Nya stövlar

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
morecore skrev:
2237954 Nä de var inge vidare. NÅN, vad han nu heter, i motogp kör ju med Puma stövel, som ser fräsch ut....
Vi kanske nämde i början av tråden vem det var??

Jaja keep waitin'...
Finns flera i MotoGP serien som kör med Pumas Racing boot, Randy De Puniet bland annat.

Fattar inte varför dom inte släpper Racing bootsen istället...?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
PL0J skrev:
2238932 Finns flera i MotoGP serien som kör med Pumas Racing boot, Randy De Puniet bland annat.

Fattar inte varför dom inte släpper Racing bootsen istället...?
Fattar inte det heller! Man lär ju inte få värsta uppmärksamheten om man släpper en helsvart stövel utan skydd.
Kan vara så att de testar och formger nått revolutionerande. Hoppas på det. Men snygga verkar de va och väntar gärna på ett par fräscha stövlar.

motogp o helgen :banana

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
FireSalle skrev:
2099379 Nu har jag provkört med mina Stylmartin-stövlar. Ventilationen behövdes inte igår precis....
Stövlarna känns bra när man kör, av hojen är de klart styvare än mina gamla kängor - men det var väntat. Det är ju mer skydd på dessa. Hoppas slippa prova skydden.

Hur var dom i storleken?

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
FireSalle skrev:
2537671 Trådlyft: Mina Stylmartin har varit bra, rekommenderas. Har inte testat skydden och har tänkt låta bli - men de känns rejäla.
Puma har lanserat sina boots nu: http://motorsports.puma.com/moto/pindex.jsp

Bra, som mina andra skor dvs. 44 var min strlk.

Trevligt, synd bara att Puma Nordic inte står som distributör. Får se om man kan få hit några i.a.f.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
FireSalle skrev:

Tack för länken. De såg coola ut, kanske lite konstiga runt häl-partiet, men dem i vitt är säkert grymt :)
Ska önka mig dem i julklapp hehe :banana

edit:
enligt puma så ska dessa ta in pumaskorna:
www.polo-motorad.de
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/home/inhalt/index.php

två relatvt stora mc-shoppar, de kan säkert få tag i ett par puma. hoppas de inte kostar 4000kr nu :4skrika

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
[- sNaIjK -] skrev:
2537706 Trevligt, synd bara att Puma Nordic inte står som distributör. Får se om man kan få hit några i.a.f.
Puma Concept Store i Köpenhamn eller Stockholm hjälper säkert gärna till - det utlovade de ifjor när jag letade.

Årets krasch-kung i MotoGP kör med dem, DePuniet har provat ut säkerheten ordentligt. Kan inte vara fel.

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
FireSalle skrev:
2538601 Puma Concept Store i Köpenhamn eller Stockholm hjälper säkert gärna till - det utlovade de ifjor när jag letade.

Årets krasch-kung i MotoGP kör med dem, DePuniet har provat ut säkerheten ordentligt. Kan inte vara fel.

Jag är jäkligt sugen på ett par vita boots. Puma-pjuxen i vitt skulle nog sitta fint. Få se vad som händer i vinter, annars blir det vita Alpinestars SMX, de sitter grymt på min fot...

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
Hos en del handlare är det så med kängor och skinn, att de kan ta hem men om det inte passar så får du betala en viss %. Detta kan även gälla sådant som de har hemma, och du bara vill ha en annan storlek.
Så kolla upp gärna någon stor handlare i Europa som har de prylar du är intresserad utav. Ring upp och kolla så att de har hemma det du vill testa, och kör där om på väg till ett GP eller SBK.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
MC Select i Danmark ska distribuera Puma-stövlarna. De ställer ut på http://www.mcshow07.dk/.

Jag ska dit till mässan den 17/2. Förhoppningsvis kan man prova storlek där då.

Stevens MC shop precis andra sidan Kastrup är återförsäljare av MC Selects grejor bl.a. stövlar.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
https://www.bikestop.co.uk/shop.php?mfilt=5&mkey=Category

om ni vill köpa Puma online.
Är själv sugen på ett par Puma, men skulle ju oxå vilja prova dom först, köpa grisen i säcken är inte alltid så kul...
Får det till (m.h.a. Forex) att de är biligare att köpa ifrån Tyskland, men jag kan ha fel.
Skor och stövlar i allmänhet, och dyra mc-stövlar i synnerhet, är svårt att köpa utan att prova tycker jag. Det är så många parametrar som ska stämma för att de ska sitta skönt. Skostorlek säger bara något om längden inuti, inte bredd och höjd t.ex.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Det senaste är stövlar med päls:

5.jpg

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand