Nybörjartjejen

johansjöström

KILLER B
Gick med
21 Dec 2004
Ort
söderut
Hoj
cbr 929 fireblade
Det är inte så svårt, ta det lugnt och lita på ditt omdöme bara, har en erfarenhet av att tjejer lär sig köra hoj bättre på kortare tid, lite mendre testosteron kanske???
Lycka till och välkommen
 

Bettan

Oskuld bakom styret...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Gävle
Hoj
VS 800 Intruder
Tack! :)

Ja, jag längtar verkligen efter att få börja! När jag köpte den råkade jag nämna att "jag har väldigt bra balanssinne", vilket jag av de mer erfarna blev lovad att jag skulle få äta upp...
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Faktum är att det är ganska listigt att regga sig på ett sporthojsforum fast man har glidare eftersom sporthojsåkare i regel är ganska intresserade av körteknik och kanske kan ge bra tips, eller hur?

Lite svårt att ge tips till någon som totalt saknar erfarenheter av hojåkning, men naturligtvis är det bra att träna på starta och stanna, även i backar.
Köra i åttor runt konor av PET-flaskor på någon parkering är bra, både fort och sakta.
Öva krypkörning.
Öva bromsning.
Växla upp och öka farten i serpentinbanan om det går vingligt
Eller som någon skrev, låna/köp en gammmal sur moppe med manuell växel och kör omkring överallt och ingenstans för att få körvana
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Bettan skrev:
Tack! ...eller nåt. :va

Jag tänkte få kontakt med andra hojintresserade, få tips, råd och delta i diskussioner. Ja, helt enkelt få kontakt med trevliga människor, men man får väl räkna med att en del kan vara sura också.

Ahh, sorry om det lät lite fel. Menade inget illa iaf. Bara undrade varför du var här om du kör glidare, intresserad av sporthojar eller nåt?
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Emmi skrev:
Ahh, sorry om det lät lite fel. Menade inget illa iaf. Bara undrade varför du var här om du kör glidare, intresserad av sporthojar eller nåt?

Motard då? Är ju inge sporthoj det heller.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Rigge skrev:
Motard då? Är ju inge sporthoj det heller.

Nej, motard är ingen sporthoj. Men det är en sportig hoj till skillnad från en glidare. Finns ett supermotard/offroad-forum här om du har missat det. :7peta
Dessutom är jag intresserad av och kommer garanterat köra sporthoj igen.
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Rigge skrev:
Motard då? Är ju inge sporthoj det heller.
Öhhhhh,rätta mig om jag har fel,men visst finns det väl en SPORT som heter supermotard ? :tummenupp

Dessutom tycker jag att det är ett bra val av hoj att lära sig köra på,låg tyngdpunkt,bra bottenvrid m.m.Ser hellre att en oerfaren brutta lär sig köra på en hoj där det "händer" lite mindre när man vrider på rullen,för att sen byta upp sig till en riktig sh när hon fått nåra mil innanför skinnet.Jag skulle då inte vilja möta henne på en retta eller gixxer första gången hon övningskör. :tungan
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Glömde ju morsa på dig oxå bettan. :tummenupp

Är du oskuld på riktigt??? :tungan
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag brukade åka bakpå med Boostmax på hans V-Max och sträcka mig fram och gasa åt honom. Det var en "intressant" övning, speciellt för honom. :rolleyes:
 

Boostmax

Fem fyror är fler än 4 elefantöl !
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
FZ1-S
Lurch skrev:
Jag brukade åka bakpå med Boostmax på hans V-Max och sträcka mig fram och gasa åt honom. Det var en "intressant" övning, speciellt för honom. :rolleyes:

Vad gör man inte för en polare som inte har hoj..... :yoparty
Det var fan mer givande å låna din båge, för att se dig försvinna i fjärran, å kolla in reaktionen efteråt.... :galen
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Kevorkian skrev:
Jag tycker nog att man kan skilja på killar och tjejer här, dvs tjejerna kan få köra va f*n som helst och ändå få regga sig. :tomten

Mäh.... vaffö då.... vi är väl som vilken sporthojsåkare som helst...oavsett kön. Det är faktiskt skillnad på hoj..och hoj. :7peta :)

Förresten...Hej Bettan.... du kommer säkert komma på "bättre" tankar så småningom... jag hade heller aldrig kört moppe innan jag började köra hoj.

Men allt går att lära sig. Man måste bara va lite crazy. :tungan Och vill man ha den "riktiga" känslan av att köra hoj... då kan man inte ha en Intruder :rolleyes: Men det är vad JAG tycker.

//Mad
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Bettan skrev:
Hej!

Köpte mig en mc till födelsedagen i december, en gammal dröm som förverkligades till slut. Det är bara det att jag har ju aldrig ens kört moppe. :confused: Spännande att se hur det går framöver... Jag har i alla fall läst instruktionsboken från pärm till pärm (vad kan man annars göra denna årstid?) så nu vet jag hur det går till i teorin i alla fall!

Jag har lärt mig starta motorn och bromsa. Vad ska jag börja med sen? Hur brukar man lägga upp det?

Nu vet jag inte mer vad jag ska skriva, så :tuttar så länge och ha en bra helg!


leta upp kopplingen i med ettan (neråt) leta upp frambromsen bromsa släpp koppling BURNA.. har du kommit en bit på vägen iaf!
Skaffa MC kort kanske???? :tummenupp
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Madhonda skrev:
Mäh.... vaffö då.... vi är väl som vilken sporthojsåkare som helst...oavsett kön. Det är faktiskt skillnad på hoj..och hoj. :7peta :)

//Mad

Klart ni är!! Inget negativt, tänkte mer på jämvikten och att tonen på forumet blir lite trevligare då :pannkyss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top