Nyköping

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Har du tillgång till varmgarage och adekvata verktyg, eller behövs det också?

Varmgarage - Check
Adekvata verktyg - Vet ej exakt vilka verktyg som behövs, men har alla vanliga verktyg jag gissar att man kan tänkas behöva. Typ ringnycklar, hylsnycklar, insexnycklar, bladmått, Kan kolla i handboken om det står att något speciellt behövs.

Sugen? :)
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Varmgarage - Check
Adekvata verktyg - Vet ej exakt vilka verktyg som behövs, men har alla vanliga verktyg jag gissar att man kan tänkas behöva. Typ ringnycklar, hylsnycklar, insexnycklar, bladmått, Kan kolla i handboken om det står att något speciellt behövs.

Sugen? :)

Ok, det och ett blamått är väl vad som behövs skulle jag gissa på.
Ventilkoll borde jag kunna assistera på iaf, och antagligen behövs det inte justera.
Justering är lite pilligare med att kolla att kammarna står rätt efter att man haft dom loss, men gör man saker metodiskt ska det inte vara några problem.
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Ok, det och ett blamått är väl vad som behövs skulle jag gissa på.
Ventilkoll borde jag kunna assistera på iaf, och antagligen behövs det inte justera.
Justering är lite pilligare med att kolla att kammarna står rätt efter att man haft dom loss, men gör man saker metodiskt ska det inte vara några problem.

Låter svingrymt.
Bladmått har jag också btw. Säg till när du har tid och lust att kika på det. Jag kan oftast, bara jag har lite framförhållning. Jag PMar dig!
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Någon som ska ut o åka en sväng idag? mestadels sol och runt 11grader här i oxd
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Någon här omkring som vet var man kan kränga på egenförskaffade däck?? I runt Nyköping!!

Jag krängde om igår, var hos däckcenter vid västra viadukten skit trevliga och pyntade 300 spänn per däck montering och balansering, rekomenderas STARKT! alla andra som jag var hos igår skickade mig vidare för dom inte hade tid medans däckcenter sa, Ja visst jag fixar direkt!:)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Tack!!:tummenupp. Ska kolla med dom. Brukar inte vara populärt annars när dom inte får sälja gummina..

Han säljer avon däck och det vill inte vi sporthojsåkare ha, så dom har mer översikt med hojdäck eftersom det är så olika med grepp och hållbarhet så alla har ett däck som dom gillar mer och klart att inte krängarna ska gnälla för att inte vi vill åka på avon backelitpuckar:)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
http://www.lindqvistgummi.se/ i Oxelösund. Priserna ligger runt 150 fram och 175 bak. Där brukar jag alltid lämna in mina däck och ska göra det imorgon också :)

tog han samma nu?, han hade fullt upp när jag kom och hade inte tid på flera dagar. enl han själv så jag letade vidare men när jag frågade förra sommarn så tog han 225kr däcket oavsett bakdäck eller framdäck.
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Hann inte hämta dem idag så jag svarar imorgon :)
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
tog han samma nu?, han hade fullt upp när jag kom och hade inte tid på flera dagar. enl han själv så jag letade vidare men när jag frågade förra sommarn så tog han 225kr däcket oavsett bakdäck eller framdäck.

stämde bra, han tar 225 per däck nu. the good times are gone :(
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
stämde bra, han tar 225 per däck nu. the good times are gone :(

vi får vara glada att det inte är dyrare, då jag hört om ställen som tar 400 och uppåt per däck!, en erfaren däck krängare tar väl 2 hojdäck på 30 min, bra timpenning det :crash
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
vi får vara glada att det inte är dyrare, då jag hört om ställen som tar 400 och uppåt per däck!, en erfaren däck krängare tar väl 2 hojdäck på 30 min, bra timpenning det :crash

30 min? Det låter mycket. Skulle tro att dom gör det på halva den tiden.
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
jag har aldrig provat kränga hojdäck själv men det kanske går fortare än så då:)

Dom vill sälja däcken själva och då är det gratis att kränga, skulle det ta lång tid att göra det skulle det nog inte vara det. Att avgiften för att kränga däck som är köpta någon annanstans är så hög (allting är relativt) är för att dom vill få oss att köpa däcken lokalt istället. skulle jag tro iaf ;)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Från det ena till det andra, när ska det här jä... vädret ta och komma på bättre tankar så man kan få börja köra lite hoj!?
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Dom vill sälja däcken själva och då är det gratis att kränga, skulle det ta lång tid att göra det skulle det nog inte vara det. Att avgiften för att kränga däck som är köpta någon annanstans är så hög (allting är relativt) är för att dom vill få oss att köpa däcken lokalt istället. skulle jag tro iaf ;)

Sant, ändå blir det billigare att köpa "nätdäck" och betala för montering o balansering:smasha
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top