Nyköping

PUNK182

Ny medlem
Gick med
5 May 2013
Ort
Nyköping
Hoj
2009 Yamaha WR125R Arrow, 1997 Yamaha XVS 650, 2003 KTM 660 SMC
När ni snackar om Kvarsebovägen, handlar det om den trånga vägen som mynnar ut i Nävekvarn? Eller snackar ni om den som leder till Kolmården? Det har uppstått en viss förvirring angående vägarna ifall jag har fattat rätt.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
När ni snackar om Kvarsebovägen, handlar det om den trånga vägen som mynnar ut i Nävekvarn? Eller snackar ni om den som leder till Kolmården? Det har uppstått en viss förvirring angående vägarna ifall jag har fattat rätt.

Den mellan Jönåker och Kvarsebo.

https://www.google.se/maps/dir/610+50+J%C3%B6n%C3%A5ker/58.6518883,16.6193996/@58.6956246,16.7110819,12z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x4658d550ddbf5cb1:0xa00fef5b28cc370!2m2!1d16.7236162!2d58.7449583!1m0!3e0
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Nu är väl inte SMHI att lita på direkt, men vädret ser ju helt ok ut på lördag. Oscarshäll är ju öppet, så funderar på att dra dit o ta en fika. Nån som är sugen på att haka på?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Nu är väl inte SMHI att lita på direkt, men vädret ser ju helt ok ut på lördag. Oscarshäll är ju öppet, så funderar på att dra dit o ta en fika. Nån som är sugen på att haka på?

Skulle mer vilja säga att vilken prognos som helst som går längre än 3 dagar är en vild gissning... ;D
 
Gick med
1 May 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Kawasaki ZX9-R -02
I morgon är det dags, blir årets första RIKTIGA sväng om det inte är drivis och hagel i luften!!! Hoppas vädret blir bra i helgen också!!! Enligt klart.se ska det bli rätt okej :tummenupp
Äntligen vår :banana
 

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Var ute med svärfar och frugan på några svängar i helgen, blev 35 mil sammanlagt och möte bra många andra på vägen. Märks att många är på bra humör nu när vädret börjar bli lite varmare.

Hade tänkt fråga om det var någon SH:are man kanske hade mött, men eftersom jag har dålig lokalkännedom runt Nyköping, så skiter jag i det :crash
 
Gick med
1 May 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Kawasaki ZX9-R -02
Hur många aktiva sporthojsåkare finns det i Nyköping nu? För 10-20 år sedan var det ju fullt ös. Slakthuset MC samlades och det kördes hej vilt :) Var ofta 10-15 hojar som åkte ihop. Kvarsebo ring som vi kallade det var rena roadracingbanan..... Mycket körning på Sviestas allmänåkning mm... Hade kul som faaan, Oscarshäll var välbesökt av oss då. Dom flesta av dåtidens knuttar blev tyvärr så där tråkigt vuxna och mogna.... :va Dock tydligen inte jag :hihi Har själv tre härliga ungar nu, men det är liksom lika kul med hojbus ändå... :banana Har nu bara ett fåtal hojbusar att åka med, av den gamla stammen knappt någon... Så hör av er om det rycker i gas handen och ni vill ha sällskap!!! :hej
 

morrepal

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Nyköping
Hoj
suzuki gsxr 1000
Ja det e samma här ungarna har växt upp o nu suger det i högernäven.vi får hålla koll på forat o mötas vid st1 norrköpingsv när det passar.släng in en blänkare så ses vi:yoparty
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hur många aktiva sporthojsåkare finns det i Nyköping nu? För 10-20 år sedan var det ju fullt ös. Slakthuset MC samlades och det kördes hej vilt :) Var ofta 10-15 hojar som åkte ihop. Kvarsebo ring som vi kallade det var rena roadracingbanan..... Mycket körning på Sviestas allmänåkning mm... Hade kul som faaan, Oscarshäll var välbesökt av oss då. Dom flesta av dåtidens knuttar blev tyvärr så där tråkigt vuxna och mogna.... :va Dock tydligen inte jag :hihi Har själv tre härliga ungar nu, men det är liksom lika kul med hojbus ändå... :banana Har nu bara ett fåtal hojbusar att åka med, av den gamla stammen knappt någon... Så hör av er om det rycker i gas handen och ni vill ha sällskap!!! :hej

Kul inlägg!
Vill nu inte börja med att säga "-Ja, det var tider det...", men det var det. Faktiskt.
Minns särskilt heldagarna på Sviestad som ofta bestod till ~20% av Nyköpingsknuttar. Vi var rätt dominanta då, och många av av de snabbaste killarna var från stan, skitkul!

Ett par gånger hyrde vi i Slakthuset MC banan, första gången måste ha varit -99. Kommer ihåg det tydligt, eftersom jag skulle köra mitt livs första race På Sviestad helgen efter och då fick en heldags raceträning på köpet!
Det kom folk från Kalmar, t.o.m. Greven kom med sina båda superbike-Kawor. En fin dag i Slakthus-historien med kanonväder, och bara två vurpor på hela dan.

Och en "vanlig" lördag med gatkörning kanske nån hade tejpat fast en videokamera på tanken och så körde vi jävlar hela dan. Sen hem och snabbkopiera till en vanlig VHS för att inträffa på klubben lagom till groggen, alla var där. Kunde bli ganska högljudda fylldiskussioner om diverse tveksamma spårval, urvarvningar och hjulningar. Eventuella misstag syntes tydligt på filmen och kunde svårligen förklaras bort.
Kom ihåg att detta var tidigt 90-tal och små (nåja :rolleyes:) kameror som gick att ha på tanken var nytt då.

Vad ligger förresten en schysst tid på Kvarsen på idag? :tungan
 
Gick med
1 May 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Kawasaki ZX9-R -02
St1 om vädret är bra, men som sagt morrepal, vi hörs vidare här... Kanske är ändå fler som vill haka på??? Vore kul :)

Inlägg från laidback också...... Kungen av kvarsebo ring!!! :hihi
Har svårt att tro att någon har slagit din tid där, tror heller ingen kommer att göra det!!! :yoparty
Möjligen om vägen stängs av med stora varnings skyltar för allmänheten.... (Jag bodde ju utmed kvarsen då, för den som inte vet) Helvete vad det gick när du for förbi, en jobbarkompis på besök kliade sig i huvudet :va och undrade om det var roadracing VM på G, ha ha ha.... :lol

Jo, det var tider det, säger jag som avslutning!!! :fyllisar
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Hur många aktiva sporthojsåkare finns det i Nyköping nu? För 10-20 år sedan var det ju fullt ös. Slakthuset MC samlades och det kördes hej vilt :) Var ofta 10-15 hojar som åkte ihop. Kvarsebo ring som vi kallade det var rena roadracingbanan..... Mycket körning på Sviestas allmänåkning mm... Hade kul som faaan, Oscarshäll var välbesökt av oss då. Dom flesta av dåtidens knuttar blev tyvärr så där tråkigt vuxna och mogna.... :va Dock tydligen inte jag :hihi Har själv tre härliga ungar nu, men det är liksom lika kul med hojbus ändå... :banana Har nu bara ett fåtal hojbusar att åka med, av den gamla stammen knappt någon... Så hör av er om det rycker i gas handen och ni vill ha sällskap!!! :hej

Tjenare din gamle man :) jo jag är en av dom som aldrig slutat åkt utan dundrar runt Svedala med omnejd varje säsong ...1500-2000 mil per sommar brukar det ju bli, men det känns inte som det är så många från stan längre som åker ofta, jag åker mycket uppåt norr om Stockholm också där det finns sjukt fina vägar osså. Men det vore skitroligt och träffs i stan och åka lite tillsammans :) så jag håller utskick här så kanske det kan bli en sväng ...har ju bara fått ihop 110 mil än så länge:banana / Björne
 

Daniel77

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 -00, Yamaha R1 -08 Racehoj
Tjena..

Jag brukar åka ner på de öppna körningarna som anordnas på Sviesta.
Slänger ofta ut en blänkare här om det är flera som är sugna.



I år kommer jag även att försöka skaffa mig licens så att man kan åka ner på tränings dagarna.
Licens kursen jag går är nu i April 12-13 på Sviesta.
Är det flera som är sugna på banåkning så ropa bara till.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Förresten laidback....... 5,43 från korsningen till transfomator stationen i Kvarsebo var det va???? :tummenupp :hihi

Vill bara understryka att det inte gick så fort när jag hamnade i rullstol. Den kraschen hade helt andra orsaker.


Men jo, den tiden låter bekant...
 
Gick med
1 May 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Kawasaki ZX9-R -02
Ja, nog har vi blivit LITE gamla alltid, men bara på utsidan som tur är, HA HA.... :rolleyes:
Du Björne är ju en äkta knutters, där ligger man i lä!!! 110 mil.... Då ligger du nog ca. 100 mil före mig redan...... :tummenupp
Åkte ner till Kvarsebo och vidare till stan via Stigtomta nyss med en polare.... Han har köpt en BMW K1200S som han luftade, riktigt nice hoj faktiskt :) Var rätt kyligt, hoppas på mer värme till helgen!!!
Ser inte till dig så ofta, fast jag har ju flyttat ifrån första parkett nu :musik Kan ju bero på det!
Hoppas vi kan åka några svängar i sommar, vore kul!!! :banana
Och du Ozzian, är nog inte läge att sikta på 5,43 ännu, lite kallt och dåligt fäste på Kvarsen än så länge.... Men vem vet i sommar kanske du satt en ny tid att sikta på...
Fast jag avstår nog det målet, hmmm, lite äldre har man nog blivit trotts allt.... :hihi :hej
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top