Nyköping

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Flickan min tänkte ta kort men har aldrig kört så vi ska köpa en cykel åt henne så att hon kan träna mesta av krypkörningen privat. Eftersom jag inte har haft kort tillräckligt länge så kan jag inte köra med henne och har ingen i närheten som kan göra heller.

Var till polisen idag och fråga om vi kunde använda gamla flygrakan efter rosvalla (uppkörnings stället) utan att hon riskerade körkortstillståndet och han ville inte att vi skulle köra där även fast jag körde ut hojen. Han tyckte att vi skulle antinge åka till svalsta cross bana och leka på parkingen eller körskoleområdet i sjösa, då de är inhägnade, svalsta är grus och i sjösa tror jag inte de uppskattas av körskolan att man är på deras parkering och kör, skulle ju vara bärgnings firmans lastbilsparkering i såna fall.

Så nu till frågan, någon som har tips om vart man kan hålla till och träna krypkörning / lite snabbare konbana som är asfalterat och inhägnat och ägaren/ägarna inte är helt omöjliga på att man håller till där, nyköping/oxelösund området?!

"det är enklare att be om förlåtelse än tillåtelse..." ;)
Tror inte det är några större problem att köra på rosvallastrippen, har aldrig sett polisen där när vi har varit där med motarderna eller vanliga hojarna, skulle dom komma mot förmodan ä det väl bara o hävda att det var du som körde för att demonstrera hur man gör...
Själv ställde jag upp koner på ramdalsparkeringen i okle o körde när jag öva, var aldrig nån som var intresserad av det då heller...
Så länge man inte gör en massa oväsen, är i vägen, eller folk är ivägen tror jag inte nån bryr sig så mycket att dom ringer polisen...
att hitta inhängnade områden där ägaren tycker det är ok att man kör är nog svårt om man inte känne denne ifråga...
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
"det är enklare att be om förlåtelse än tillåtelse..." ;)
Tror inte det är några större problem att köra på rosvallastrippen, har aldrig sett polisen där när vi har varit där med motarderna eller vanliga hojarna, skulle dom komma mot förmodan ä det väl bara o hävda att det var du som körde för att demonstrera hur man gör...
Själv ställde jag upp koner på ramdalsparkeringen i okle o körde när jag öva, var aldrig nån som var intresserad av det då heller...
Så länge man inte gör en massa oväsen, är i vägen, eller folk är ivägen tror jag inte nån bryr sig så mycket att dom ringer polisen...
att hitta inhängnade områden där ägaren tycker det är ok att man kör är nog svårt om man inte känne denne ifråga...
Det borde inte vara några problem med flygrakan och hade det vart jag som behövde träna och inte haft kortet så hade jag nog kört där också, man måste ju kunna få träna! Men vill inte ha det på mitt samvete om förmodan polisen skulle komma och dom hade en riktigt dålig dag och drog in hennes körkortstillstånd. Men som du säger det är nog svårt att hitta någon annanstans att köra som är inhägnat. Antar att det får bli en risk hon måste ta kanske. Måste säga att jag blev lite förvånad att trafikpolisen sa att vi inte fick köra där. Vi ska ju som sagt bara träna krypkörning iallafall, så blir ju inga hastigheter.
 
Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det borde inte vara några problem med flygrakan och hade det vart jag som behövde träna och inte haft kortet så hade jag nog kört där också, man måste ju kunna få träna! Men vill inte ha det på mitt samvete om förmodan polisen skulle komma och dom hade en riktigt dålig dag och drog in hennes körkortstillstånd. Men som du säger det är nog svårt att hitta någon annanstans att köra som är inhägnat. Antar att det får bli en risk hon måste ta kanske. Måste säga att jag blev lite förvånad att trafikpolisen sa att vi inte fick köra där. Vi ska ju som sagt bara träna krypkörning iallafall, så blir ju inga hastigheter.

