Nybergs motor kursar

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Nybergs motor i Jönköping som är ÅF för ktm, BMW, Kawasaki kursar. Från 40-60% på alla mc-kläder, väskor, tillbehör mm. 10% på alla mc. Vet inte hur det funkar med rabbatt i webshopen.
Ville bara tipsa lite.
Nybergsmotor.se

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tråkigt, de var ju riktigt trevliga att handla av.

sportbike

Guest
En efter en stänger våra mc-handlare och ytterligare några duktiga hojfanatiker blir arbetslösa.
Är det internethandelns fel eller vad händer egentligen.
Snart står vi utan.

mojja83

Guest
En efter en stänger våra mc-handlare och ytterligare några duktiga hojfanatiker blir arbetslösa.
Är det internethandelns fel eller vad händer egentligen.
Snart står vi utan.

Visst är det väldigt tråkigt och jobbigt när människor blir utan arbete och den lokala mc affären får bomma igen.
Men jag är den första att säga att det är tokdyrt att handla i fysisk butik i sverige och att det finns en anledning till att dom får bomma igen.

Ingen människa vill betala 10 k för en vara man får levererad hem till dörren för halva priset och till råga på allt inte ens behöva lyfta rumpan från stolen för att beställa.

sportbike

Guest
Visst är det väldigt tråkigt och jobbigt när människor blir utan arbete och den lokala mc affären får bomma igen.
Men jag är den första att säga att det är tokdyrt att handla i fysisk butik i sverige och att det finns en anledning till att dom får bomma igen.

Ingen människa vill betala 10 k för en vara man får levererad hem till dörren för halva priset och till råga på allt inte ens behöva lyfta rumpan från stolen för att beställa.
Så är det ju förvisso, men vi kanske gräver en grop åt oss själva?
Jag betalar hellre för råd och tips på saker jag behöver hjälp med än att lägga frågan på t.ex SH och få 300 olika svar.

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Köpte själv en hjälm från Tyskland för 2200 ink (75kr) frakt som i Sverige hade kostat 3795 + frakt som skulle gå på 199 kr inom Sverige!! Inget svårt val för mig. Sen att jag köpte en airhawk (alltså luftkudde) igår för 1100 spänn i Sverige är ju en Annan sak men de berodde mest på brist på annat alternativ. Skatter o momser driver upp priserna i Sverige.

mojja83

Guest
Så är det ju förvisso, men vi kanske gräver en grop åt oss själva?
Jag betalar hellre för råd och tips på saker jag behöver hjälp med än att lägga frågan på t.ex SH och få 300 olika svar.

Självklart blir gropen vår egen när vi står där med trasig cykel och måste ta oss 20 mil för att komma till en verkstad som kan serva den samma :(

Men ofta när man bestämt sig för att handla hos en fysiks butik har det visat sig att dom inte har saker på lager. Dom kan ta hem och ha det dagen efter vilket i mitt fall betyder att jag åker till honda center 7 mil enkel får reda på att dom inte har det jag behöver på hylla men vi kan beställa och ha det hemma imorgon vilket betyder att jag får åka hem tomhänt 7 mil och sedan dagen efter tillbaka för att hämta grejerna vilket gör ytterligare 14 mil.

Totalt 28 mil 4 timmar bilkörning för att köpa en kopplingsvajer för 4ggr pengarna av vad den kostar på ebay :tummenupp

Ne nu för tiden handlas allt i största mån på nätet.

sportbike

Guest
Självklart blir gropen vår egen när vi står där med trasig cykel och måste ta oss 20 mil för att komma till en verkstad som kan serva den samma :(

Men ofta när man bestämt sig för att handla hos en fysiks butik har det visat sig att dom inte har saker på lager. Dom kan ta hem och ha det dagen efter vilket i mitt fall betyder att jag åker till honda center 7 mil enkel får reda på att dom inte har det jag behöver på hylla men vi kan beställa och ha det hemma imorgon vilket betyder att jag får åka hem tomhänt 7 mil och sedan dagen efter tillbaka för att hämta grejerna vilket gör ytterligare 14 mil.

Totalt 28 mil 4 timmar bilkörning för att köpa en kopplingsvajer för 4ggr pengarna av vad den kostar på ebay :tummenupp

Ne nu för tiden handlas allt i största mån på nätet.
Provat att ringa först?

mojja83

Guest
Provat att ringa först?

Japp men har insett att det går lika snabbt att beställa delarna man behöver och spara en skön slant.

Har åkt in en gång på detta vis utan att ringa först då jag verkligen trodde man lagerhöll kopplingsvajer till en så pass ny och populär cykel som jag hade men ack så fel jag hade :(

Men som sagt väldigt synd att dom slår igen inte alls roligt men inte heller oväntat och fler mc handlare väntar det samma öde om det inte händer något drastiskt.

Ingen är som sagt redo att betala 10k för en vara som man enkelt klickar hem från nätet för halva priset.

MC Doktorn

Guest
Trist men verkligheten kommer ikapp och är man inte konkurrens kraftig så riskerar man att få kliva av.

Jag har handlat för ca 15000:- delar och tillbehör till hojarna bara i år och skulle säga 100% handlas via internet. Självklart köper där det är billigast.

eBay är min favorit :kär

Edit däcken köper jag från Sverige :tummenupp

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Att mc butiker i sverige kursar ser jag inte som någon konstighet.
Taskigare service får man ju leta efter. Nu har jag ingen erfarenhet av Nybergs, men tyvärr mååånga andra!

sportbike

Guest
Att mc butiker i sverige kursar ser jag inte som någon konstighet.
Taskigare service får man ju leta efter. Nu har jag ingen erfarenhet av Nybergs, men tyvärr mååånga andra!
Beror ju på hur dryg man är när man kliver in i butiken har jag hört.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tror MC-branchen är självreglerande, precis som andra branscher. Kanske är marknaden överetablerad, kanske drivs hojbutikerna främst av hojåkare och inte av affärsmän.

Kanske kommer handlarna bli ännu färre, kanske uppnås en nivå med lagom antal handlare så att de kan leva av det de håller på med. Kanske slipper vi handlare helt om de inte kan konkurrera med online-världen. Dock kan man man inte köpa sin service online, så handlare kommer vi ha på ett eller annat sätt.

Det är ju upp till dom att driva sina företag så att de faktiskt tjänar pengar. Tjänar man inte pengar på hojjar får man tjäna pengar på nåt annat. Service, tillbehör eller nåt annat man kan leva av. Krasst men sant.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
skyller på vädret, vemfan hinner köra sönder hojen på 2 veckor sommar? nej hade vi haft 3 månader med härligt väder hade det nog varit mer omsättning i butikerna :D

Beställer själv ganska ofta från utlandet, även då det inte är så mycket billigare. Enklare och man får det snabbare helt enkelt, i butiker e det oftast "vi har den hemma på fredag" sen åker man dit fredag så "nej dne komemr på måndag" sen åker man dit måndag och då drar de till med nån annan slumpmässig veckodag.

Betala mer och vänta längre har iaf jag tröttnat på.

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag hörde på radion igår att det säljs fler fyrhjulingar/ATV än MC nu i Sverige...
Jag är mest orolig för att kompetens på service och reparationer försvinner så man inte kan få hjälp att serva eller fixa hojen längre, jag gör det mesta själv men ibland behöver man proffs och då vill man ha dem hyfsat nära och med rimliga väntetider.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC