Video Nybörjare, maxvarv rekord!

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
http://www.youtube.com/watch?v=E9XKAyj0igw&feature=youtu.be
vid ca 4minuter jämnt så sätter jag mitt personbästa i topp varv.

Hör o häpna, jag är nybörjare och jag undrar, när ni var nybörjare, hur kändes det?

Jag känner stor respekt och accelerationen på min hoj vid den tiden skrämmer mig lite, det känns rätt rejält för mig som är ovan
Fråga: är det något som försvinner med erfarenhet? (alltså känslan av rädsla vid den halvtaskiga accelerationen jag gör).

=) Så här kör vi i polen (dock så kör jag långsamt som fan), kolla bara alla bilar omkring mig =)

EDIT: Nu har jag passerat 12k rpm (med ca 50% eller mindre gaspådrag) det var spännande, undrar hur många mil det e kvar tills jag vågar öka Procenten!!!

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Var glad för det, det blir tråkigt när man vänjer sig vid 1000 kubikare. Rädd vill man bli.

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Också nybörjare:)
Men, äh, du måste lära känna varvet och axxet. Du behöver det på motorvägspåfarter, motorvägsomkörningar och annat sånt. Men det är antagligen lämpligare att prova sig fram på motorvägen än inne i stan, så att säga...:gnissla

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Var glad för det, det blir tråkigt när man vänjer sig vid 1000 kubikare. Rädd vill man bli.

fiii faaan nästan 9000 varv :lol :banana

till Rigge: är det så? =) i så fall får jag njuta så länge det går, körde med kompisen idag som rullar R1a och efter 100 släppte jag för då var han redan borta och jag kände att jag ändå inte skulle komma ikapp bland bilarna, så jag njuter av de lilla än så länge.