Sen får man inte indraget tillstånd för att köra utan handledare, det blir "bara" böter, ska rätt mycket till innan dom drar in det, dubbelkolla med polisen om du vill. =)
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Provkörde kustvägen till Trosa igår. Hur fin som helst. Surt att helgen bjuder på regn.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Det borde inte vara några problem med flygrakan och hade det vart jag som behövde träna och inte haft kortet så hade jag nog kört där också, man måste ju kunna få träna! Men vill inte ha det på mitt samvete om förmodan polisen skulle komma och dom hade en riktigt dålig dag och drog in hennes körkortstillstånd. Men som du säger det är nog svårt att hitta någon annanstans att köra som är inhägnat. Antar att det får bli en risk hon måste ta kanske. Måste säga att jag blev lite förvånad att trafikpolisen sa att vi inte fick köra där. Vi ska ju som sagt bara träna krypkörning iallafall, så blir ju inga hastigheter.

du/ni får hänga med ut på några turer i år också, finns säkert nån i vårat gäng som kan tänka sig att vara handledare om det skulle vara interssant...
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Flygrakan på Brandholmen kommer antagligen inte vara tillgänglig så länge i år då det ska igång och byggas där! Trafikverket är uppsagda av Nyköpings kommun så det kommer inte att vara några prov där i år. Tänkte att det kan vara intressant att veta.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Börjar bli lite sugen på att åka lite nån som tycker samma?

Sugen är man väl hela tiden, speciellt när solen börjar titta fram ;)
Jag har min hoj redo, bara att rulla ut när tempen är rätt :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Någon här inne som var ute på kvarsen idag? Jag körde med bilen där vid 15 tiden och kom ikapp en Suzuki 750 :)
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Apropå kvarsevägen.. Hur är vägarna söder om Nypan? Jag har mest inspekterat norrut mot Trosa och Södertälje samt inåt landet mot Gnesta och Mariefred. Funkar fint förutom 800an bakom Sillekrog som är helt förstörd.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Apropå kvarsevägen.. Hur är vägarna söder om Nypan? Jag har mest inspekterat norrut mot Trosa och Södertälje samt inåt landet mot Gnesta och Mariefred. Funkar fint förutom 800an bakom Sillekrog som är helt förstörd.

Förhoppningsvis blir det väder i helgen så man kan dra upp till rosenhill o inspektera räkmackorna och bli fotade lite... =)
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Flickan min tänkte ta kort men har aldrig kört så vi ska köpa en cykel åt henne så att hon kan träna mesta av krypkörningen privat. Eftersom jag inte har haft kort tillräckligt länge så kan jag inte köra med henne och har ingen i närheten som kan göra heller.

Var till polisen idag och fråga om vi kunde använda gamla flygrakan efter rosvalla (uppkörnings stället) utan att hon riskerade körkortstillståndet och han ville inte att vi skulle köra där även fast jag körde ut hojen. Han tyckte att vi skulle antinge åka till svalsta cross bana och leka på parkingen eller körskoleområdet i sjösa, då de är inhägnade, svalsta är grus och i sjösa tror jag inte de uppskattas av körskolan att man är på deras parkering och kör, skulle ju vara bärgnings firmans lastbilsparkering i såna fall.

Så nu till frågan, någon som har tips om vart man kan hålla till och träna krypkörning / lite snabbare konbana som är asfalterat och inhägnat och ägaren/ägarna inte är helt omöjliga på att man håller till där, nyköping/oxelösund området?!

Om ni fixar lämpa vilket ni behöver göra förr eller senare och du är handledare kan ni väl åka vart som helst? Typ nån varuhusparkering efter stängningsdags eller så, eller kanske Ramdalens parkering i Okle tex?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Om ni fixar lämpa vilket ni behöver göra förr eller senare och du är handledare kan ni väl åka vart som helst? Typ nån varuhusparkering efter stängningsdags eller så, eller kanske Ramdalens parkering i Okle tex?

Problemet var väl att han inte hade haft sitt körtkort tillräckligt länge för att kunna vara handledare, läs om, läs rätt ;D
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Problemet var väl att han inte hade haft sitt körtkort tillräckligt länge för att kunna vara handledare, läs om, läs rätt ;D

Jaha där ser man ja, my bad. :fakta.

Finns inga inhägnade asfalterade stora planer som folk vill att man åker på vad jag vet tyvärr.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
va på väg att dra från jobbet, tyvärr kom det saker emellan naturligtvis :p
Ha en schysst tur!
 

morrepal

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Nyköping
Hoj
suzuki gsxr 1000
[QUOeTE=ulflj;5980302]du/ni får hänga med ut på några turer i år också, finns säkert nån i vårat gäng som kan tänka sig att vara handledare om det skulle vara interssant...[/QUOTE]

Jag e godkänd handledare dessvärre har jag ofta bråttom;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top