Nya ZX-4R

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Mer än ett år senare har jag fått prova en 40th anniversary ZX4RR. Superkul på små landsvägar. Riktigt roligt med så mycket varv, det känns som att hojen går fortare än vad man tror.

Chassiet klarade rätt aktiv körning. Behövs inte mer effekt på gatan för min del. En väldigt speciell upplevelse och det går inte riktigt att hitta det på någon annan hoj. Hålla stumt på ställen där det aldrig hade gått med en ”snabbare” hoj, samtidigt som växlarna tar aldrig slut känns det som. Hojen har varvstopp på 16 000 varv. Mer effekt än gamla zxr 400 men då den har stålram tror jag att den är tyngre? Har en street triple 675 r och Kawan kändes lättare än streeten och Triumphen upplever jag som väldigt lätt!

Jag vill lägga en beställning men måste sälja min ena hoj först!
 

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Mer än ett år senare har jag fått prova en 40th anniversary ZX4RR. Superkul på små landsvägar. Riktigt roligt med så mycket varv, det känns som att hojen går fortare än vad man tror.

Chassiet klarade rätt aktiv körning. Behövs inte mer effekt på gatan för min del. En väldigt speciell upplevelse och det går inte riktigt att hitta det på någon annan hoj. Hålla stumt på ställen där det aldrig hade gått med en ”snabbare” hoj, samtidigt som växlarna tar aldrig slut känns det som. Hojen har varvstopp på 16 000 varv. Mer effekt än gamla zxr 400 men då den har stålram tror jag att den är tyngre? Har en street triple 675 r och Kawan kändes lättare än streeten och Triumphen upplever jag som väldigt lätt!

Jag vill lägga en beställning men måste sälja min ena hoj först!
Kan bara hålla med...;)
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Om någon här är sugen kan jag sälja min RR med performance-paketet. Tänkte byta upp mig till zx6 istället.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Runt 90.
Nypris med alla tillval ca 120.

Den har förutom performance-paketet (single cuts, slipon, tonad ruta, tankskydd, skärmskydd) även kylarskydd, stealthspeglar, kraschpuckar fram/bak, depåstödsbobbiner & double bubble-ruta.
Fasen att det inte var en 690 smc-r du suktar... 🙃
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top