Nyckelbensåret 2009.

Calle^^

Bara ett år kvar!!
Gick med
25 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
No bajk
Fiii fan alltså.. Jag har med brutit nyckelbenet nu på slutsäsongen.. Men inte ens i närheten av era monster brytningar.. Shiit.. Känner mig ganska mesig nu faktiskt.. Och undra om mitt en gjorde ont när jag ser spikar och och annan metall..
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Fiii fan alltså.. Jag har med brutit nyckelbenet nu på slutsäsongen.. Men inte ens i närheten av era monster brytningar.. Shiit.. Känner mig ganska mesig nu faktiskt.. Och undra om mitt en gjorde ont när jag ser spikar och och annan metall..

Nej, våra gjorde inte ont, gjorde ditt ont? Våra bad-ass-breaks känns ju inte, reptilhjärnan stänger av den otroliga smärtan så de är bara att high-fivea och gå vidare.

Jag tog av mig både hjälm och skinnställ själv när jag gått av. I helvete att dom ska klippa i mitt Action-ställ!
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Fiii fan alltså.. Jag har med brutit nyckelbenet nu på slutsäsongen.. Men inte ens i närheten av era monster brytningar.. Shiit.. Känner mig ganska mesig nu faktiskt.. Och undra om mitt en gjorde ont när jag ser spikar och och annan metall..

Jag dyngade i huvudet och tappade minnet i 3 dagar så jag kommer inte ihåg om det gjorde ont.:crash

Men du här får alla vara med som har brutit nyckelbenet även om det inte gjorde ont, så var lite mesig bara det finns säkert nån som gillar dig ändå.:krama
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Inte brytit nått i år men jag stoppade borrbitsen genom tummnageln och blev tvungen att ta en tång och rycka bort nagelflisorna in mot nagelbandet för några dagar sedan!!!!
Jorde faktist skitont :D:D
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Om ni tar emot er med underarmen istället för axeln så slipper ni bryta nyckelbenet :fakta
 

Bifogat

  • aj min arm.jpg
    aj min arm.jpg
    113.1 KB · Visningar: 207

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Inte brytit nått i år men jag stoppade borrbitsen genom tummnageln och blev tvungen att ta en tång och rycka bort nagelflisorna in mot nagelbandet för några dagar sedan!!!!
Jorde faktist skitont :D:D

ajfan får man nog instämma,,,,,,,,,, jag klämde pekfingret så nagel och en skinnbit låg kvar i min handske...:mad: ont

nyckelben är onödigt

ja,,, avla bort skiten.
 
Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
det där köttet borde haft ett skinnställ på sig ,,,,,,,, eller hur.... :D

Hade faktist full utrustning (cordura) men jackan blev lite stor när jag tog ur fodret så den ville inte riktigt sitta kvar när den väl behövdes :näsblod. Men vafan man lär ju sig av misstag som det heter...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Hade faktist full utrustning (cordura) men jackan blev lite stor när jag tog ur fodret så den ville inte riktigt sitta kvar när den väl behövdes :näsblod. Men vafan man lär ju sig av misstag som det heter...

ja antingen svider det i plånboken eller så svider det i skinnet :gnissla
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
En kille jag känner har någon ovanlig och ganska allvarlig hjärtdefekt som gör att hans hjärta stannar om han vilar för mycket (vetefan vad den heter, men läskigt är det... Hjärnan uppfattar liksom hans vilopuls som någon typ av hjärtstillestånd och svarar med att skicka ut omstartssignaler som i sin tur syoppar hjärtat helt:näsblod ), så nu har han en bärbar defibrillator inopererad (ungefär som en pacemaker, fast med skillnaden att hans inte börjar jobba förrän hjärtat faktiskt stannar av och då skickar ytterligare en omstartspuls). Ska tydligen kännas som en hästspark i bröstkorgen när den går av:D

Känns ju sådär roligt i 200+ på motorvägen i en kurva:död
 

Limaracing

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Lima
Hoj
Yamaha R1
Brutet nyckelben

Jaha jag får väl gå med i klubben ?!gjorde en liten piruett och highsidade med brutet nyckelben och en öm sida som följd den 14:e aug ska börja jobba nu igen på mån har dock knappt haft ont märkligt nog men vill väl inte påstå att det har satt sig fint.Bilderna är tagna efter 3 veckor och benet satt sig.
 

Bifogat

  • röntgenbild.jpg
    röntgenbild.jpg
    115.8 KB · Visningar: 85
  • röntgenbild.jpg1.jpg
    röntgenbild.jpg1.jpg
    127.9 KB · Visningar: 93

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Känns ju sådär roligt i 200+ på motorvägen i en kurva:död

Exakt, och därför blev stackaren av med sitt körkort i och med den här diagnosen... Om han inte får fler attacker på länge så får han eventuellt tillbaka det, men om problemet återkommer så får han aldrig mer framföra ett fordon.
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Exakt, och därför blev stackaren av med sitt körkort i och med den här diagnosen... Om han inte får fler attacker på länge så får han eventuellt tillbaka det, men om problemet återkommer så får han aldrig mer framföra ett fordon.

Får hoppas att det går bra för killen då:)
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Jaha jag får väl gå med i klubben ?!gjorde en liten piruett och highsidade med brutet nyckelben och en öm sida som följd den 14:e aug ska börja jobba nu igen på mån har dock knappt haft ont märkligt nog men vill väl inte påstå att det har satt sig fint.Bilderna är tagna efter 3 veckor och benet satt sig.

Det tragiska är att läkare bryr sig inte särskilt mkt om ditt nyckelben läker tillbaka normalt eller inte, sålänge du har rörlighet i axeln så är den i toppskick enligt dom!
 

Flisan

Mickiz
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV605 S -03
Men varför har du en pacemaker??:va Du ser ju inte alltför gammal ut... Medfött hjärtfel?

En kille jag känner har någon ovanlig och ganska allvarlig hjärtdefekt som gör att hans hjärta stannar om han vilar för mycket (vetefan vad den heter, men läskigt är det... Hjärnan uppfattar liksom hans vilopuls som någon typ av hjärtstillestånd och svarar med att skicka ut omstartssignaler som i sin tur syoppar hjärtat helt:näsblod ), så nu har han en bärbar defibrillator inopererad (ungefär som en pacemaker, fast med skillnaden att hans inte börjar jobba förrän hjärtat faktiskt stannar av och då skickar ytterligare en omstartspuls). Ska tydligen kännas som en hästspark i bröstkorgen när den går av:D

Han har en defibrillator, har också en killkompis som har det;)
Nä, jag fick min när jag var 14 år så inget medfött, blev någe fel bara. Sinus och AV-knutas som ger inpulser att hjärtat ska slå blev sjuka av någon anledning. men jag kör ju hoj nu så jag lider inte:D

Något säger mig att denna tråd kommer att bli kapad. :hihi


Exakt, och när det finns billiga buntband på Biltema och allt. :näsblod

haha, precis min tanke!

LIIIIIGGAAAA!!!!!

Nä men seriöst, shysst ställ fan.


Tack så mycket, är sååå kär i det. Lite tillruffsat efter klotningen, men nu syns det ju att man har varit med ett tag:D

sheeet, nice comeback :tummenupp

haha, man tackar:tuttar
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Han har en defibrillator, har också en killkompis som har det;)
Nä, jag fick min när jag var 14 år så inget medfött, blev någe fel bara. Sinus och AV-knutas som ger inpulser att hjärtat ska slå blev sjuka av någon anledning. men jag kör ju hoj nu så jag lider inte:D

I see:)
Ok, det är ju skönt det iallafall!:tummenupp Blev lite förvånad bara, såna där ska ju mest sitta på gamlingar...:gnissla
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top