Du har inte haft förmånen att köra i saltslask! Därmed slipper du upplevelsen.Ibland är det skillnad på teori och praktik.
Jag är iofs inte kemist så jag kan bara fundera lite över om kanske är det så att brickan är den ädlare metallen i sammanhanget och det är väldigt mycket aluminium på en motorcykel.
Dessutom är koppar även ädlare än stål som i sin tur är ädlare än aluminium.
Detsamma även gällande kopparpasta som av samma anledning påstås vara farligt att använda tillsammans med alu men jag kan inte säga att jag någonsin sett oxidskador som tycks vara orsakade av koppar på hojen.
Men då är det dom det skall vara. Inga bytta eller obehöriga delar av annan standard.Banjomutter vid bakre bromsskiva. tog bilderna innan jag kom tillbaka här och läste @blueridge 's listning som jag skall se hur många jag hittar imorgon.
I mina ögon ser den här likadan ut.
Hur 'skall' en banjomutter se ut?
Eftersom Bajaj äger 48% av KTM så förmodar jag att de byggs i Indien.
Men jag är noob på motorcyklar så...
View attachment 499361View attachment 499362
Aldrig sett. Rätt cooltJag gillar banjoskruvar med lufnippel, så man kan lufta utan att behöva lossa banjon, men de är ganska ovanliga. Av alla mina hojar jag haft har bara min Aprilia haft sådana från fabrik. Men det är lite extra trevligt att ha det.
LSL Banjobult M10x1.00 av aluminium, svart, med bleedernippel - bästa priserna ▷ FC-Moto
LSL Banjobult M10x1.00 av aluminium, svart, med bleedernippel - beställ till fantastiska priser från FC-Moto ✓utmärkta kundomdöme ☆☆☆☆☆leverans till hela världen ✓stort sortiment ✓www.fc-moto.de
Det låter ganska likt helt vanliga nipplar sett till dess funktionOch vill man dominera totalt kör man Goodridge Speed Bleeders. Aldrig varit så enkelt och kul att lufta bromsarna och inget läckage i gängorna. Bytt alla nipplar på hela hojen mot dessa. M8 1.25 samt M7 1.0 på Busa.
Försökte använda samma på bilen för det är samma gänga på den men den kräver längre nipplar, men nu har jag fått hem sådana också.
På med slang, öppna nippeln 1/4 varv och pumpa. Se bara till att ha bromsvätska i behållaren. När luften är borta, dra åt nippeln-klart!
Finns nån tysk variant också men den har jag ingen info om.
När de är stängda fungerar de som vanliga. Skillnaden är att du behöver inte öppna och stänga flera gånger under luftning.Det låter ganska likt helt vanliga nipplar sett till dess funktion
Aha nu fattar jag, en slags backventil, smartNär de är stängda fungerar de som vanliga. Skillnaden är att du behöver inte öppna och stänga flera gånger under luftning.
Ja, precis.Aha nu fattar jag, en slags backventil, smart
Haha ok jag läser bara ”enklare och billigare att fortsätta som vanligt med vanliga nipplar”Ja, precis.
De är väl inte billiga direkt för vad det är.
Och man måste ha superkoll på att man får rätt gänga.
Jag kontrollerade mina med gängtolk innan jag gjorde något annat.
Ähh! Trollar du?Haha ok jag läser bara ”enklare och billigare att fortsätta som vanligt med vanliga nipplar”
Notera brickorna 17:24Ja, men man undrar ju varför Toyota valt aluminium och Volvo koppar till samma typ av applikation, till exempel oljepluggen till motorn?
Det verkar ju funka vilket som, men vad är det egentliga incitamentet till valet?
Jädrans, ha rman levt ett långt mc-liv och missat dessa. Kommer att beställa omedelbart.Och vill man dominera totalt kör man Goodridge Speed Bleeders. Aldrig varit så enkelt och kul att lufta bromsarna och inget läckage i gängorna. Bytt alla nipplar på hela hojen mot dessa. M8 1.25 samt M7 1.0 på Busa.
Försökte använda samma på bilen för det är samma gänga på den men den kräver längre nipplar, men nu har jag fått hem sådana också.
På med slang, öppna nippeln 1/4 varv och pumpa. Se bara till att ha bromsvätska i behållaren. När luften är borta, dra åt nippeln-klart!
Finns nån tysk variant också men den har jag ingen info om.
Stahlbus - har samma funktion, men de har också en annan pryl som kan vara användbar - en oljedräneringsventil som ersätter pluggen. Fördel är mest (tycker jag) att gängan i tråget inte "belastas" genom att man lossar/drar åt oljepluggen. Nackdel är att den tar någon cm av markfrigången. För den som byter olja ofta är den ett lyftOch vill man dominera totalt kör man Goodridge Speed Bleeders. Aldrig varit så enkelt och kul att lufta bromsarna och inget läckage i gängorna. Bytt alla nipplar på hela hojen mot dessa. M8 1.25 samt M7 1.0 på Busa.
Försökte använda samma på bilen för det är samma gänga på den men den kräver längre nipplar, men nu har jag fått hem sådana också.
På med slang, öppna nippeln 1/4 varv och pumpa. Se bara till att ha bromsvätska i behållaren. När luften är borta, dra åt nippeln-klart!
Finns nån tysk variant också men den har jag ingen info om.
Jag ser ett problem som tyskarna inte har löst, trådlåsning av locket till avtappningspluggen.Stahlbus - har samma funktion, men de har också en annan pryl som kan vara användbar - en oljedräneringsventil som ersätter pluggen. Fördel är mest (tycker jag) att gängan i tråget inte "belastas" genom att man lossar/drar åt oljepluggen. Nackdel är att den tar någon cm av markfrigången. För den som byter olja ofta är den ett lyft
Ölablassventil – Bremsen entlüften - ganz einfach, Öl intelligent wechseln, Leitungen leckagefrei schnell trennen: Das stahlbus-Entlüftungsventil, das stahlbus-Ölablassventil und die stahlbus Schnelltrennkupplung sind unsere Lösung!
Öl intelligent wechseln mit dem stahlbus-Ölablassventil. Innovatives Ölablassventil zum einfachen und sauberen Wechseln von Öl - ohne zu kleckern und ohne ölverschmierte Hände!www.stahlbus.com
Ser lite snålt ut med gods, skulle nog löda eller svetsa dit ett öra på den plana ytan - lättfixat.Jag ser ett problem som tyskarna inte har löst, trådlåsning av locket till avtappningspluggen.
Annars hade en sådan redan legat i varukorgen.
Eller finns det material nog för att BORRA ett låstrådshål i kanten?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |