- Tackar för info, men vad säger du om batteriet jag köpt då? ; )*informativ text*
I ditt fall är det inte kylan som är problemet.- Tackar för info, men vad säger du om batteriet jag köpt då? ; )
Jag kör enbart när det är varmt, typ 17 grader och uppåt.
Det är inte jag utan din hoj och du själv som sätter betyg på batteriet.- Tackar för info, men vad säger du om batteriet jag köpt då? ; )
Jag kör enbart när det är varmt, typ 17 grader och uppåt.
Bara att skruva dit.Är det bara att koppla in eller måste man anpass något i hojens elsystem?
Fast det gäller ju även om det hade varit ett blybatteri. Har stekt blybatterier pga kass regulator.Njae, skruva dit o skruva dit- ja, men, bör nog kolla upp laddregulatorn oxo. Lifepo4 tycker inte om för höga laddströmmar.
På spettan samt surkuki 400 har jag bytt regulatorn till ena sån däringa fräsig Mosfet regulator som ger jämn o fin laddström/spänning, o mina batterier mår bra (skulle dom mest troligt INTE ha gjort med "standard" regulatorn- tror jag....)
Fast det gäller ju även om det hade varit ett blybatteri. Har stekt blybatterier pga kass regulator.
LiFePo4 är ju inte så brandbenägna ändå.Skillnaden är ju att litiumbatterier beter sig lite elakare när de blir övermatade, typ börjar brinna och så.
LiFe-batterier går att ladda med 1C utan problem....Lifepo4 tycker inte om för höga laddströmmar...
LiFe-batterier går att ladda med 1C utan problem.
LiFePo4 är ju inte så brandbenägna ändå.
Ryktet om brinnande lithiumbatterier kommer från modellflygarnas värld där ackar brinner i laddstationer lite då och då.
Gjorde i alla fall, har säkert blivit bättre där också.
Nja, det räcker ju att du mäter spänningen över batteriet på hojen vid lite olika varvtal, ska ligga inom 13,9 Volt till 14,9 Volt.Är det bara att koppla in eller måste man anpass något i hojens elsystem?
Nja, laddtåligheten är temperaturberoende. Man kan sabba ett litiumbatteri om man laddar för snabbt när det är kallt.LiFe-batterier går att ladda med 1C utan problem.
Dubbelt så många Ah 4(12) jämfört med 80-171 2,4(6) , 3 hg tyngre med 0,9kg mot 0,6kg, och 300kr dyrare idag med 1099kr mot 799kr.Har haft Biltemas LiFePO4 sedan 2018 i min 929a, fast jag vart feg och köpte det som motsvarar 12Ah.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |