Nyköping

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Motorhuset har tidigare sålt beggade rejsdäck, har funkat bra för mig. Vet dock inte hur det är med tillgången så här dags på säsongen.
Har du nåt däck så kan jag hjälpa dig att lägga om, så spar du pengar.
mvh /T

Ja, Crazy Ninja snackade också om det. Får ta och kolla med dem på måndag. I annat fall får det väl bli att beställa från nån onlineshop.

Förslag på däck? Har kört pilot power, och varit nöjd med dem, men skulle gärna ha ett som är lite hårdare i mitten, så det inte slits ner så snabbt.

Skulle du vilja, ha tid och lust osv så får du mer än gärna hjälpa mig. Vore ju verkligen toksjysst :tummenupp
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
Åkte en sväng vid 10 som jag sa. Drog neråt Nävekvarn, sen över till Kolmården och runt till Hällen och tillbaks igen. Inget direkt upphetsande alltså. En liten varning utfärdas dock - man har grusat vägen från och med ett par Km innan Kolmårdens Djurpark, från Kvarsebo sett, ända till sista kurvan innan man ¨åker in i Krokek.
Vet inte hur halt det egentligen var, men man ser tydliga grussträngar.
Kan kännas lite scary.
/T

Ja, Crazy Ninja snackade också om det. Får ta och kolla med dem på måndag. I annat fall får det väl bli att beställa från nån onlineshop.

Förslag på däck? Har kört pilot power, och varit nöjd med dem, men skulle gärna ha ett som är lite hårdare i mitten, så det inte slits ner så snabbt.

Skulle du vilja, ha tid och lust osv så får du mer än gärna hjälpa mig. Vore ju verkligen toksjysst :tummenupp

Jag har aldrig åkt med såna compound däck, jag har satsat på Pirellis eller Metzlers mönstrade rejsdäck istället. Det har pasat mig bra tycker jag, aldrig kännt några släpp eller så. Beror väl antagligen på min lugna, städade körstil. I övrigt har jag inga direkta tips. F.ö är det bara att titta över så fixar vi omläggning och så. P.M:a så får du mitt nummer.
/T
 
Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ja, Crazy Ninja snackade också om det. Får ta och kolla med dem på måndag. I annat fall får det väl bli att beställa från nån onlineshop.

Förslag på däck? Har kört pilot power, och varit nöjd med dem, men skulle gärna ha ett som är lite hårdare i mitten, så det inte slits ner så snabbt.

Skulle du vilja, ha tid och lust osv så får du mer än gärna hjälpa mig. Vore ju verkligen toksjysst :tummenupp

Däcken som jag har på nu (de jag köpte av Motorhuset) är duelcompound (hårdare gummi i mitten) funkar bra tycker jag. Jag sliter i alla fall ut däcken mycket jämnare nu. Till och med så att jag har mönster kvar i mitten när sidorna är slut.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Däcken som jag har på nu (de jag köpte av Motorhuset) är duelcompound (hårdare gummi i mitten) funkar bra tycker jag. Jag sliter i alla fall ut däcken mycket jämnare nu. Till och med så att jag har mönster kvar i mitten när sidorna är slut.

Något annat....
Hur gick det för er att ta er till Uppsala?
Tyckte Sofia att det var kul? :) Blir skoj när hon kan följa med på en fika sväng till Oskars någon dag! :banana
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Jag har aldrig åkt med såna compound däck, jag har satsat på Pirellis eller Metzlers mönstrade rejsdäck istället. Det har pasat mig bra tycker jag, aldrig kännt några släpp eller så. Beror väl antagligen på min lugna, städade körstil. I övrigt har jag inga direkta tips. F.ö är det bara att titta över så fixar vi omläggning och så. P.M:a så får du mitt nummer.
/T

Assjysst. Jag PMar dig. :Bugar :bow


Däcken som jag har på nu (de jag köpte av Motorhuset) är duelcompound (hårdare gummi i mitten) funkar bra tycker jag. Jag sliter i alla fall ut däcken mycket jämnare nu. Till och med så att jag har mönster kvar i mitten när sidorna är slut.

Ahh ok. Sounds good. I mitt fall så tror jag det passar extremt bra då jag gärna kör snabbt, men tyvärr än så länge väldigt långsamt när det svänger kraftigt. Dvs. TOKnerslitet i mitten och så gott som nytt på sidorna :(
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Något annat....
Hur gick det för er att ta er till Uppsala?
Tyckte Sofia att det var kul? :) Blir skoj när hon kan följa med på en fika sväng till Oskars någon dag! :banana

Det gick jätte bra hon var riktigt duktig. Körningen gick bra och hon lyckades sköta placering samt blinkers oxå, bättre än jag trodde att det skulle gå.
Vi får se hur det går idag när vi ska åka hem.
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Kvällstur denna söndag?

Jag o sambon tänkte åka en sväng ikväll, kanske vid 18 tiden?
Är någon sugen på o hänga med? :)
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Jag drar ut en sväng efter jag ätit/tagit mig till garaget kollat/fixat lite småsaker. Kommer köra på småvägar. Inte så roligt med 90 vägar och min hoj.
 

Bergh78

Ny medlem
Gick med
9 May 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Hej alla.

Ny vecka = Nytt försök.:)

ST 1 Macken norrköpingsvägen Kl 18.00 Tisdag.

Nån som vill åka en sväng?

Ha en underbar arbetsvecka eller vad ni gör.:tummenupp
 

Gurkans

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
yamaha xj6 -09/yamaha WR250R -08
Hej alla.

Ny vecka = Nytt försök.:)

ST 1 Macken norrköpingsvägen Kl 18.00 Tisdag.

Nån som vill åka en sväng?

Ha en underbar arbetsvecka eller vad ni gör.:tummenupp

På tisdag kan inte ja tyvärr... måste sitta på möte från 18:00 o framåt! :huvet
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Hej alla.

Ny vecka = Nytt försök.:)

ST 1 Macken norrköpingsvägen Kl 18.00 Tisdag.

Nån som vill åka en sväng?

Ha en underbar arbetsvecka eller vad ni gör.:tummenupp

Kommer inte ha hunnit lägga på ett nytt bakdäck tills dess. Men NÄSTA vecka förhoppningsvis! Då jäklar!:tummenupp
 

Grahn

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2009
Ort
Nkpg
Hoj
Daytona 675
Hej alla.

Ny vecka = Nytt försök.:)

ST 1 Macken norrköpingsvägen Kl 18.00 Tisdag.

Nån som vill åka en sväng?

Ha en underbar arbetsvecka eller vad ni gör.:tummenupp

Om vädret är skapligt är jag inte omöjlig, finns dock en viss risk att man har parkerat redan vid den tiden..
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Hej alla.

Ny vecka = Nytt försök.:)

ST 1 Macken norrköpingsvägen Kl 18.00 Tisdag.

Nån som vill åka en sväng?

Ha en underbar arbetsvecka eller vad ni gör.:tummenupp

Tror att jag hänger på, måste vara lite försiktig med hur många mil jag kör innan den 16/6 för då ska cykeln in på 600 mila service. I dagsläget har den rullat 650 mil, vet ej hur det funkar med garantier om jag kör för långt över. Någon som har koll på detta kanske?
 

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Hej alla.

Ny vecka = Nytt försök.:)

ST 1 Macken norrköpingsvägen Kl 18.00 Tisdag.

Nån som vill åka en sväng?

Ha en underbar arbetsvecka eller vad ni gör.:tummenupp

Är vädret okej så kommer jag och kanske sambon oxå! :)
Alltid lika kul o trevligt med samåkning! :banana
 

Bergh78

Ny medlem
Gick med
9 May 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Hej alla.

Ny vecka = Nytt försök.:)

ST 1 Macken norrköpingsvägen Kl 18.00 Tisdag.

Nån som vill åka en sväng?

Ha en underbar arbetsvecka eller vad ni gör.:tummenupp

Skjuter på det en timme, frun ska jobba till kl 18. Kommer inte iväg förrän till 19.00 :va

Skjuter på det en timme, frun ska jobba till kl 18. Kommer inte iväg förrän till 19.00 :va

Är iofs lovat regn på kvällen, så vi får väl se hur det blir med det.:mad:
 
Last edited:

Dragongirl

Fan va gött livet är! :)
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Nyköping
Hoj
Kawa Z800-13
Skjuter på det en timme, frun ska jobba till kl 18. Kommer inte iväg förrän till 19.00 :va



Är iofs lovat regn på kvällen, så vi får väl se hur det blir med det.:mad:

Nu ser det ut som uppehåll enligt smhi! :banana Håller tummarna för att det blir så!
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Bergh är det din hoj som brukar stå och glänsa vid ringvägen? :)
Var är motardfolket i Nyköping då? har ju sålt min gixxer750, är eventuellt motardägare om ett litet tag
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top