Nya stövlar

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Denna tråden är läsvärd om du vill veta mer om vad rejsputtarna tycker om stövlar (spec. daytona) = LÄNK

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Zee skrev:
Denna tråden är läsvärd om du vill veta mer om vad rejsputtarna tycker om stövlar (spec. daytona) = LÄNK
Mycket intressant läsning, dock avskräcker priset en hel del.
Jag har beställt RiDEs test av stövlar för att se om Stylmartins känga som kostar 1/3 av priset är säker nog åt mig. Säkerhet går inte att värdera i pengar heter det ju alltid, och det är ju en vacker tanke. Dock har jag inte Sukhoi-helställ eller en RX-7 på knoppen heller - mest p.g.a. pengabrist. Någonstans går avvägningen säkerhet/pengar för mig iaf. Kör med skinnställ, ryggskydd och integralhjälm iaf.
Stövlarna jag nämnt är säkert säkrare än de touringstövlarna jag kör med nu iaf. Köpa något bättre än det jag har nu i vår eller vänta tills plånboken blivit tjock nog för ett par Daytona (som sker när...) är alltså frågan för mig då.

Så lite enkelt
Daytona om bara säkerheten och inte priset spelar roll
Stylmartin om priset ska vägas in (dock inte lika billiga i Sverige)
Puma om posören får tala (om den ens går att få tag i)
BMW för att de även går att gå omkring i (touringegenskap)

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Mr Helmut skrev:
tycker puma stövlarna ser ut som snowboard boots

Antar att du inte åker bräda? De kängor som jag förknippar med snowboard brukar vara låga och knubbiga och med snörning. Ser inte likheten. Men om du känner till ett par snowboardkängor med Puma-designen så är jag intresserad.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Tips: Daytona Evo finns även på louis.de för 330 ojrå tror jag.

De har även utförsäljning på Sidi m.m.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
FireSalle skrev:
Antar att du inte åker bräda? De kängor som jag förknippar med snowboard brukar vara låga och knubbiga och med snörning. Ser inte likheten. Men om du känner till ett par snowboardkängor med Puma-designen så är jag intresserad.

Är snowboard instruktör:arsele

designen tänkte inte jag på utan mer formerna på skon, såg klumpig ut

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Fått svar ifrån Puma A/S i Danmark angående Puma-stöveln. PumaCPH (konceptbutik) kommer att sälja stöveln i butiken 1206 (nära Ströget) för 1300 danska. Är det sant så är det billigt.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
FireSalle skrev:
Fått svar ifrån Puma A/S i Danmark angående Puma-stöveln. PumaCPH (konceptbutik) kommer att sälja stöveln i butiken 1206 (nära Ströget) för 1300 danska. Är det sant så är det billigt.
Hm nästan så de är "för" billiga för att kännas rätt. jag skulle tex inte ge 1300 för ett par alpinestars, hellre 2-3k o veta att man får det bästa...
Hoppas de

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Så var det också - tyvärr. För 1300 kronor får man ett par Puma mode-skor inspirerade av motorcykelstövlar... De "riktiga" mc-stövlarna verkar inte säljas i Skandinavien eller av Puma-online. Rariteter om man skulle lyckas få tag på ett par alltså.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
FireSalle skrev:
Så var det också - tyvärr. För 1300 kronor får man ett par Puma mode-skor inspirerade av motorcykelstövlar... De "riktiga" mc-stövlarna verkar inte säljas i Skandinavien eller av Puma-online. Rariteter om man skulle lyckas få tag på ett par alltså.
VA! alltså en mc stövel gjord för gå-på-stan-bruk?
Inte gjord för hojkörning eller vad?
:va

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
morecore skrev:
VA! alltså en mc stövel gjord för gå-på-stan-bruk?
Inte gjord för hojkörning eller vad?
:va

Jupp, så är det nog. Precis som de har ett F1/cart sko-mode nu.
Men den skon på bilden är den "riktiga" mc-stöveln. Frågan är bara om den kommer att säljas, och i så fall var. Troligen då inte alls i Skandinavien, men förhoppningsvis i Frankrike, Tyskland och England.

Doc®

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2004
Hoj
hayabusa
Jag säljer också Stylmartin och får hem en sändning GP Sonic och Supermoto stövlar m.m omkring v 9.
Mvh Jonas
v-man-racing.se

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
De skickade inget mer än en lista som inte sa något annat än att det var en RiDE-rekommenderad produkt :(

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Doc® skrev:
Jag säljer också Stylmartin och får hem en sändning GP Sonic och Supermoto stövlar m.m omkring v 9.
Mvh Jonas
v-man-racing.se
Vad kostar ett par GP Sonic i svart/silver strlk 44 då?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Zee skrev:

Tack. Ska prova dem och se, men spontant så är 5000 ca det dubbla mot vad jag tänkt köpa stövlar för. Ok att de är de säkraste, men flera av de billigare har också bra skydd.
Har kört med Lindstrands Safety och BMW Gore-Tex (touring) hittills. GP Sonic m.fl. känns som ett stort säkerhetslyft mot de touringskorna jag kör omkring med nu.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!