Nya Spamtråden 3

Status
Ej öppen för fler svar.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fy för alla långsamma hojjar!!!! :mad:

Här står man och är :cool: å burnar på en parkeringsplats när det kommer en silvrig porsche glidandes med en snygg chey på passagerarsätet.. aho! tänker vi, släpper frambromsen och rullar ikapp.
På förarsätet sitter en slyngel med lockar och stirrar på mig när jag kommer glidandes så käkt för att se om det måhända är :tuttar som kör!

Kattsingen tänker jag, men hör och häpna! kvällen är inte förstörd för han trycker plattan i mattan och skuttar fram 35m innan han hindras av bilen framför.. ojojoj, Mr. Backslick vill raca tänker jag glatt, tittar över axeln på min partner in crime vars hjälm ivrigt nickar.. hoho, nåväl, eftersom vi redan konstaterat att vi är ett par mogna grabbar så trycker vi upp oss i häcken på pappas kreditkortsinhandlade bil och hetsar med väl avmätta *wroomwroom* ljud :D

Färden bär av mot motorvägen, för mycket trafik så det händer inte så mycket innan sista bilen som blockerar honom svänger bort precis vid påfarten, oh jisstanes, Mr. B hittar racerväxeln och försvinner bokstavligt talat i ett dammoln när han drar ett par heldragna och försvinner mot horisonten! Jag och Vän trycker simultant ner två växlar och rör på högerhanden för att inte vara sämre kombatanter och vägsyndare.

Det är glesbefolkat på vägen vid den här tidpunkten så vi tar varsin fil i jakten på passagerar :tuttar, ligger jämsides en stund, men när jag förbannar varstoppet på fyran har han försvunnit bakom. Tänker inte mycket mer på det, porschen ligger fortfarande en liten bit framför, jeflar vad han axxade på påfarten! Stoppar i sista växeln eftersom prövotiden fortfarande är färsk är det ju inget att spara på :yoparty

Knäna kramar tanken, vinden viner, motorn spinner, funderar på lämpliga loosergester att visa när jag drar förbi honom, ligger alldeles bakom går ut mot vänster för ta honom när ja plötsligt börjar oroa mig över avsaknaden av singelljus i backspegeln.

Så istället släpper jag efter på gasen, går in mot höger, ser snyftande på när silverstrimman gör en våghalsad omkörning och försvinner i fjärran. :confused:

Efter en liten stund dyker då äntligen Vän upp, hel och ren så vi lägger oss i touringtakt (som fortfarande skulle resultera i ny uppkörning) och fortsätter hemmåt..
Det visar sig att den där uschliga trampcykeln han har inte klarar mer än ynka 190! usch och fy! Långsamma hojjar borde förbjudas, åtminstone i vänkretsen!

Men, slutet gott, Mr. B väntade in oss en bit fram så katt-o-råttaleken med konstanta platsbyten fortsatte och vi hade väldans roligt i många mil, om än i lite lägre farter. Istället för en loosergest fick han en tumme upp av mig när vi skiljdes, och :tuttar bjöd på ett leende :D

Inte för att vara sån men en sv gör ju inte mer än 210 ärliga ;) . Kan vara svårt att hänga på en riktig sportbil i högre farter om man inte har rejält med effekt. En bil har bra mycket mer vrid och lägre luftmotstånd.

gaset

min hoj kan krasha snyggare än din hoj!
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 650s
Inte för att vara sån men en sv gör ju inte mer än 210 ärliga ;) . Kan vara svårt att hänga på en riktig sportbil i högre farter om man inte har rejält med effekt. En bil har bra mycket mer vrid och lägre luftmotstånd.

mätaren tangerar 240 utan vidare, hur ärliga de är vettefasen men lägre luftmotstånd än vad jag presterar i mitt tighta skinställ vettefan om jag går med på :)
nåja, beslutet att det blir några fler kubik till våren är fattat sedan tidigare så jag får väl återkomma när jag har min retta. under tiden hoppas jag att nån känner med mig att ja var tvungen att avbryta jakten och vänta in min segdragne vän.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag kommer från Karlskrona, bor i Trollhättan och jobbar i Göteborg, började besöka GBG-delen efter en lyckad samkörning mellan Trestad och Göteborgs gubbar.

Flyttade upp efter att i 6mån ha pendlat Karlskrona-Trollhättan, visst, jag kan vägen sovandes bakochfram körandes på framhjulet, men det blir inte roligare för det. Rekordet är dock 2h 28min med hojen och 2h 40min med bil (M3 E46)

Den som inte frågar får aldrig veta så det är lugnt.

Ahh, där ser man :).

JONQAS

The one and only...
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Silver R1-04 & Svart-lila R6 -04
Jobbat som fan hela helgen verkligen, inkl en vit helg å kom hem vid tre ställde mig å sög en vinare samtdigt som jag lagade en gormé middag... :) bästa jag gjort på riktigt länge måste dela med mig bara ;)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3191316 Oja :kär

Körde ett varv runt Lygnern + lite till. Gud vad jag har saknat det!!! Förstår bara inte hur jag ska lyckas behålla kortet :va
Ah, ja kunde blivit av med mitt idag :gnissla men farbror blå bara vinkade till mig och fabbe att sänka farten....

Dock såg farbror blå, ung och snygg ut... kanske skulle låtit honom visitera mig :rolleyes:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Nu får du spamma på blomman, för jag vill inte ligga på första eller andra plats.
Folk kan ju tro att jag inte har något vettigare för mig!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag körde och åkte lygnern runt idag i en Ferrari. Nån som såg mig?

Bifogat

• DSC00667.JPG
    DSC00667.JPG
    40.3 KB · Visningar: 26

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Ah, ja kunde blivit av med mitt idag :gnissla men farbror blå bara vinkade till mig och fabbe att sänka farten....

Dock såg farbror blå, ung och snygg ut... kanske skulle låtit honom visitera mig :rolleyes:

Ja, det hade ju varit roligt om de för omväxlings skull gjorde lite nytta :tuttar

Jag körde och åkte lygnern runt idag i en Ferrari. Nån som såg mig?

Absolut inte, det hade jag kommit ihåg :drool

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati