Nybörjare,behöver,tips,&,inför,första,motard

Fritz_

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Husqvarna 610 Supermotard -06 & Honda CBR 954RR -03
KTM 690 SM/SMC eller KTM 625/660, finns ju 640 oxo men den är slö enligt många (alla).



Det går, men det är allt annat än bekvämt och du kan knappast skjutsa längre sträckor, det vågade jag inte ens ge mig in på, så obekvämt/opraktiskt va det!

Vad behövs då? Ett par fotpinnar som svetsas på ramen + något som passagerare kan hålla i sig med?
Kan tänka mig att det är riktigt obekvämt att köra längre sträckor med. Men jag hade bara tänkt att köra runt i stan med hojen. Blir inga längre sträckor att skjutsa heller. Men det kan väl inte vara mer obekvämt för passagerare som det är för föraren?
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Vad behövs då? Ett par fotpinnar som svetsas på ramen + något som passagerare kan hålla i sig med?
Kan tänka mig att det är riktigt obekvämt att köra längre sträckor med. Men jag hade bara tänkt att köra runt i stan med hojen. Blir inga längre sträckor att skjutsa heller. Men det kan väl inte vara mer obekvämt för passagerare som det är för föraren?

Jag skjutsar min tjej lite kortare resor, typ 5 mil. Det är inga problem säger hon. Jag tror att passageraren sitter bättre än föraren. Sadeln är lite bredare där bak och ingen vind på sig.

Onödigt att åka på MC-semester kanske, men lite kortare rundor är inga som helst problem...
 

Fritz_

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Husqvarna 610 Supermotard -06 & Honda CBR 954RR -03
Jag skjutsar min tjej lite kortare resor, typ 5 mil. Det är inga problem säger hon. Jag tror att passageraren sitter bättre än föraren. Sadeln är lite bredare där bak och ingen vind på sig.

Onödigt att åka på MC-semester kanske, men lite kortare rundor är inga som helst problem...


Låter super bra!
Men vad är det som egentligen behöver fixas för att få en godkänd hoj för 2 personer?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Låter super bra!
Men vad är det som egentligen behöver fixas för att få en godkänd hoj för 2 personer?

Beror på hoj, husa har jag svårt att tänka mig att det skulle gå. Ktm 640 är väl alla årsmodeller godkända? 660/625 Fick ta passagerare efter -05. Har för mig att det handlade om en ny bakram och pinnar typ.

något som passagerare kan hålla i sig med?

Passageraren håller i sig i föraren :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top