Flickan min tänkte ta kort men har aldrig kört så vi ska köpa en cykel åt henne så att hon kan träna mesta av krypkörningen privat. Eftersom jag inte har haft kort tillräckligt länge så kan jag inte köra med henne och har ingen i närheten som kan göra heller.
Var till polisen idag och fråga om vi kunde använda gamla flygrakan efter rosvalla (uppkörnings stället) utan att hon riskerade körkortstillståndet och han ville inte att vi skulle köra där även fast jag körde ut hojen. Han tyckte att vi skulle antinge åka till svalsta cross bana och leka på parkingen eller körskoleområdet i sjösa, då de är inhägnade, svalsta är grus och i sjösa tror jag inte de uppskattas av körskolan att man är på deras parkering och kör, skulle ju vara bärgnings firmans lastbilsparkering i såna fall.
Så nu till frågan, någon som har tips om vart man kan hålla till och träna krypkörning / lite snabbare konbana som är asfalterat och inhägnat och ägaren/ägarna inte är helt omöjliga på att man håller till där, nyköping/oxelösund området?!
"det är enklare att be om förlåtelse än tillåtelse..."
Tror inte det är några större problem att köra på rosvallastrippen, har aldrig sett polisen där när vi har varit där med motarderna eller vanliga hojarna, skulle dom komma mot förmodan ä det väl bara o hävda att det var du som körde för att demonstrera hur man gör...
Själv ställde jag upp koner på ramdalsparkeringen i okle o körde när jag öva, var aldrig nån som var intresserad av det då heller...
Så länge man inte gör en massa oväsen, är i vägen, eller folk är ivägen tror jag inte nån bryr sig så mycket att dom ringer polisen...
att hitta inhängnade områden där ägaren tycker det är ok att man kör är nog svårt om man inte känne denne ifråga...