Nya stövlar

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
FireSalle skrev:
Nice! Redan beställda, skicka dem innan säsongstarten nu bara :)
Sugen på ett par vita alpinestars smx, men har min Sidi vertebra2 till Puma-stövlarn kommer ut, jag gillade dem! :) :yoparty
Snart vår, hoppas din utrustning blir fulländad!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
morecore skrev:
Sugen på ett par vita alpinestars smx, men har min Sidi vertebra2 till Puma-stövlarn kommer ut, jag gillade dem! :) :yoparty
Snart vår, hoppas din utrustning blir fulländad!
Gillade också Puma-skon, men ingen verkar veta om, när eller var den ska säljas.
Jag behöver stövlar innan säsongspremiären och V-man har lovat fixa det till en billig peng. Daytona-stöveln var för dyr helt enkelt.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
FireSalle skrev:
Nice! Redan beställda, skicka dem innan säsongstarten nu bara :)

Ser ju ut att vara riktigt fina stövlar! Kommer troligtvis beställa likadana själv till den här säsongen.

Kan du inte skriva några ord om stövlarna när du får dem? :) Storlekar är alltid svårt när man handlar på postorder. Såg att du frågade om strl 44... är det vad du vanligtvis har i skor?

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Jag snackade med en kompis idag som jobbar på Pumas huvudkotor i HBG och han skulle kolla vilka färger som fanns på stövlen samt vad den kostar.. dom kan ju beställa det mesta även om det inte säljs i sverige :tummenupp

Mer info kommer imorgon, jag ska höra med honom om det är möjligt att beställa flera par om någon mer är intresserad???

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Helgon26 skrev:
2072359 Jag snackade med en kompis idag som jobbar på Pumas huvudkotor i HBG och han skulle kolla vilka färger som fanns på stövlen samt vad den kostar.. dom kan ju beställa det mesta även om det inte säljs i sverige :tummenupp

Mer info kommer imorgon, jag ska höra med honom om det är möjligt att beställa flera par om någon mer är intresserad???

Märkligt.. har snackat med några arbetskamrater på puma eftersom jag själv jobbar där & det var tydligen en concept stövel som inte var helt klar för marknaden än, om den ens blir släppt. Går säkert att få tag på prover av stöveln för det tillverkas det alltid av, men det efterforskade jag förvisso inte kring. I vår/sommar katalogen fanns det ett par mc-stövlar som tyvärr såg ut som värsta custom stuket.

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
[- sNaIjK -] skrev:
2072515 Märkligt.. har snackat med några arbetskamrater på puma eftersom jag själv jobbar där & det var tydligen en concept stövel som inte var helt klar för marknaden än, om den ens blir släppt. Går säkert att få tag på prover av stöveln för det tillverkas det alltid av, men det efterforskade jag förvisso inte kring. I vår/sommar katalogen fanns det ett par mc-stövlar som tyvärr såg ut som värsta custom stuket.

Ok, hoppas du har fel... men men jag vet mer ikväll.

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Ja det ska gå att få tag på dom men han håller på att kolla var man ska beställa dom ifrån....... dom kunde tydligen inte ta hem dom utan jag får beställa från ett annat ställe... mer info kommer kanske idag

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Han skulle kolla om det gick att få hem den från tyskland....... förhoppningsvis så har du fel annars så e d ju bara att hoppas den kommer i produktion och går att få tag på så småningom

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nu har jag fått mina Stylmartin :)
Första intrycket av dem är iaf. positivt. Återkommer när jag fått provköra.
Kan iaf. rekommendera V-man Racing som leverantör, kändes som att de gillar sina kunder. :tummenupp

Angående Puma-stövlarna var det bara att lägga ned. Jag har varit i kontakt med Puma Sverige, UK, Tyskland, Frankrike och Danmark. Alla har till en början velat hjälpa och sagt att de ska leta upp dem.
De svar jag fått är just hänvisningar till Random i Frankrike och Madif i Hong Kong som inte svarar på frågor om stöveln.
Har hittat en "mc-inspirerad mode-stövel" som jag skulle kunna få köpa för 1200 dkr i en Pumas koncept-butik i Köpenhamn framåt sommaren. Den går bort av uppenbara skäl...

Jag behövde en stövel nu.

Bifogat

• GP Sonic.JPG
    GP Sonic.JPG
    46.3 KB · Visningar: 88

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nu har jag provkört med mina Stylmartin-stövlar. Ventilationen behövdes inte igår precis....
Stövlarna känns bra när man kör, av hojen är de klart styvare än mina gamla kängor - men det var väntat. Det är ju mer skydd på dessa. Hoppas slippa prova skydden.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
FireSalle skrev:
2099379 Nu har jag provkört med mina Stylmartin-stövlar. Ventilationen behövdes inte igår precis....
Stövlarna känns bra när man kör, av hojen är de klart styvare än mina gamla kängor - men det var väntat. Det är ju mer skydd på dessa. Hoppas slippa prova skydden.

Är där en hårt skyddande innersko för fotleden?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
R1 racer skrev:
2099408 Är där en hårt skyddande innersko för fotleden?
Tror att alla hårda skydd sitter på utsidan. Kolfiberknöl över inre ankeln, plast på andra sidan med ett OxtarTCS-liknande lösning för flex.
Du skulle hållt dig framme igår, var du med RR i Sjöbo? Kunde demonstrerat dem där.

Bifogat

• DSC00237_s.JPG
    DSC00237_s.JPG
    40 KB · Visningar: 68
  • DSC00241_s.JPG
    DSC00241_s.JPG
    44.9 KB · Visningar: 81
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
FireSalle skrev:
2100047 Tror att alla hårda skydd sitter på utsidan. Kolfiberknöl över inre ankeln, plast på andra sidan med ett OxtarTCS-liknande lösning för flex.
Du skulle hållt dig framme igår, var du med RR i Sjöbo? Kunde demonstrerat dem där.

Kommer fler dagar,inte ställt på än.
Kör du med RR gänget från S-oil i S-torp ?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
R1 racer skrev:
2100871 Kommer fler dagar,inte ställt på än.
Kör du med RR gänget från S-oil i S-torp ?
Har gjort några få ggr bara, men brukar se RR lite varstans på onsdagarna. Kör ofta liknande rundor...

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll