Nykomling som laddar om efter olyckan.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kom ihåg att läkare har haft fel förut. Ger du dig fan på att du ska kunna böja knät 90 grader så ska du se att du kommer att lyckas med det med en dag!

Konstigare mirakel har inträffat!

Lycka till med rehab!

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
Kreuger skrev:
Kom ihåg att läkare har haft fel förut. Ger du dig fan på att du ska kunna böja knät 90 grader så ska du se att du kommer att lyckas med det med en dag!

Konstigare mirakel har inträffat!

Lycka till med rehab!

Jag hoppas verkligen de har fel men det finns tydligen inga glidytor kvar i knäleden, enda chansen är att sätta i en knäledsprotes säger de men först om 5-10 år på grund av att halva lårbenet var krossat och måste hämta sig länge innan det håller för en protes, men som sagt jag hoppas de har fel och jag ska försöka kämpa mig tillbaks i sadeln.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Måste varit en skräckupplevelse att ligga med krossat knä, och ingen ser eller hör än i 17tim :gnissla

Har en polare som också klippt en älg i 70-90 km/h på en sträcka där han normalt brukar färdas i ljusets hastighet... men han klarade sig utan allvarligare skador. Ni kanske kan bilda älgjägarna.com :hihi

Krya på dig nu! Mc filmer och sh.com läker alla sår... snart sitter du där igen i strålande solsken :tummenupp

"Steffo"

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
CBR 1100XX
gixxer1000Mike skrev:
:huvet

Drar upp tråden igen, har fått domen av läkare nu: Kommer max kunna böja höger knä 40 grader så det är färdigåkt nu då, man hade ju hoppats kunna komma upp i sadeln till nästa sommar men det är bara glömma tydligen, får köpa HD och hur kul är det då :mad: , har en super fräsch -02a Gixxer 1000 till salu om någon är sugen....

NEJ, F*N sälj inte hojen du kanske blir mer motiverad för rehab om du ser att den står och väntar i garaget. Borsan krossa sitt knä av tändningslåset i en bilolycka så han har massa "plåtgrejer" i det efter ett antal operationer, det såg j-t kört ut för honom eftersom han har dans som sitt huvudintresse men efter mycket envishet och rehab så är han på dansgolvet igen. Ge inte upp. :tummenupp

Last edited:

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
ge aldrig upp, säger läkarna 45 grader så är 75 inga problem och resterande klarar man med lite vilja. krya på dig

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
gixxer1000Mike skrev:
Jag hoppas verkligen de har fel men det finns tydligen inga glidytor kvar i knäleden, enda chansen är att sätta i en knäledsprotes säger de men först om 5-10 år på grund av att halva lårbenet var krossat och måste hämta sig länge innan det håller för en protes, men som sagt jag hoppas de har fel och jag ska försöka kämpa mig tillbaks i sadeln.

Hoppas verkligen dom har fel, det hade dom om mig iaf...
jag har inte en allt olik skada som du, min "älg" va då en bil ist.
hade min knäskål i ca 40bitar å knäleden va inte så vacker, lårbenet stack ut osv..... först så löd domen att ja inte skulle kunna gå på de mera, eft en tid så ändrades det till att ja skulle få gå på kryckor till protesen kommer... nu eft 3år så har ja en rörlighet på 100grader och går "normalt", fast har ett knä som låter som en stenkross :D

Så mitt råd till dig som alla andra oxå säger.... Ge INTE upp, de tar tid men de kommer gå framåt.
De tog 2år innan ja körde själv igen.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de e såna här ggr man ska ha en mobil i fickan o hoppas att den klarar vurpan :3freak

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
ge INTE upp..

jag slet av en nerv i mitt vänster knä, som styr fotens muskelrörelser (kallas dropfot/släpfot)

efter en massa undersökningar & otäcka behandlingsmetoder, kom läkarna fram till att det skulle ta ca: 2 år innan nerven hade läkt ihop igen.

6 månader gick & jag var på benen igen.... man skall ta läkarna med en nypa salt, dom säger så för att skydda sin egen rygg.

bättre att lova lite & det blir bättre än att lova mycket o det blir skit

tur att du klarade nacke & rygg iaf, själv dras jag med ryggvärk efter en klotning i somras :(

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Obesiktigad...
Lider med dig, tror jag anar din känsla, ska in på min 5:e operation på måndag. Men skit i vad dom säger vill du kan du. Den tesen kör jag på. Jag ska köra nästa sommar igen... Kom igen nu! :tummenupp

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tappa inte tron på den mänsklig förmågan att komma tillbaka. Kul att du har hittat hit i alla fall och krya på dig nu så ser vi dig snart på vägarna igen.
/björn

gixxer1000Mike

Moosekiller
Gick med
11 Jul 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 Såld:050415
skog skrev:
Lider med dig, tror jag anar din känsla, ska in på min 5:e operation på måndag. Men skit i vad dom säger vill du kan du. Den tesen kör jag på. Jag ska köra nästa sommar igen... Kom igen nu! :tummenupp

Tack alla ni som peppar, det känns skönt att det finns fler som råkat ut för liknande skador och bevisat att det går att komma igen trots läkares framtidsinfo.
Skog:Jag ska in på min 6:e operation 1/12.

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Obesiktigad...
gixxer1000Mike skrev:
Tack alla ni som peppar, det känns skönt att det finns fler som råkat ut för liknande skador och bevisat att det går att komma igen trots läkares framtidsinfo.
Skog:Jag ska in på min 6:e operation 1/12.

Håller tummarna, lovar det går bra. :)

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Om du vill bli peppad köp boken EN KROSSAD DRÖM. När du har läst den så förstår du att det mesta är möjligt. Jörgen Nilsson som har skrivit boken fick diagnosen att du kommer bli lam efter en cross vurpa. Något år senare åkte han vasaloppet.

Krya på dig

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Peppning

Lite OT men min moster (då 65) föll i trappen och fick ett spiralbrott i armen, hon fick domen att hon skulle aldrig kunna använda armbågen. 14 månader senare kunde hon böja armen över 90 grader, sen är hon tjurig som fan också. Återigen var det inte tack vare läkarna utan hennes envishet.

En bra bok om motivation är Lance Armstrongs "It's not about the bike". För er som inte vet hade han testikelcancer, lungcancer och hjärntumör. Idag har han vunnit Tour de France 6 ggr...

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Välkommen!

Vilken flax att du klarade dig såpass bra som du gjorde!

Ja, de e bara o önska dig välkommen återigen och hoppas på ett snabbt tillfrisknande!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
gixxer1000Mike skrev:
:huvet

Drar upp tråden igen, har fått domen av läkare nu: Kommer max kunna böja höger knä 40 grader så det är färdigåkt nu då, man hade ju hoppats kunna komma upp i sadeln till nästa sommar men det är bara glömma tydligen, får köpa HD och hur kul är det då :mad: , har en super fräsch -02a Gixxer 1000 till salu om någon är sugen....
Köp en hoj som du kan köra! Bättre äga en än att vara utan.
(Bara vad jag tycker)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...