Fritz_
Ny medlem
Hej!
Nu vill jag testa på något nytt och är nyfiken på motard världen.
Jag har tidigare åkt cross och cbr 600. Så jag kan väl inte säga att jag är en nybörjar åkare. Det jag är ute efter är en smidig hoj med mycket krut i. Det ska vara en enduro i grunden som är ombyggd till supermotard. Jag kommer att använda hojen på bana samt en del busåk.
Så vad har ni för tips på hojar?
Inköpet får variera mellan 25 000 - 30 000
Hur är wr 400? För lite drag för att busåka?
När "börjar" hojarna bli allt för osmidiga? Har kollat lite på husaberg 650. Det verkar vara skönt drag i dom, men 650cc känns ganska osmigigt/tungt.
Sen har jag en till fråga.
Jag har aldrig kört 4-t enduro tidigare. Så vad har man för service intervaller på dom?
Hur ofta byter man kolvar
Hur ofta kollar man ventilerna?
Hur ofta byter man olja?
Och vad kostar det?
Går det att registrera en enduro med 2 sits?
/Victor
Nu vill jag testa på något nytt och är nyfiken på motard världen.
Jag har tidigare åkt cross och cbr 600. Så jag kan väl inte säga att jag är en nybörjar åkare. Det jag är ute efter är en smidig hoj med mycket krut i. Det ska vara en enduro i grunden som är ombyggd till supermotard. Jag kommer att använda hojen på bana samt en del busåk.
Så vad har ni för tips på hojar?
Inköpet får variera mellan 25 000 - 30 000
Hur är wr 400? För lite drag för att busåka?
När "börjar" hojarna bli allt för osmidiga? Har kollat lite på husaberg 650. Det verkar vara skönt drag i dom, men 650cc känns ganska osmigigt/tungt.
Sen har jag en till fråga.
Jag har aldrig kört 4-t enduro tidigare. Så vad har man för service intervaller på dom?
Hur ofta byter man kolvar
Hur ofta kollar man ventilerna?
Hur ofta byter man olja?
Och vad kostar det?
Går det att registrera en enduro med 2 sits?
/Victor