Nybörjare + bakhjul + Hayabusa

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Gulleplutt är säket en av många www.bike.se forum fjortisar som tyvärr hittat hit nu. Swedie kan inte du banna alla puckade förstagångare här på SH som ställer en sådan dum fråga?

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Såja, nu har jag fixat så att dina likar förstår dig

Gulleplutt skrev:
ja har HafT körkort i 2 vEkKor...

oM Ja Ba fÅj Citera uppKöjningZgubben "dU typ e zkit Dålig men dU e godkänd"

JAg tror haN FÖR jA typ kan iNTe fÅ upp fajZanz hayabUza på bakHjuleT.... d E INget fel pÅ typ hojen för den GåR 300 eftEr mÄTARN men den gÅr fan inte på BAKHjuleT.... fInnZ d BakhjulzKiT maN kaN köPa lR e D typ BA typ ja ba zom zugEr?

jag haj en kompiZ Zom E tJoKk Å D KANzkE zkulle göRa zuZen typ men vi har bA typ en hjÄLM.

nån zom haR nått TiPpZ????? *ler*
:tummenupp

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Gulleplutt skrev:
Jag har haft körkort i 2 veckor...

om jag får citera uppkörningsgubben "Du e skitdålig men du e godkänd"

jag tror honom för jag kan inte få upp farsans Hayabusa på bakhjulet. det e inget fel på hojen för den går 300 efter mätarn men den går fan inte på bakhjulet. Finns det bakhjulskit man kan köpa eller är det bara jag som suger?

Jag har en kompis som e tjock å det kanske skulle göra susen men vi har bara en hjälm.

Nån som har nått tipps?
Är bakhjulskit samma som bakhjulbajs :va

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
varför i helvete ignorerar ni inte bara sådana här trådar om det stör er så jävla mycket? det är ju faktiskt så att det är ni som svarar i tråden som ser till att den lever vidare!

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
hornet oskar skrev:
varför i helvete ignorerar ni inte bara sådana här trådar om det stör er så jävla mycket? det är ju faktiskt så att det är ni som svarar i tråden som ser till att den lever vidare!

Ah men du då, är du så himla mycke bättre durå, va va, tror du det, du skrev ju också! Det är juh ditt fel mä ju!

(ta nu för fan inte det där på allvar, det var ett skämt, så hey... sitt i båten)

Alky

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Ingen just nu, men jag letar..
Det kan vara svårt för en nybörjare att fixa alla krångliga ord, så här i början. Många snackar om att "vrida på rullen", men det är ju lite krångligt att veta vad det innebär rent praktiskt, så här kommer en enkel felsökningsguide (typ amerikansk) utan krångliga ord:

1. Har du kollat att motorn är igång? Om inte, starta den.
2. Har du kollat att du har en växel i? Om inte, lägg i en.
3. Har du försäkrat dig om att du vrider gashandtaget åt rätt håll vid försöket? Om inte, testa att vrida åt andra hållet en gång.

Meddela gärna dina resultat, så försöker vi hitta en lösning!

/Tobbe

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Hoj
X11
Gulleplutt skrev:

jag tror honom för jag kan inte få upp farsans Hayabusa på bakhjulet. det e inget fel på hojen för den går 300 efter mätarn men den går fan inte på bakhjulet. Finns det bakhjulskit man kan köpa eller är det bara jag som suger?

Jag har en kompis som e tjock å det kanske skulle göra susen men vi har bara en hjälm.

Nån som har nått tipps?

Mitt tips är att du aldrig mer rör hojen, finns andra som inte vill få höjd premie, börja öva på en moppe ist :kocko :kocko :kocko :kocko

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Wiseguy skrev:
Det du behöver är en turbokitt med 350++ hästar till din farsas hoj.
Sen varvar du hojen till ca 10-11000 varv vid stillastående och dumpar kopplingen, och vips så är framhjulet uppe.

:nicka
:D :rofl :lol

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Smurfar...

Synd att det börjat dyka upp så mycket "smurfar" här. Hade varit intressant att se IP-nummer för vissa inloggningar....

Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
1. Det bannas för lite.
2. Regga dag ett, möjlighet att lägga inlägg först dag 2.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Wiseguy skrev:
Gulleplut reggade sig 2005-07-11 och gjorde första inlägget igår.

jeje, specialregel för gulleplutt dårå;

Sälj hojjen, håll dig borta från spriten.

Om inte, testa kopplingsdumpningstipset, det har fungerat förut. Se till att din feta kompis filmar.

furiousrage

Min urBlaDe är min
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
fireblade
Gulleplutt skrev:

Nån som har nått tipps?

Ja ett hett tips är att du låter bli att köra på slangen på allmän väg..gissa vad du ska ha framhjulet till..jävla moppeungar på vägarna e de värsta jag vet...väx upp för fan..sen håller jag med att du verkar suga om du inte får upp en busa på bakhjulet looool

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
naturens lagar

Gulleplutt skrev:

Nån som har nått tipps?

Vissa är inte ämnade för att köra på slangen.... tror nog att du bör ändra målbild med din hojåkning.... 2.v gammalt kort med okänt ursprung.... samt kommentarer som "tjock kompis som ska sitta bak"...... måste vara en riktig kompis som sätter sig bakom någon som inte får upp hojen på slangen utan vikter...

Tycker att du kan träna slang åkning på pocket biken, sedan att lära dig att köra på Hayabusan... om du befinner dig i jämtlands området håll dig till småvägarna så man slipper repor på hojen :tungan

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln