Nya ZX-4R

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är inte en hoj för mig, men jag kan se det roliga i en billig, liten, lätt, varv-villig och pigg hoj, även om den inte har 100hk.

Folk körde ju 250 tvåtakt på bana och tyckte det var skitkul, några körde dom på gatan och insåg att det inte var lika kul.

Men det här var ju inte en billig, liten, lätt, varv-villig och pigg hoj, den bommade ju på nästan alla punkter.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Börjar dyka upp lite filmer på Revzilla på dessa.
Vad som kan tänkas skilja California - varianten mot EU, skall jag låta vara osagt.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Som jag har fattat det kommer det både en ZX4-R och en ny ZX-6R

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Som jag har fattat det kommer det både en ZX4-R och en ny ZX-6R

Stämmer, ZX-6R verkar från 2024 klara Euro5 kraven, som jag förstått har dom reducerat med några Hk.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Börjar dyka upp lite filmer på Revzilla på dessa.
Vad som kan tänkas skilja California - varianten mot EU, skall jag låta vara osagt.

Man kan väl hoppas att den där trottelöppningsbegränsningen på högre varv som han snackar om inte finns på EU-modellen. De brukar göra lite konstiga saker i Kalifornien som inte händer här i Europa (Evap canister tex).

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Man kan väl hoppas att den där trottelöppningsbegränsningen på högre varv som han snackar om inte finns på EU-modellen. De brukar göra lite konstiga saker i Kalifornien som inte händer här i Europa (Evap canister tex).
Enligt Zack så skall den ju inte ha de begränsningarna i Europa, men vad vet han egentligen, eller någon annan, det har varit gott om skriverier tidigare om att den kommer till europa, men nu har det varit tyst länge, har vaken sett videos, priser, finns ingen reklam ens (teaser) på Kawasakis egen nationella hemsida. Trots att i Amerikat så verkar kunder fått hem cykeln redan.

Vi får väl vänta och se helt enkelt. Enligt Finska Bike så skall borde den kosta runt 8900€, och stämmer det så är det ju någorlunda. (men det gör det väl knappast?)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det har ju sin charm med små motorer som man måste varva så att dom piper nästan men blir ju lite tröttande i längden.

Fick låna en fyrburkars 600 när +literklubbarn var på service , man trodde det var nostalgi som med en Vic20/C64(Commondore - läs dator) men man insåg att det var bättre som ett minne.

Folk som köpt sporthojar i 400 version säger det samma ,det låter kul men är det inte.

Ofta är det 600 hojar downsizade och det gör det ännu sämre då vikten är kvar.

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Fick låna en fyrburkars 600 när +literklubbarn var på service , man trodde det var nostalgi som med en Vic20/C64(Commondore - läs dator) men man insåg att det var bättre som ett minne.

Folk som köpt sporthojar i 400 version säger det samma ,det låter kul men är det inte.

Ofta är det 600 hojar downsizade och det gör det ännu sämre då vikten är kvar.
Förstår och håller med.
Provade en 675 cc Street Triple 2017 för nåt år sedan, och herreguuuud vad slö den var på mellanvarv.
Man blir snabbt van vid en 1000cc, och numera skiljer det inte nämvärt på upplevd vikt heller.
Men en liten 4cyl låter magiskt på maxvarv!!

Shah Of Iran

Medlem
Gick med
2 Jul 2023
Hoj
Z900
Vad har ni för åsikter angående prislapparna?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

15k över en Ninja 400 verkar väl ganska passande.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Ja, vad gör dem? Låter som vikten på en 600 från 1999. Lite exklusivare material än stål får de väl använda

Jag börjar hålla på som farsan nu på gamla dar. Han imponerades aldrig av sporthojar och topphastigheter på 90 och 2000- talet osv osv. Han bara refererade till 60/70 talet hela tiden och alla värstingar då som gick så fort utan speciellt många hästar mm.

Jag försökte ständigt predika om väghållning, körställning, behovet av bredare däck osv.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Samma som vanligt, att även "nybörjarhojar" prissätts för Gubbar™ över 50.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...