Nyköping

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jag förstår inte vad du pratar om Uwe =) Brukar man inte gå och lägga sig efter 4 på morgonen?

Samling vid Statoil på öster (vid Stenkulla) 12:30! Ses där alla glada! :)

Lägga sej 4am.. jodå, normalt sett men värre är att du är uppe 8-9am och svarar på mitt inlägg :banana

:Bugar Ses där då.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Jag förstår inte vad du pratar om Uwe =) Brukar man inte gå och lägga sig efter 4 på morgonen?

Samling vid Statoil på öster (vid Stenkulla) 12:30! Ses där alla glada! :)

I'll be there!:banana
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Skön tur i dag, Tack "gubbar", vi hade ju verkligen tur med vädret även om det såg mörkt ut på sina håll.

Mörkare blev det när Teos motor tragiskt nog ansåg att enda sättet att komma ur det här var att begå "Harakiri"...(?!)
Skål Teo, botten upp och resten i håret :yoparty

Du får tjoa till om du vill ha hjälp att skruva ner rovan och beskåda oredan där inne, det kanske inte är så farligt ändå (?) :tummenupp

God macka i Söderköping iaf ;)
 

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Mörkare blev det när Teos motor tragiskt nog ansåg att enda sättet att komma ur det här var att begå "Harakiri"...(?!)
Skål Teo, botten upp och resten i håret :yoparty

Det där låter ju inge roligt. Är det dags för gravöl eller är det bara ta nya friska?


Tänkte ta hojen till jobbet imorgon, är det nån som är sugen på att åka lite imorgon eftermiddag?

Slutar runt 16 tiden i trosa.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det där låter ju inge roligt. Är det dags för gravöl eller är det bara ta nya friska?


Tänkte ta hojen till jobbet imorgon, är det nån som är sugen på att åka lite imorgon eftermiddag?

Slutar runt 16 tiden i trosa.
Teo har inte haft så mycket tur med den hojen tror jag så detta var nog bara ytterligare en "liten" motgång... Håll humöret uppe Teo, det löser sej på nått sätt:tummenupp

Jag är absolut på för en sväng i morgon, vete fan om jag törs tala om för chefen att jag tänker sluta lunch för tredje gången denna vecka så jag lär nog sluta så jag kan vara på hojen vid 16 snåret oxå... :D
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Mörkare blev det när Teos motor tragiskt nog ansåg att enda sättet att komma ur det här var att begå "Harakiri"...(?!)
Skål Teo, botten upp och resten i håret :yoparty

Fan, tråkigt att höra :( Men kanske en bra anledning att köpa en Bulle nu då! :)

Philip, en fråga: Ser du nåt problem med att ha en stötdämpare i incheckningsbagaget när man ska flyga?
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Fan, tråkigt att höra :( Men kanske en bra anledning att köpa en Bulle nu då! :)

Philip, en fråga: Ser du nåt problem med att ha en stötdämpare i incheckningsbagaget när man ska flyga?

Nej jag tror inte att det ska vara några problem, är det någon olja i dämparen? Vilket flygbolag ska du flyga med? Kan kolla på jobbet imorgon om det är om det är Skavsta du ska flyga ifrån.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tänkte ta hojen till jobbet imorgon, är det nån som är sugen på att åka lite imorgon eftermiddag?

Slutar runt 16 tiden i trosa.

Finns en liten möjlighet att det blir åkning imorgon. Jag jobbar till kl. 13:00 och sen ska jag till gymet en sväng. Borde kunna vara startklar vid 16 tiden.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Nej jag tror inte att det ska vara några problem, är det någon olja i dämparen? Vilket flygbolag ska du flyga med? Kan kolla på jobbet imorgon om det är om det är Skavsta du ska flyga ifrån.

Nej det är inte från Skavsta och jag har för mig att det är Lufthansa. Men du får gärna höra vad de tror om det ändå :) Det är en mc-stötdämpare så det är olja i den ja.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Precis :D Dessutom går flyget från USA så de får väl fnatt när de får se den där i väskan :tungan

Om jag säger så här, det är ingen security fråga däremot kan det vara en safety fråga. Vad det innebär i praktiken är i fall flygbolaget anser att stötdämparen kan vara farlig om det t.ex börjar brinna. Jag skulle ringa Lufthansa och prata med dem. Men jag kan kolla vad Ryan säger dock så kan det vara så att Ryan säger ok och Lufthansa säger no no.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
-What's in that item sir??
-Some liquid and pressurized Nitrogen!!
Låter fan så mycket häftigare på Engelska :D

-No worries sir, I'll simply increase the preload to be on the safe side :)

Handla Öhlinare i staterna?

True....true...

Om jag säger så här, det är ingen security fråga däremot kan det vara en safety fråga. Vad det innebär i praktiken är i fall flygbolaget anser att stötdämparen kan vara farlig om det t.ex börjar brinna. Jag skulle ringa Lufthansa och prata med dem. Men jag kan kolla vad Ryan säger dock så kan det vara så att Ryan säger ok och Lufthansa säger no no.

Okidok, jag hajar. Ska ta och höra med dem.
 
Last edited:

Gatman

Who the heck is Batman?
Gick med
25 Apr 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Gatpod ZX6R edition
Finns en liten möjlighet att det blir åkning imorgon. Jag jobbar till kl. 13:00 och sen ska jag till gymet en sväng. Borde kunna vara startklar vid 16 tiden.

Jag är absolut på för en sväng i morgon, vete fan om jag törs tala om för chefen att jag tänker sluta lunch för tredje gången denna vecka så jag lär nog sluta så jag kan vara på hojen vid 16 snåret oxå... :D

Hakar nog på imorgon med. Tack för en trevlig tur idag.

Är nog inte i Nyköping förrän 16.30. Som sagt slutar runt 16 i trosa, men om det blir åka uppåt kan jag möta upp er på vägen antingen i trosa eller vagnhärad. Ska försöka hålla koll på tråden så gott det går imorgon. :)

Var åkte ni idag?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Är nog inte i Nyköping förrän 16.30. Som sagt slutar runt 16 i trosa, men om det blir åka uppåt kan jag möta upp er på vägen antingen i trosa eller vagnhärad. Ska försöka hålla koll på tråden så gott det går imorgon. :)

Var åkte ni idag?
Det blev en sväng till Söderköping, vidare till Norsholm och så via Hällen och hem.

Japp vi får hålla kontakt här, blir det norrut så är det ju smart om du slipper fara tillbaks till Nyk först :D
 

Krusäng

Slakthuset MC
Gick med
20 Feb 2007
Ort
Nyköping
Hoj
R1-06
Någon från Nyköping som har planer på att åka ner till sviestad och köra kvällkörningen där imorn? (tors)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top