Video Nybörjare, maxvarv rekord!

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Beror ju på vad de är för moppe .... å trean å 13k varv så går det hiskeligt fort på min lille :7peta
å vad e vitsen egentligen ? , låta mest ? .... känns bara som man plågar moroten onödigt å ligga å pressa på varvstopp , växellådan finns ju av en anledning
Nog för att man prövat maxxa ur sina moppar , man måste ju se hur fort dom går ... men då varvstopp (snarare strypstopp) på sexan :)

När man är precis innan varvstopp ska man peta i nästa växel så den inte bluddrar till. max acceleration, vadå låta?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
fattade det som att du tipsade om att man skulle ligga å pressa trean utan å kugga upp :brinnerup , my misstake :)

Frrla

Medlem
Gick med
9 Jun 2012
Hoj
Kawasaki KXF 450 -06
har inte läst allt eller så. men jag har provkört lite olika hojjar å kan säga som så, att din hoj skall utnyttjas på landsvägar efter 100-strecket :) gasa på bara! rädd ska man va för aids å sånt ;)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
jag har blivit mindre feg, nu är acceleration en vardag (dock inte så "våldsamt" som i första inlägget, men inte långt ifrån är varje acceleration när det tillåts), kör som ett svin o snart dör jag nog =)!. skämt o sido, gasar bara när jag tycker att det är God marginal.
ett smakprov på min körstil (nu)
http://www.youtube.com/watch?v=eFYU02_JPTM
:yoparty ÄLSKAR HOJ, innan gillade jag hoj o var lite småkär, men nu vill jag gifta mig! :kär:hojcbr

EDIT: jag vet att vinkeln blev jätte tråkig pga fotpinnen, men det var test position med gopron bakåt. jag skall försöka fästa i bakpinne sak, eller bygga med fler länkarmar så att jag kommer längre ner o ser bättre bakåt, ber om ursäkt för de som känner sig störda utav det. (har ca 1timme sådan här video med den jäkla pinnen...)

Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ta dig ut på större rakare väg. lägg dig i 70-90 titta så långt fram du kan samtidigt som du hukar dig och vrider fullt på 3an eller högre om du nu är så feg ;) Håll stumt till varvstoppet hindrar fortsatt accelaretion och skit i att titta på mätarn! Man träffar alltid varvstoppet ett par gånger innan man lärt känna sin nya :)

Nu har jag utfört det, några gånger i rad, dock inte på 70/90väg. utan 50väg i stadstrafik (samma sak typ i polen...). Träffade max en gång, de andra 2 gångerna kuggade jag upp när det kändes/lät som att det var dags vid en ca 13k rpm. vilken känsla!!! men nu är jag inte lika rädd längre (men jag har stor respekt för acceleration).
får säga att Huka + full gas är mkt behagligare än o sitta i 90grader med full gas, som dag o natt nästan. :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Då var en person till förstörd. Nu kommer du inte nöja dig med annat än kraften från 1000cc sportmoppe minst! gärna med turbo :)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Lova att du meddelar oss när du köper en 1000cc, gärna i god tid innan så vi kan se det på plats! :rofl

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Om du satsar på en V-twin så kan du klara dig långt med dina rekordvarvningar ;)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Hade inte tackat nej till en Ducati =) tillomed kärringen skulle kunna tänka sig det (så är det när man har brud som gillar chopper o hatar Supersport mc, men de går o kompromissa :hihi )

Klart du ska ha en twin, då behöver du ju inte varva så jäkligt för att det ska börja hända grejer! :yoparty:yoparty:banana:crash

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Rekordet gills inte om det inte är på bakhjulet genom villaområden.
Utan ljuddämpare såklart.

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Yes. Nu ska du börja med lektion nummer 2(1). Boka steg 1 med smc och häpna över hur underbart det är att köra mc i kurvor när man har med sig lite körteknik!:tummenupp
Det är något du aldrig kommer ångra och det skadar inte att köra den när man är ganska grön så man inte hinner vänja sig med allt för mycket dumheter

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Yes. Nu ska du börja med lektion nummer 2(1). Boka steg 1 med smc och häpna över hur underbart det är att köra mc i kurvor när man har med sig lite körteknik!:tummenupp
Det är något du aldrig kommer ångra och det skadar inte att köra den när man är ganska grön så man inte hinner vänja sig med allt för mycket dumheter

Det låter som en väldigt bra ide! skall bara se vart de håller hus kring Gbg och om de håller något under sommaren :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Det är det roligaste och mest lärorika jag gjort på mc. körde 2 dagar steg 1 och 2 på Anderstorp. Det blir mååånga AHAAA:n i hjälmen som spräcker leendet.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM