mfnglefhgjlfnglkjfhkgjlnfklgnfklnglfkjngklfnglkfngklfngklfngklfngklfngklfnklgnflkgnflkngklfnglkfnglkfnglkfng i några sidor......

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Chris Ash skrev:
Att se DT live är ungefär som att se målarfärg torka....

Tacka vet jag Motörhead....

HELL YEAH!!!!! :klappar

äntligen någon som förstår sig på musik!!! sett dom live 12 ggr nu blir bara bättre och bättre lemmy är BÄST! :rock :rock

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Smaken är som baken... :arsele
Har sett Motörhead och det var något av det sämsta jag varit med om live. Om DT är som målarfärg som torkar så är M-Head som en skogs-snigel som har kolik. Jag får väl ge er andra något att gnälla vidare på:

Tacka vet jag Slayer :Bugar :yoparty
/DR
Ps. DT är inte som målarfärg som torkar. Ds.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
stony skrev:
HELL YEAH!!!!! :klappar

äntligen någon som förstår sig på musik!!! sett dom live 12 ggr nu blir bara bättre och bättre lemmy är BÄST! :rock :rock

Tycker de blir bättre och bättre på skiva också. Deras bästa skivor har enligt mig varit 90-talarna. "Bastards", "1916","Overnight Sensation" samt de två senaste från det nya milleniet.

Motörhead och Lemmy (snart 60 den gamle uven!) rockar fortfarande röven av det mesta. Och tack vare Mikkey Dee så är det tajtare än ett atomur. :yoparty

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Ducatiracer skrev:
Smaken är som baken... :arsele
Har sett Motörhead och det var något av det sämsta jag varit med om live. Om DT är som målarfärg som torkar så är M-Head som en skogs-snigel som har kolik. Jag får väl ge er andra något att gnälla vidare på:

Tacka vet jag Slayer :Bugar :yoparty
/DR
Ps. DT är inte som målarfärg som torkar. Ds.

Får väll lägga mig i här också!! SLAYER!!!! Mäktiga som fan!
Tyvärr bara sett dom live 2 ggr men vilket jävla ös. :tummenupp

Men motorhead regerar :hihi

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
stony skrev:
Får väll lägga mig i här också!! SLAYER!!!! Mäktiga som fan!
Tyvärr bara sett dom live 2 ggr men vilket jävla ös. :tummenupp

Men motorhead regerar :hihi

I princip all thrash metal är ju kanon live(Megadeth undantagna). Testament är mina favoriter.....Chuck Billiy är ett monster på scen!

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Chris Ash skrev:
I princip all thrash metal är ju kanon live(Megadeth undantagna). Testament är mina favoriter.....Chuck Billiy är ett monster på scen!

Fan vad sjukt.. drog nyss på testament pch skulle kolla svaren här så får jag se vad du skrivit. Respect!!! :yoparty

som du säger Trash regerar! :4skrika

Måste passa på och fråga vilken är din favo låt med testament? First Strike Is Deadly och True Believer är nog mina favo.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
stony skrev:
Fan vad sjukt.. drog nyss på testament pch skulle kolla svaren här så får jag se vad du skrivit. Respect!!! :yoparty

som du säger Trash regerar! :4skrika

Måste passa på och fråga vilken är din favo låt med testament? First Strike Is Deadly och True Believer är nog mina favo.

Svårt att peka ut enskilda låtar men "The Gathering" är en milstolpe inom thrashen som visar att det går att få det att låta nytt och fräscht, samtidigt som brutaliteten från 80-talet finns kvar. Dave Lombardo gör sin bästa och brutalaste skinnpiskarinsats nånsin.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024