Nybörjare,behöver,tips,&,inför,första,motard

Fritz_

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Husqvarna 610 Supermotard -06 & Honda CBR 954RR -03
KTM 690 SM/SMC eller KTM 625/660, finns ju 640 oxo men den är slö enligt många (alla).

Det går, men det är allt annat än bekvämt och du kan knappast skjutsa längre sträckor, det vågade jag inte ens ge mig in på, så obekvämt/opraktiskt va det!

Vad behövs då? Ett par fotpinnar som svetsas på ramen + något som passagerare kan hålla i sig med?
Kan tänka mig att det är riktigt obekvämt att köra längre sträckor med. Men jag hade bara tänkt att köra runt i stan med hojen. Blir inga längre sträckor att skjutsa heller. Men det kan väl inte vara mer obekvämt för passagerare som det är för föraren?

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Vad behövs då? Ett par fotpinnar som svetsas på ramen + något som passagerare kan hålla i sig med?
Kan tänka mig att det är riktigt obekvämt att köra längre sträckor med. Men jag hade bara tänkt att köra runt i stan med hojen. Blir inga längre sträckor att skjutsa heller. Men det kan väl inte vara mer obekvämt för passagerare som det är för föraren?

Jag skjutsar min tjej lite kortare resor, typ 5 mil. Det är inga problem säger hon. Jag tror att passageraren sitter bättre än föraren. Sadeln är lite bredare där bak och ingen vind på sig.

Onödigt att åka på MC-semester kanske, men lite kortare rundor är inga som helst problem...

Fritz_

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Husqvarna 610 Supermotard -06 & Honda CBR 954RR -03
Jag skjutsar min tjej lite kortare resor, typ 5 mil. Det är inga problem säger hon. Jag tror att passageraren sitter bättre än föraren. Sadeln är lite bredare där bak och ingen vind på sig.

Onödigt att åka på MC-semester kanske, men lite kortare rundor är inga som helst problem...

Låter super bra!
Men vad är det som egentligen behöver fixas för att få en godkänd hoj för 2 personer?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Låter super bra!
Men vad är det som egentligen behöver fixas för att få en godkänd hoj för 2 personer?

Beror på hoj, husa har jag svårt att tänka mig att det skulle gå. Ktm 640 är väl alla årsmodeller godkända? 660/625 Fick ta passagerare efter -05. Har för mig att det handlade om en ny bakram och pinnar typ.

något som passagerare kan hålla i sig med?

Passageraren håller i sig i föraren :fakta

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM