Nybörjare, singelåkare i STHLM

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
korvgubbe skrev:
Hehe.. såg några klipp här på SH nån gång tidigare där skönheten var en av huvudpersonerna.. Då var hon en smula vildare än vad hon är med mig! Kanske bara jag som inte tagit fram det bästa ur henne ännu!

Du kan vara lugn, tror att det är ett monster som (tyvär) har gått alldeles för lungt. :rolleyes:
Men ska det bytas bakdäck så ska bakdäcket vara slut.....helt slut :D

D-one

....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
finns
Madhonda skrev:
Det är så jag lärt mig köra hoj..... min kille anpassade sig inte till mig när jag va nybörjare.... :rolleyes: jag fick glatt gasa på jag oxå...!!! Han hade kört hoj i 10 år.

Men jag tänke kan han... så kan jag... och det va ingen hets utan jag litade helt enkelt på honom.

Hänga på i ditt tempo Madde? nä jag tror inte jag vågar :eek:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag e också på!.. så kanske jag inte behöver få en eftersökspatrull skickad efter mig... :rolleyes:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Lartes skrev:
Du kan vara lugn, tror att det är ett monster som (tyvär) har gått alldeles för lungt. :rolleyes:
Men ska det bytas bakdäck så ska bakdäcket vara slut.....helt slut :D

Köper iofs inte en hoj och intalar mig själv att tidigare ägare aldrig vridit på rullen... Den är ju byggd för att köras...
[Edit:] - när ska du köpa hoj igen då Lartes?

Tror jag får göra BB, D-one å Anneli sällskap till att börja med.. Eller förhoppninsgvis är det fler med men de kan ju vänta på oss fyra då..

Last edited:

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
korvgubbe skrev:
Köper iofs inte en hoj och intalar mig själv att tidigare ägare aldrig vridit på rullen... Den är ju byggd för att köras...

Tror jag får göra BB, D-one å Anneli sällskap till att börja med.. Eller förhoppninsgvis är det fler med men de kan ju vänta på oss fyra då..

Jag hänger gärna på om jag hunnit skaffa en hoj till sommaren. Jag kör riktigt lugnt. Det skulle vara kul att se sin gamla hoj igen. Jag tror iaf att det var till Lartes jag sålde den i slutet av april -03.
Den har gått lugnt, riktigt lugnt. Fast 200 går den ju enligt mätaren.

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
korvgubbe skrev:

Jag tror faktiskt att den har gått förhållandevis lugnt, varjefall med mig i sadeln, jag kör så att det passar mig. Inte för snabbt, Inte för långsamt :va

Jag håller på att kika på en TL1000s nu, men jag måste bli av med min bil först.
När den e såld blir det nytt :banana

streetfighter1 skrev:
Det skulle vara kul att se sin gamla hoj igen. Jag tror iaf att det var till Lartes jag sålde den i slutet av april -03.

Det kan mycket väl vara jag som köpte den av dig, snygg vältränad kille i sina bästa år, kan det stämma in på han som köpte ditt monster? :rolleyes:

Jag körde den allt i 210 enligt mätaren, men berätta inte det för korvgubbe :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
streetfighter1 skrev:
Jag hänger gärna på om jag hunnit skaffa en hoj till sommaren. Jag kör riktigt lugnt. Det skulle vara kul att se sin gamla hoj igen. Jag tror iaf att det var till Lartes jag sålde den i slutet av april -03.

Den går 190 enligt handboken och 185 enlig mätaren när jag satt på.. (jag kanske är tjock?)
Hanboken kanske bara anger max med rekomendarat varvtal....

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
korvgubbe skrev:
--//--

Det verkar som det blir en tjejrunda i sommar oxå.
Vad kul.

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Lartes skrev:
Jag tror faktiskt att den har gått förhållandevis lugnt, varjefall med mig i sadeln, jag kör så att det passar mig. Inte för snabbt, Inte för långsamt :va

Jag håller på att kika på en TL1000s nu, men jag måste bli av med min bil först.

Det kan mycket väl vara jag som köpte den av dig, snygg vältränad kille i sina bästa år, kan det stämma in på han som köpte ditt monster? :rolleyes:

Första bakhjulet byttes först efter ca 800 mil på den hojen och då var det inte ens riktigt slut.
Vältränad!?! Allt är relativt! :hihi Men om du köpte den i Upplands Väsby och hade en Pegga 205 Cab så känn dig träffad.
210? Måste varit nedför...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
*lyssnar* tyckte jag hörde nått? ..måste hört fel...

Lartes skrev:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Jag är grön i sthlm. Har tidigare åkt mycket i söderhamn- och bollnäs typ.
Alla är vi gröna i början, De killarna jag började åka med var erfarna och de åkte ifrån mig på en kul väg. Men grejjen var den att längre fram så väntade de in en...
Åk med erfaran och lär er. Man snappar upp mycket när det gäller spårval mm.
Men kör i en takt som känns trygg för dig. De kommer inte att lämna dig... de vänta längre fram.
Så har det alltid funkat med dem jag åkt.
MVH

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
SENSEI skrev:
Åk med erfaran och lär er. Man snappar upp mycket när det gäller spårval mm.
Men kör i en takt som känns trygg för dig. De kommer inte att lämna dig... de vänta längre fram.
Så har det alltid funkat med dem jag åkt.
MVH

Väntar tror jag folk gör.. min tanke var snarare så att se om det fanns andra som jag. Då skulle man kunna åka ett gäng utan att större delen av folket måste vänta var å varannan mil..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
watson skrev:
Du kanske borde hänga på gänget som inte kör så fort med tanke på att du oftast hamnar i diket när du kör... :hihi

/FW

Självklart!
Säg bara till när ni ska ut och åka så sladdar jag gärna efter i era snigelspår. Då kanske jag får koll på hur ni gör när ni akut måste ta en kisspaus och annat intressant.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
soppatorsken skrev:
Självklart!
Säg bara till när ni ska ut och åka så sladdar jag gärna efter i era snigelspår. Då kanske jag får koll på hur ni gör när ni akut måste ta en kisspaus och annat intressant.

Det passar väl din Virago fint? Lukta på blommorna.
Den vibrerar väl så mycket att du säkerligen hinner bli kissnödig fortare än oss.
Skulle det nu bli akuta kisspauser kör iallafall jag in till närmsta mack, har aldrig gett mig på försöket att dra ner ett par svettiga skinnbyxor i gröngräset ännu.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept