Ja. Det skadar ju inte att ha flera tysta fläktar iofs. Så länge som man inte störs av eventuellt fläktljud.
Det är tänkbart att datorn faktiskt blev segare med plåtarna på. Det blir ju varmare i lådan och då kanske processortempen stiger. Riktigt varma processorer kommer att ge sämre prestanda. Dels för att en del processorer "throttlar" dvs sänker arbetsfrekvensen för att inte överhetta och dels för att en varm processor helt enkelt kommer att göra fel ibland.
du kan ju köpa till med minne men jag antar att du kör det vanliga 32 bitars XP. Det kan inte använda mer än drygt 3 gig minne. Du förlorar ju inget på det men jag tror inte att du vinner särskilt mycket jämfört med 2 gig heller.
Rent generellt så kan man få ganska bra prestandavinster om man uppgraderar till 2 gig men uppgradering över 2 gig gör ytterst lite med 32 bitars operativ. Jag skulle tro att du i så fall skulle tjäna mycket mera prestanda på att välja en 500kr dyrare processor istället.
Ah okej! Då kanske det är osmart i dagens läge att köra på mer än vad jag har nu (2gig).
Får vänta lite o köpa en bättre processor när jag tycker att min Intel Core2 Duo har gjort sitt.
Vad är det för skillnad på 32 o 64 bitars XP?
Förklara gärna som du skulle förklara för en tioåring.