kawanin
Ny medlem
Sicket troll
asså roligt för dig som vågar trycka på mer och mer! Men varför inte bara Man up å nita till gasen tills varvstoppet? Efter de har du ju känt på de iaf! visst det kan kännas "läskigt" men samtidigt är det jääääävligt gött och roligt.. sen klart är ju inte toppfarten det grymmaste med att köra utan att man kan köra på bra i kurviga miljöer!! tycker jag iallafall
Är ts efterbliven eller 16 år undrar jag?
Tips på en trave bra instruktionsvideos för den som är intresserad
Riders Risk Videos
Aussies och Kiwis är duktiga på detta med informationsfilmer, både för motorcyklister och bilister.
Varken eller, varför undrar du? vill du starta en klubb eller [/QUOT
Jag undrar bara vad som motiverar dig att dra på växlarna till varvstoppet? Vad är det som rör sig därinne? Varför?
Och varför lägga upp filmer om eländet? Vad vill du uppnå? Du kommer inte lära dig köra hoj av ljudet när din motor får ungefär det den tål. Du är bara några timmar närmare ett ras.
Eller just det.. du sköter dig riktigt bra! Keep it up
https://www.youtube.com/watch?v=OfS7gD9oaCE&feature=youtube_gdata_player
Varken eller, varför undrar du? vill du starta en klubb eller [/QUOT
Jag undrar bara vad som motiverar dig att dra på växlarna till varvstoppet? Vad är det som rör sig därinne? Varför?
erfarenhet kanske? vad tycker du låter rimligt?
erfarenhet kanske? vad tycker du låter rimligt?
Nä, helt orimligt.
Nä, helt orimligt.
Håller inte med dig, jag tror att det är bättre att lära sig o känna på vad det är istället för att av misstag i någon panik situation behöva uppleva det för första gången, jag lade upp p.g.a. för mig var det något nytt och väldigt spännande, nu är jag relativt van och inte direkt så skrämmande längre. men alla erfarenheter är bra så länge det inte är dåliga erfarenheter. även en krash kan nog vara bra, även om det kan skada o svida i plånboken så har man ju ytterligare en erfarenhet med sig i bagaget, dvs känslan av hur det kändes precis innan och under tiden. nu har jag erfarenheten av acceleration, och det är jag glad över, nu behöver jag inte fundera så mycket varför det känns så mycket i kroppen, nu är det en vana.
Håller inte med dig, jag tror att det är bättre att lära sig o känna på vad det är istället för att av misstag i någon panik situation behöva uppleva det för första gången, jag lade upp p.g.a. för mig var det något nytt och väldigt spännande, nu är jag relativt van och inte direkt så skrämmande längre. men alla erfarenheter är bra så länge det inte är dåliga erfarenheter. även en krash kan nog vara bra, även om det kan skada o svida i plånboken så har man ju ytterligare en erfarenhet med sig i bagaget, dvs känslan av hur det kändes precis innan och under tiden. nu har jag erfarenheten av acceleration, och det är jag glad över, nu behöver jag inte fundera så mycket varför det känns så mycket i kroppen, nu är det en vana.
Har lärt mig mer av att krocka och krascha än jag fick lära mig på körskolan, det är nyttigt att vurpa, jag har haft turen att inte skada mig allvarligt ännu och hoppas att jag aldrig gör det, men jag får aldrig panik när det blir tighta marginaler längre, det är då man klotar
Fortsätt gasa, men välj dina ställen väl
Tapatalked
Men vad fan är det med er?? såklart att killen(?) vill gasa på, experimentera lite för att känna hur hojjen funkar och hur den beter sig på höga varv! Och hur han själv hanterar det, så har väl dom flesta här gjort när dom haft ny hojj å kort! gasar man aldrig på för att testa hur hojjen beter sig så lär det ju gå åt helvete den dagen man MÅSTE trycka på lite! sluta vara så jävla griniga och löjliga, otrevliga mot ts! Peace!
Hörrdu TS, ser att du håller till i Polen. Kom och tänkta på en sak som hände för ett par år sedan. Jag och polarn var på väg hem med bil från Ungern. Någonstans i Polen kör vi på en, med polska mått mätt, någon slags motorväg. Ingen dålig väg alls och dessutom för tillfället spikrak med utmärkt sikt. Vi håller typ 100 km/h och sitter och slösnackar när vi ser ett dammoln till höger. Vi noterar det men lägger ingen större vikt vid det. Efter ett par hundra meter ser vi plötsligt en bit framför oss en, vad jag tror var en Lada, korsa "motorvägen" via sin grusväg i typ 80 knyck. Inga skyltar, inga markeringar på vägen, ingenting. Det bara sa swosch så var han förbi huven på våran bil. Det var nära att det blev en Lada mindre i Polens bilpark. Sånt händer bara i Polen
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|