Bevisligen inte bara du Jag menar, argument som "Man kan pressa hårdare och riktigt tukta hojen utan att det går så in i helvete fort" låter i mina öron skrämmande likt den gamla goda undanflykten "Om jag körde sporthoj skulle jag köra ihjäl mig DirekCt" Vad är problemet egentligen? Bara för att effekten finns där så måste man väl inte nyttja precis allt alltid, eller? "Med 1000cc blir det inte mycket fullgas på gata", måste man alltid gasa fullt då? Tycker man att det går obehagligt fort så behöver man väl inte gasa mer än nödvändigt? Eller riktar sig 400-segmentet enbart till folk som har noll finkänslighet i gasnäven och bara kan ge antingen allt eller inget? Kan väl möjligen köpa att det blir svårare att köra över sin egen förmåga om man har en svagare hoj, men har man taskig gaskontroll kanske man ska fundera på att montera ett trottelstopp eller dylikt istället för att intala sig själv att man behöver en helt ny hoj...
Sen upptäcker man att där det betyder något går det minst lika fort på en liten hoj som en stor, oftast lite snabbare till och med, och gör lika ont när man gör fel....