Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag känner att det får ligga lite på framtiden, men utkik kan man ju alltid ha!

Jag har acra till Superduke till salu. Skicka PM för mer info för jag är inte inne här så ofta och det blir mycket att scrolla igenom. Har också en Duperduke -07 samt en Superduke R -07 till salu samt en hel del prylar till Superduke 05 och framåt.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Frågan är om man ska kasta på motardhjulen idag igen? Tänkte köra Enduro imorgon men banan öppnar inte förens kl15 och jag börjar jobba vid 18. Kommer bli jobbigt att jobba i 14h efter att man kört ett Enduro pass? Bättre att öva på att tolva med så jag vinner ett 6-pack corona:yoparty Har dessutom laddat ner en speedomoter på telefonen med så jag kan mäta toppfarten på hojjen:tummenupp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hmmm de kanske man ska se om man kan klämma in, ett Enduro pass på NMK i morgon. De får man se om man lyckas få till...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja tror inte Lördag är planerad till nått än så de skulle vara gött att komma ut då med. :tummenupp

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Låter bra det :)

Har nu bestämt mig att jag ska ta mc kortet nu detta året. Fyller 21 i sommar med som tur. Vilken körskola rekommenderar ni? Har ansökt om körkortstillståndet nu med. Kan man öva på en 600 eftersom jag inte är 21 än och sen i sommar köra upp med tung? Såklart nu när jag ringer körskolan så är det lunch stängt:gnissla

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Körskolan, & med Thomas! Hur bra som helst, han är klockren som körskolelärare. Hälsa från mej..!

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tack ändå men nu har det gått undan :) Det blev takörkort.nu
Risk 2an bokad 23maj och risk 1an skulle hon höra av sig med vilket datum men de skulle vara början av maj.
Jag fick även veta att jag får övningsköra på tung mc så har precis skickat ansökan om att farsan ska vara handledare och skickat ansökan om körkortstillstånd :banana

Så allt kommer nog förhoppningsvis vara klart så jag kan skriva teorin och köra upp i sommar.
Outlaw som jag är så kommer jag åka ut på min motard imon och öva bakhjul så jag kan det till sommaren när man får köra med skylt :yoparty

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Körde också några lektioner på Ta Körkort med Jocke och Jocke även om det var några år sedan nu. Hade kört en del privat innan så det blev mest manöverbana, men det känns som det är det man behöver öva mest på. Åka landsväg kan man ju göra när som. Bra att ha en smidig och lättbalanserad hoj med hyfsat kort svängradie, testade "nya" banan förra året med tysenkubikaren och det gick men var verkligen på håret trots fullt styrutslag.

Risk 2an bokad 23maj och risk 1an skulle hon höra av sig med vilket datum men de skulle vara början av maj.
Jag fick även veta att jag får övningsköra på tung mc så har precis skickat ansökan om att farsan ska vara handledare och skickat ansökan om körkortstillstånd :banana

Så allt kommer nog förhoppningsvis vara klart så jag kan skriva teorin och köra upp i sommar.
Outlaw som jag är så kommer jag åka ut på min motard imon och öva bakhjul så jag kan det till sommaren när man får köra med skylt :yoparty

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Själv tillbringade man tiden på Hkatrafikskola och med Lennart som är en skön lirare, mesta delen av tiden fick man slita på övningsbanorna uppe på Gbg-backen. Man behärskade landsvägs körning m.m. så man koncentrerade sig på de som var viktigt.

Lyckades till och med trasha deras övningshoj... :D

Här gick de undan, ifrån att köra outlaw hoj till att bli legal på en handvändning men kan bara önska lycka till med de hela och hoppas de går så på räls. Så får man se dig på hoj med plåtar i sommar... :tummenupp

Vad blir de för gathoj sen då ? nått i motard väg eller ska du ge dig på Sportis ?!

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Kommer säkerligen att övningsköra på pappas speed master men på risk 2an får jag låna hoj och allt. Sen får ta ett par körlektioner och se hur man ligger till. Kört pappas mc innan och den är riktigt lättkörd. Vet inte hur det är med mc mot när man kört cross osv men visst kan jag köra i smygfarter osv det har jag inga problem med även att man föredrar lite mer fart :D Aja får väll se hur de blir. Ingen med motard som ska med ut imorgon? :yoparty

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag antar att ni rekommenderar Sporthoj? ;) Nae får se vad budgeten tillåter men kanske en gammal r6? Funkar det för nybörjare? :confused:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Vad ja skulle rekommendera är att pröva dig fram, ut och testa lite olika typer av cyklar för att själv känna efter vad du gillar, inte alla som gillar just Sporthojar. så man hittar vad man själv är bekvämast med... Sen får man finetuna in sig med märke och stlk för de skiljer ju sig mellan tillverkarna med. Som man själv gjorde till slut när man bytte från UR Gixxern... Mycket testkörning blev de... Men de var nått med Gixxern som man fastnade för.. var nog den blå/vita färgen eftersom den är snabbast... :p

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jag rekommenderar motard. Lättare typ av motorcykel för att klara uppkörning finns inte. Dessutom billig försäkring och rolig även i lagliga hastigheter :tummenupp

(och hade gärna hängt med ut imorgon, men detta ser ut att bli min första sommar på tio år utan hoj...)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag antar att ni rekommenderar Sporthoj? ;) Nae får se vad budgeten tillåter men kanske en gammal r6? Funkar det för nybörjare? :confused:

Budget? Behålla 450n?

20-30: gammal RSV Mille/R6 fighter alt gammal hoj att bygga om, stil cafe stuk.
30-45: Tidig R1/GSXR750-1000
45-65: ZX10/K5,6/superduke

Last edited:

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
Honda CBR 600F4
Tjo!

Jag körde risk 2 nu i söndags med takörkort folket (Jocke & Jocke) och de var trevliga. :tummenupp
Ska ta en lektion med dem för att kolla om det är något man missat och sedan köra upp med deras smidiga Yamaha ZJ6:a om några veckor! (Klarade teorin i måndags!) :yoparty

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad