Nyköping

MolleMeck

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsxr 750 -99
5,43 är...... snabbt, tror de är väldigt svårslaget med tanke på vägkvaliten idag den är inte som den har varit, dessutom verkar man alltid stöta på minst 2 bilförare som verkligen inte vill att man ska köra om på just den sträckan :4skrika

det är runt 15 km enligt eniro, om jag inte är helt trött blir de ett snitt på ca 157 km/h ouch
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Halloj
För 10 år sedan hade man lagom få körkort för bilen:) Man hör ofta av de mer rutinerade skaran åkare att de var stor uppsamling på hojåkare i Nyköping och fullt drag på slakthuset mc. Synd att sådan går förlorat men de kan de bli ändring på?
Jag tar gärna en sväng då jag inte känner så många mc åkare från Nyköping blir de oftast att man åker själv vilket inte alls är lika kul.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Alltså, tror det börjar bli dags att samla ihop alla på Slakthuset som den gamla goda tiden. Jag gick med 05 så jag är ju bara barnet men jag tror vi 5 stycken med R1 04-06 2008. Så det är inte allt för länge sen det var gott om sporthojar på klubben.

Så hur många vill ta en kaffe på klubben framåt maj? Laidback underhåller om historier om hur bakfull man kan vara som förare i RR SM.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Alltså, tror det börjar bli dags att samla ihop alla på Slakthuset som den gamla goda tiden. Jag gick med 05 så jag är ju bara barnet men jag tror vi 5 stycken med R1 04-06 2008. Så det är inte allt för länge sen det var gott om sporthojar på klubben.

Så hur många vill ta en kaffe på klubben framåt maj? Laidback underhåller med historier om hur bakfull man kan vara som förare i RR SM.

Meh!
Nu trodde jag att mina kvaltrix och raceknep skulle få förbli hemliga, men nähe...
För att bli en snabb RR-pilot måste man utforska gränserna för det möjliga. I somliga fall bär det och i andra brister det. :zpy
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Sweet, 5.43...... Då finns det något att jobba på i helgen med andra ord.

5,43 är...... snabbt, tror de är väldigt svårslaget med tanke på vägkvaliten idag den är inte som den har varit, dessutom verkar man alltid stöta på minst 2 bilförare som verkligen inte vill att man ska köra om på just den sträckan :4skrika

det är runt 15 km enligt eniro, om jag inte är helt trött blir de ett snitt på ca 157 km/h ouch

Så här ligger det till:
Real Roadracing är en materialsport, likväl som fjollversionen som företas på rensopade salsgolv med namn som Fjolltorp, Fjollpark och Fjollring. För att prestera en gångbar tid krävs ett hårdkokt racejärn som toppar bortåt 260. Ju närmare en R6 du kommer, ju snabbare går det. Så här ser en stenhård Kvarseboräser ut:IMG_0042.jpg
Ärrad, bucklig och nött, men rasande snabb! Funkar lika bra som Glockner-åk (bilden).

Så ska ni ha en rimlig chans till en plats i Kvarsebo Hall of Fame, tänk på materialet. Tänk R6.
 
Last edited:

MolleMeck

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsxr 750 -99
Så här ligger det till:
Real Roadracing är en materialsport, likväl som fjollversionen som företas på rensopade salsgolv med namn som Fjolltorp, Fjollpark och Fjollring. För att prestera en gångbar tid krävs ett hårdkokt racejärn som toppar bortåt 260. Ju längre ifrån en R6 du kommer, ju långsammare går det. Så här ser en stenhård Kvarseboräser ut:View attachment 402693
Ärrad, bucklig och nött, men rasande snabb! Funkar lika bra som Glockner-åk (bilden).

Så ska ni ha en rimlig chans till en plats i Kvarsebo Hall of Fame, tänk på materialet. Tänk R6.

Vilken tur att jag inte siktar på kversebo hall of fame då så jag kan behålla min gixx 750 :)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vilken tur att jag inte siktar på kversebo hall of fame då så jag kan behålla min gixx 750 :)

Jadå, behåll Sukkan ett tag till.

Hoppas ironin lyste igenom i mitt förra inlägg. Kvarsen har ju inge vidare avåkningszoner, tänk på det och ta det lungt.


Men kör hårt! :crash
 

MolleMeck

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsxr 750 -99
Jadå, behåll Sukkan ett tag till.

Hoppas ironin lyste igenom i mitt förra inlägg. Kvarsen har ju inge vidare avåkningszoner, tänk på det och ta det lungt.

Jo då ironin uppfatta jag men ändå så är de en imponerande tid trots att vägen va bättre förr haha.. Gixxern behåller jag nog livet ut en fin 99a är inte lätt att hitta längre och de är ju fortfarande snyggaste årsmodellen i mina ögon även om drömmen är en s1000rr gammal Bmw nörd som man är dock på bilfronten men den vita propellern ligger alltid varm om hjärta.....
 
Last edited:
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Tack som fan! Låter dock som ett farligt nöje, har sett mycket älg där omkring i mina dagar...
Är alla gulfärgade vägar på kartan asfalterade?
 
Gick med
1 May 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Kawasaki ZX9-R -02
Jag är på, kommer till ST1 kl. 13.00 !!! Ska bli skoj!!!

Vad gäller Kvarsebovägen, :va tycker jag nog skicket på den är ungefär samma som det alltid har varit... Var grusväg en gång i tiden i och för sig, men det var ett tag sen och då fanns det inte mycket till sporthojar :hihi
 

MolleMeck

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsxr 750 -99
Jag är på, kommer till ST1 kl. 13.00 !!! Ska bli skoj!!!

Vad gäller Kvarsebovägen, :va tycker jag nog skicket på den är ungefär samma som det alltid har varit... Var grusväg en gång i tiden i och för sig, men det var ett tag sen och då fanns det inte mycket till sporthojar :hihi

finns lite mer spår nu och en del lagade potthål som studsar rätt bra..
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Alltså, tror det börjar bli dags att samla ihop alla på Slakthuset som den gamla goda tiden. Jag gick med 05 så jag är ju bara barnet men jag tror vi 5 stycken med R1 04-06 2008. Så det är inte allt för länge sen det var gott om sporthojar på klubben.

Så hur många vill ta en kaffe på klubben framåt maj? Laidback underhåller om historier om hur bakfull man kan vara som förare i RR SM.
Tycker de låter som en toppen idee! Var nere där ett par ggr förra året men var heldött:(

Så här ligger det till:
Real Roadracing är en materialsport, likväl som fjollversionen som företas på rensopade salsgolv med namn som Fjolltorp, Fjollpark och Fjollring. För att prestera en gångbar tid krävs ett hårdkokt racejärn som toppar bortåt 260. Ju längre ifrån en R6 du kommer, ju långsammare går det. Så här ser en stenhård Kvarseboräser ut:View attachment 402693
Ärrad, bucklig och nött, men rasande snabb! Funkar lika bra som Glockner-åk (bilden).

Så ska ni ha en rimlig chans till en plats i Kvarsebo Hall of Fame, tänk på materialet. Tänk R6.

Oj oj känner mig nästan tvingad att göra ett försök när jag har 1 1/2 av dessa super maskiner båda minst sagt ärrade:):gnissla
 

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Trosa
Hoj
StreetTriple R -10
Gött å se att det finns gamla Nyköping zombies som börjar vakna upp ur sina gravar för att gränsla de otyglade hästarna och ge sig ut på vägarna mot främmande och skräckinjagade fikaställen :D
Själv är jag en av de gamla NoFace åkarna och vill minnas att vi lekte på Brandholmen ihop en del. Så jag håller med "Det var tider det"

Ser gärna fram emot gemensamma turer även om jag inte har en racer som toppar närmare 300 :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top