Nybörjare!

bam

äntligen
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
r6:a -00
Mavve skrev:
Hur ska de mäta effekten om hojen är smälld?
Utredarna är slingriga som fan så de kan nog göra det men du får bara vänta längre på ersättning.

Sätt den i samma bolag som ni har era övriga försäkringar på så hota med att flytta över dem till annat bolag om de inte betalar ut - det kommer de förlora på.

Jag har blitt stannat hur många gånger som helst med mellankort på en tung hoj och de kollar inte effekten i den.
De kollar inte ens glasögonkravet jag har.
o hur ska polisen kolla effekten om dom stoppar en?? när jag va på bilprovningen för regestreringsbesiktning frågade besiktningsgubben mej om strypningen syns nån stans, nej sa jag o han sa ok och gick in påp kontoret o fixade med papparsarbetet... så hur ska snuten kunna se om den är strypt eller inte??!!

HeroBiX

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2009
Hoj
ingen just nu
det låter som att man kan regga den som strypt fast den är ostrypt,
polisen/besiktningen kommer inte kunna se om den är strypt eller inte tanke på att det är olika strypningsmetoder på olika hojar, tror sällan på att polisen & folket på besiktningen har koll på dessa olika metoder + att de måste nog vara på förjävligt mens humör (gäller både man och kvinnor) för att dryga sig om effekten. Polisen måste för att kolla effekten antingen test köra din hoj (kanske inte ens har tillåtelse att göra det) eller ta med den till stationen (drygt?)

så, med andra ord spelar det ingen roll

vid en olycka tror jag det är väldigt svårt att kolla om den är strypt eller inte, om man kör över 200km/h och faller för olyckan & man reggat den för strypt ligger man nog risigt till, eftersom strypta kommer upp i 160-180km/h (om du då tänker låta bli att bromsa i 200km/h ;), tanke på att de kan se vilken fart du åkt med hjälp av bromssträckan)

jag har räknat lite på min lilltå och misstänker att det är billigare att försäkra en strypt MC?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln