Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
1100kr/h är inte billigt..

Jag tog på Nymans och han har fortfarande inte höjt priset :hihi http://nymanstrafikskola.se/PRISER/
Dom var dessutom riktigt bra. Körde konbanor mm på flygplatsen och gasa hur mycket man ville på landningsbanan sålänge man övade på en inbromsning i andra änden.
Mitt kort kostade runt 7k 2008. Då räknar jag in alla avgifter.

Tänkte vi skulle boka upp en vecka till Amanda och köra en egen typ av intensivutbildning.

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!
Kikade med tre trafikskolor och de låg alla på 1100, tyckte personligen också det var väldigt dyrt. Men trodde inte det fanns något alternativ :p

1100kr/h är inte billigt..

Jag tog på Nymans och han har fortfarande inte höjt priset :hihi http://nymanstrafikskola.se/PRISER/
Dom var dessutom riktigt bra. Körde konbanor mm på flygplatsen och gasa hur mycket man ville på landningsbanan sålänge man övade på en inbromsning i andra änden.
Mitt kort kostade runt 7k 2008. Då räknar jag in alla avgifter.

Tänkte vi skulle boka upp en vecka till Amanda och köra en egen typ av intensivutbildning.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Det enda problemet med den skolan är att den ligger i Lycksele.. :D
De hade en 10år gammal cb750 och harvade runt med, tror det gjorde sitt till på priset. Men det gick lika bra att lära sig köra på den. Kläder hade man förhoppningsvis med sig själv för de som de hade var ganska gamla :hihi

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag tog 1 lektion på skola mest för att prova konbanorna men annars körde jag bara privat.
Körde upp istället för lektioner kan man säga och klarade det på 3:e.

Kortet gick på precis över 10 000.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vad tycker jkpg folket om det senaste avsnittet av Kalla fakta - polis vs mc? Är inte ute efter 20 sidors debatt, bara lite kort hur ni ser på detta kontra hur ni själva hade/har gjort & brukar köra.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Dom reser intressanta frågor kring jakten på MC föraren som inte framgått tidigare, en av kommentarerna från Polisen som dom intervjuade uppfattades av mig som de nästa var att han personligen ville statuera ett exempel av MC föraren att så där gör man inte ostraffat.

Kan förstår att MC föraren reagerade som han gjorde, då han såg att om dom tog honom så kunde han kyssa adjö till mycket som han hade på G och dom andra faktorerna som påverkade. Själv vet jag inte hur jag hade reagerat i denna sits då jag inte varit i den, kör fort gör man dagligen så där kan man inte hymla om att man skulle vara värst laglydig.

Mest reagerade jag på att de blev en så stor grej av de från polisen sida, med denna mängd poliser/bilar/mc/helikopter inblandade, för en trafikförseelse ?!?

*EDIT* Frågan är vad den spontana reaktionen skulle blivit. sist jag fått polis häng var i moppe åldern men då slutade de oftast med att man gasade ut i skogarna på stigarna sen var de över, inget man skulle få för sig idag. skulle ja gissa så skulle jag nog inte försöka dra dom för att man blivit för vuxen för att försöka dra dom. /*EDIT

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
2004 hade jag en svart 1000 utan skylt som såg 'stulen' ut, dåligt skick. Hade med dåvarande bakpå, lilla div på sh. Vid rödljuset/klosterkungen får jag 2 eller 3 bilar bakom mej. Jag var inte sugen på att stanna för en pratstund & körde. Vart överaskad över hur fort dem körde med bil i stan.
Förstår att grabben gjorde som han gjorde, polisen skötte väl inte det hela by the book men det var hans miss som satte punkt för hans liv.

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Chris: lite kort hur du ser på ser på det kontra hur du hade/har gjort. Långa inlägg som där en är för och den andre mot polisen läser jag nogav i tråden - mc forumet.
Är mer ute efter folk man själv åker med/er åsikt.

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Dumt av polisen att hetsa men samtidigt dumt av killen att köra så med tanke på att han hade passagerare. Jag skulle inte försöka köra ifrån, men det beror mest på att KTM'en är för slö och att jag inte skulle ha en chans för att jag kör för kasst. Så jag väljer böter framför graven och speciellt när man skjutsar, men det är min personliga åsikt och respekterar ifall någon tycker motsatt.

Men ja, äesch. ÖL? :va

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Hade jag som han haft skjuts på en sporthoj så hade jag nog försökt släppa av bruden och hade de inte gått hade jag stannat med tanke på att han har en oskyldig på mcn. Men hade jag åkt själv hade jag nog kört på och med tanke på hur polisen körde hade jag blivit skit rädd. Tycker seriöst att dom gjorde mer fara en vad han på bågen gjorde.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
kalla fakta fokuserade mer på polisbilen som jagade 8km bakom hojen i 200 än själva "hetsningen" som det påstogs hade skett. En polisbil 8km bakom hojen kan inte hetsa som jag ser det mer än trafikanterna som låg ivägen så riktigt vad det gick ut på förstog inte jag.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Han får ta ansvar för sina handlingar. Hade jag sett helikoptern hade jag inte fortsatt..
Att dom gnäller på polisen för att dom hetsat tycker jag är fel. Den stund de hade bilen efter sig visste han inte att den var där. När dom såg den så körde han ju helt uppenbart lite fortare. Att polisen sedan körde som dom gjorde trots att dom helt uppenbart hade tappat försvarar jag inte.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja bara för att de är om 10 dagar betyder ändå att de kommer vara bättre väder än de som råder.

Vem har sagt att ja har tilltro till den, hoppas kan man och önska att de blev bättre väder ute. Neeh bättre att vara pessimist ?!?! :pannkyss :7peta

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Hoj
TDM 850 -99
jajjemän, stämma i bäcken ligga med motvallskärringen etc.

nä, jag hoppas innerligt på bättre väder - har förhoppningsfullt vaknat varje dag denna vecka, med tanken att idag
tar vi mc:n till jobbet - för att sedan fega ur pga pissväder.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom