En dag i endurospåret med en LC4a lär nog inte vara någon vidare upplevelse.
nej det kan jag nog hålla med om , men lite grusåka funkar den fint till
Vissa hojjar är ju strypta från fabrik vilket drar ner försäkringspremien
Man lär sig något nytt varje dag! =D
Husaberg som många säger går sönder hela tiden. Är det sant?
Jag är riktigt nyfiken på hur husaberg håller kvaliten!
Är det helt idiotiskt att köpa en äldre husaberg med den "dåliga" förgasaren?
Då menar jag mellan 00-02,03
Man lär sig något nytt varje dag! =D
Husaberg som många säger går sönder hela tiden. Är det sant?
Jag är riktigt nyfiken på hur husaberg håller kvaliten!
Är det helt idiotiskt att köpa en äldre husaberg med den "dåliga" förgasaren?
Då menar jag mellan 00-02,03
Ja de ska väl stämma väldigt bra... Kikat på husor på blocket och på många står de "reggade på 6kW". Låter ju skitlite men somsagt blir ju billig försäkring
By the way.... Någon som vågar rekommendera någon supermotard hoj för en blivande 18 åring? Åkt motard flitigt sen moppetiden, även 125:a i över 1,5 år ( A1 kort me andra ord ). Vill gärna ha något som är "lagom", behöver inte vara hästspark och får gärna va smidigt
Har kollat på husa 550, är ju ganska billiga men är dom billiga i längden?
Har inget problem med meckandet men vill helst inte stå varenda helg o byta olja. Blir typ mest helgåka, in på stan på kvällen o piska lite moppar o så
Husaberg går inte sönder mer än andra hojjar om man sköter dem, men följer man inte service schemat så kan man räkna med problem såklart..
Före -04 är det tändningen som är det största problemet.
Jo de är reggade på mellan 6 och 9kw strypta till oanvändbarhet från fabrik för att klara avgaskraven..
Billigaste försäkringen jag hitta till min va 1900.. hel / hel ( folksam smc) men valde avställningsbar och ger 290.- hel/månad påställd och 39.- avställd
Billigaste försäkringen jag hitta till min va 1900.. hel / hel ( folksam smc) men valde avställningsbar och ger 290.- hel/månad påställd och 39.- avställd
OJ!
Det var skillnad mot min gamla cbr som jag fick betala 1100kr/månaden på halvförsäkring
Jag är väl inte så jätte bra på att skruva. Jag plockade iofs ihop och isär min gamla cross på motor och rubbet för ett litet tag sen. Är egentligen ingenting att skryta om eftersom det enligt mig var bus enkelt . Dock var det en 2-t rm 125cc. Men jag har stort intresse av att skruva så det ska väl inte vara några problem att skruva för min del
Just nu låter en husaberg som ett självklart val för mig. Det är ungefär vad mina pengar räcker till. Men vad ska jag ha för cc?
Jag kommer främst att köra på väg. Kan bli lite enduro åka och några varv på crossbanan om jag får med enduro fälgar. Men jag vill ha en hoj som är mer anpassad för vägkörning/supermotard tävlingar. Vad har ni att rekomendera?
Skulle inte vilja ha mindre effekt än vad min 650 ger på gata..
Så mycket cc som möjligt alltså. Det låter bra!
Hur smidig är egentligen husaberg 650?
Hur många hk har den? och vad väger den?
Då vet jag vad jag ska satsa på . En till fråga!
Går det att bygga om en husaberg till 2 sits? Eller är det helt omöjligt?
Var en på soe.se som tätade kåpan och fixade oljeplugg och fyllde hela rasket med olja. Han skrev att det funkade bra.Före -04 är det tändningen som är det största problemet.
Inte en hoj du vill skutsa på
Vad ska man ha för motard om man inte vill meka? Nåt som har liknande serviceintervaller som sporthojar
Vad ska man ha för motard om man inte vill meka? Nåt som har liknande serviceintervaller som sporthojar
Men skulle det gå?
KTM 690 SM/SMC eller KTM 625/660, finns ju 640 oxo men den är slö enligt många (alla).
Det går, men det är allt annat än bekvämt och du kan knappast skjutsa längre sträckor, det vågade jag inte ens ge mig in på, så obekvämt/opraktiskt va det!
Och vad är serviceintervallerna på dessa, ungefär?
Inte säker, men var 500:ade på alla, förutom på 625/660 innan -05, då är det var 250 mil.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|