det låter som att man kan regga den som strypt fast den är ostrypt,
polisen/besiktningen kommer inte kunna se om den är strypt eller inte tanke på att det är olika strypningsmetoder på olika hojar, tror sällan på att polisen & folket på besiktningen har koll på dessa olika metoder + att de måste nog vara på förjävligt mens humör (gäller både man och kvinnor) för att dryga sig om effekten. Polisen måste för att kolla effekten antingen test köra din hoj (kanske inte ens har tillåtelse att göra det) eller ta med den till stationen (drygt?)
så, med andra ord spelar det ingen roll
vid en olycka tror jag det är väldigt svårt att kolla om den är strypt eller inte, om man kör över 200km/h och faller för olyckan & man reggat den för strypt ligger man nog risigt till, eftersom strypta kommer upp i 160-180km/h (om du då tänker låta bli att bromsa i 200km/h
, tanke på att de kan se vilken fart du åkt med hjälp av bromssträckan)
jag har räknat lite på min lilltå och misstänker att det är billigare att försäkra en strypt MC?