Fy för alla långsamma hojjar!!!!
Här står man och är å burnar på en parkeringsplats när det kommer en silvrig porsche glidandes med en snygg chey på passagerarsätet.. aho! tänker vi, släpper frambromsen och rullar ikapp.
På förarsätet sitter en slyngel med lockar och stirrar på mig när jag kommer glidandes så käkt för att se om det måhända är som kör!
Kattsingen tänker jag, men hör och häpna! kvällen är inte förstörd för han trycker plattan i mattan och skuttar fram 35m innan han hindras av bilen framför.. ojojoj, Mr. Backslick vill raca tänker jag glatt, tittar över axeln på min partner in crime vars hjälm ivrigt nickar.. hoho, nåväl, eftersom vi redan konstaterat att vi är ett par mogna grabbar så trycker vi upp oss i häcken på pappas kreditkortsinhandlade bil och hetsar med väl avmätta *wroomwroom* ljud
Färden bär av mot motorvägen, för mycket trafik så det händer inte så mycket innan sista bilen som blockerar honom svänger bort precis vid påfarten, oh jisstanes, Mr. B hittar racerväxeln och försvinner bokstavligt talat i ett dammoln när han drar ett par heldragna och försvinner mot horisonten! Jag och Vän trycker simultant ner två växlar och rör på högerhanden för att inte vara sämre kombatanter och vägsyndare.
Det är glesbefolkat på vägen vid den här tidpunkten så vi tar varsin fil i jakten på passagerar , ligger jämsides en stund, men när jag förbannar varstoppet på fyran har han försvunnit bakom. Tänker inte mycket mer på det, porschen ligger fortfarande en liten bit framför, jeflar vad han axxade på påfarten! Stoppar i sista växeln eftersom prövotiden fortfarande är färsk är det ju inget att spara på
Knäna kramar tanken, vinden viner, motorn spinner, funderar på lämpliga loosergester att visa när jag drar förbi honom, ligger alldeles bakom går ut mot vänster för ta honom när ja plötsligt börjar oroa mig över avsaknaden av singelljus i backspegeln.
Så istället släpper jag efter på gasen, går in mot höger, ser snyftande på när silverstrimman gör en våghalsad omkörning och försvinner i fjärran.
Efter en liten stund dyker då äntligen Vän upp, hel och ren så vi lägger oss i touringtakt (som fortfarande skulle resultera i ny uppkörning) och fortsätter hemmåt..
Det visar sig att den där uschliga trampcykeln han har inte klarar mer än ynka 190! usch och fy! Långsamma hojjar borde förbjudas, åtminstone i vänkretsen!
Men, slutet gott, Mr. B väntade in oss en bit fram så katt-o-råttaleken med konstanta platsbyten fortsatte och vi hade väldans roligt i många mil, om än i lite lägre farter. Istället för en loosergest fick han en tumme upp av mig när vi skiljdes, och bjöd på ett leende
Inte för att vara sån men en sv gör ju inte mer än 210 ärliga . Kan vara svårt att hänga på en riktig sportbil i högre farter om man inte har rejält med effekt. En bil har bra mycket mer vrid och lägre luftmotstånd.