-Linkan
Ny medlem
Visst är det väldigt tråkigt och jobbigt när människor blir utan arbete och den lokala mc affären får bomma igen.
Men jag är den första att säga att det är tokdyrt att handla i fysisk butik i sverige och att det finns en anledning till att dom får bomma igen.
Ingen människa vill betala 10 k för en vara man får levererad hem till dörren för halva priset och till råga på allt inte ens behöva lyfta rumpan från stolen för att beställa.
Själv uppskattar jag den service och hjälp jag kan få av min lokala handlare, och jag är därför beredd att betala lite mer för varan hos handlaren än vad det kostar över nätet, men självklart inte hur mycket som helst. Jag brukar därför göra en snabbkoll över vad varan jag är intresserad av kostar på internetbutikerna innan ger mig av till handlaren. Skiljer det mer i pris än vad det smakar så talar jag om för handlaren vad jag kan tänka mig att betala. I de allra flesta fall kommer vi överens. Har funkat hos mer än en handlare.
Det stämmer säkert som sagts tidigare, att många mc-butiker i första hand drivs av entusiaster och inte av affärsmän. De går i många fall på rekomenderade utpriser och kan inte ha koll på vad nätpriserna är på varje produkt. Det jag försöker säga är att om man värdesätter att de finns kvar så kan man ge dem chansen att justera prissättningen till en rimlig nivå innan man överger dem för www.