Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Det har la inte varit skitväder? Jag har kört varje dag till jobbet den här veckan.
Det är först idag jag har bangat, 1-2 grader är lite kallt även för mig. :gnissla

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De är inte så att du tar vägen förbi biltema på vägen till jobbet ?! Tyckte jag såg en som liknade dig (som på avatar bilden) igår eller förgår i rondellen på en helsvart KTM.

Mja helt skit har de inte varit men när termometern visar 1-2 grader uppe på berget så är man inte jätte sugen bara för att få köra MC till jobbet... :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Till nästa helg bör AMP-kontakterna jag beställt ha kommit så att senaste trollerilådan på hojen kan bli ordentligt inkopplad.
I år ska jag hålla stumt och bara stampa i växlarna! :cool: :rock

Omanligaste färgen av dem alla tyvärr :zpy framgick inte i annonsen :( Har redan dekaltrimmat för att gömma lite
QSswitchK5.jpg

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
De är inte så att du tar vägen förbi biltema på vägen till jobbet ?! Tyckte jag såg en som liknade dig (som på avatar bilden) igår eller förgår i rondellen på en helsvart KTM.

Mja helt skit har de inte varit men när termometern visar 1-2 grader uppe på berget så är man inte jätte sugen bara för att få köra MC till jobbet... :D

Det var nog säkerligen jag. Körde lite vilse, eller ja, det var iallafall vad jag sa till chefen när jag kom försent :D

K-man: Färgen var ju jättefin ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Till nästa helg bör AMP-kontakterna jag beställt ha kommit så att senaste trollerilådan på hojen kan bli ordentligt inkopplad.
I år ska jag hålla stumt och bara stampa i växlarna! :cool: :rock

Omanligaste färgen av dem alla tyvärr :zpy framgick inte i annonsen :( Har redan dekaltrimmat för att gömma lite
QSswitchK5.jpg

När du är färdig med alla moddar så kommer du ha värsta trolleri Mc:n... :D :yoparty

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-man, vad är det du har kopplat in för gojs på växelföraren? Ryckutjämnare :)?
Ja, förhoppningsvis blir rycken vid växlingar lite mindre framöver :hihi

Vet inte om du skojar men förklarar ändå. Det är en givare för Quickshifter som bryter tändningen i 60 millisekunder när jag trampar på pellen så man kan hålla stumt och nästa växel smäller i ändå :cool:

Åk till Nybergs MC och provkör S1000RR som har QS original om du vill testa hur det är. (sketanajs)

K-man: Färgen var ju jättefin ;)
På damunderkläder - ja. På übergixxertillbehör - nej! Rosa är en tjej och gay-färg anser jag :fakta

När du är färdig med alla moddar så kommer du ha värsta trolleri Mc:n... :D :yoparty
Bazzaz ZFi-TC... I wish. Tio lök...
var iof nära att jag slog till när jag fick skattebeskedet :)
femsiffrigt tillbaks :banana

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Men måste hålla med dig K-Man den var rätt Ghey i rosa/lila.. :D

Bazzaz ZFi-TC... I wish. Tio lök...
var iof nära att jag slog till när jag fick skattebeskedet :)
femsiffrigt tillbaks :banana

Ohlala där ser man de är alltid trevligt med sådana besked... får nöja mig med halvvägs till 5 siffrigt... :D

Last edited:

Mxx

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2012
Hoj
-
Hej, hej!

Ny här på forumet, men jag har läst en del innan ’genom åren’. Det kändes som att det blev lite på tiden att skaffa mig en profil här, nu när jag tänkte skaffa behörigheten.

Har precis bokat upp mig för den första riskutbildningen i början av nästa vecka och skall efter det börja övningsköra på körskola. Längtat som fan efter det här!

Men… Jag har 0 erfarenhet av 2-hjulingar över 50cc – och då har jag inte åkt moped sedan man var i den åldern (är 22 år gammal idag).
Skulle någon kunna tänka sig att gå igenom de här dryga bitarna, såsom krypkörning till exempel, med mig på en polisfri parkering?
Jag äger ingen motorcykel, så jag inser givetvis att vad jag begär är ganska omständigt, varför du absolut skall kompenseras generöst.

Ses!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Skulle någon kunna tänka sig att gå igenom de här dryga bitarna, såsom krypkörning till exempel, med mig på en polisfri parkering?
Om du ändå ska gå på körskola så använd deras hoj för manöverbana/krypkörning. Deras hoj är klart lämpligare för det än våra sporthojar/litertwinnar. Körskolehojen har även skyddsbågar så det är ok att tappa cykeln. Körskoleläraren är ju proffs på just manöverbana.

Du har nog bättre odds på att hitta handledare för landsvägsåkning, men även där krävs det att nån ska låna ut hoj...

Köp en billig hoj 5-10 tkr, som uppfyller dina krav och du kan köra med första säsongen. Det är smart att ha en hoj man inte behöver vara rädd om i början när man tränar upp tekniken.

Vad drömmer du om för hoj?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Detta väder får man ju inte missa! Skriver Teorin på fredag morgon, kanske går att klämma in en uppkörning på kvällen om man mutar rätt personer.
Lycka till (i alla avseenden) :)

Jag la väl upp för smash men det är mycket konstigt rosa här nu (undrar hur Zuperbulles aka Kalkyls hjärna funkar eg) :D

Den som kör ifrån mig får rätten att retas iaf. Until then... F-U-nktion före form!

Last edited:

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
Just nu hojlös!

Det är ganska enkla banor som de kör (designmässigt), men för att öva rätt så behöver man självfallet ha konerna samt att de står uppställda rätt.

Komplett guide till körkortet hittar du här. http://socialfrihet.se/motorcykelkorkort/

Där har du även filmer till alla de olika momenten.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu brinner det i knutarna... Behöver byta framhjulslager (beställde dem precis), bakdäck, stötdämpare och helst frambromsbelägg samt koppla klart QS'en före sista april, kanske tidigare. Vore bra om släpet var körbart då också...

Skomakarens barn.... :rolleyes:

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS