Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mr-zx7 skrev:
Problemet är bara hur man ska ta sig till och från lokalerna (äger ju ingen bil) ska ju vara smidigt att ta sig till och från stället även mitt i natten! men idén med en lokal är riktigt bra. vet inte hur många av er som har tillgång till ett garage? men jag har det inte inte i närheten där jag bor iallafall! lite segt att åka 5mil till föräldrarnas place varje gång man skall skruva lite.

Jo, jag vet, man ska ju komma dit med.
Själv har jag ett litet garage + ett förråd (som e belamrat med brorsans kart och diverse bakaxlar, regndäck, luftburkar, förgasare, bensindunkar osv.) som jag använder när jag meckar. Lite småjobbigt att behöva lyfta ut en 100cc Yamahakart ur förrådet själv varje gång man vill ha plats att mecka. :gnissla Annars e vi hos The Wanderer, i hans garage, mot grannarnas förtret. :fatta!
Beror på vad det kostar, för jag har inga mängder med pengar (läs inga alls) eftersom jag är arbetslös och jävlig. Eftersom mystify pratade om Taberg så la jag bara in en vink om tabergs tryckeri.

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Emmi skrev:
Jo, jag vet, man ska ju komma dit med.
Själv har jag ett litet garage + ett förråd (som e belamrat med brorsans kart och diverse bakaxlar, regndäck, luftburkar, förgasare, bensindunkar osv.) som jag använder när jag meckar. Lite småjobbigt att behöva lyfta ut en 100cc Yamahakart ur förrådet själv varje gång man vill ha plats att mecka. :gnissla Annars e vi hos The Wanderer, i hans garage, mot grannarnas förtret. :fatta!
Beror på vad det kostar, för jag har inga mängder med pengar (läs inga alls) eftersom jag är arbetslös och jävlig. Eftersom mystify pratade om Taberg så la jag bara in en vink om tabergs tryckeri.

Ja pengar är det alltid on om! Varför är man inte född rik istället för snygg :huvet :huvet

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
spenk skrev:
Mäster behärskar det mesta!!!:fakta Speciellt elbiten!! Fråga Mavve o Carro......

....rör det fulmek rör det Mäster!!!

Ja..kommer ihåg när Mäster skulle installera den nya tvättmaskinen på gården...det gick ju sådär bra till en början...

Rör det fulmek så har vi ju faktiskt tre legitimerade fulmekare i gruppen. Spenk, Ikon och undertecknad...lagar vad som helst snabbt och billigt.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Med det enda rätta hoppas jag, Eltejp eller silvertejp... buntband om man lyxar till det!

:D

//jaG

Brutus skrev:
Ja..kommer ihåg när Mäster skulle installera den nya tvättmaskinen på gården...det gick ju sådär bra till en början...

Rör det fulmek så har vi ju faktiskt tre legitimerade fulmekare i gruppen. Spenk, Ikon och undertecknad...lagar vad som helst snabbt och billigt.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Brutus skrev:

Det är ni som inte kan den ädla konsten av felsökning..... ingen person eller egendom kom väl till skada eller???

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Zeb_Macahan skrev:
Med det enda rätta hoppas jag, Eltejp eller silvertejp... buntband om man lyxar till det!

:D

//jaG

Silvertejp funkar alltid..lite konventionellt för oss dock...

Något hett verkstadstips kan man väl dela med sig av..en polygrip går att använda till precis allt..en verkstad behöver egentligen endast bestå av en polygrip och ett bågfilsblad..med dessa två saker kan man göra precis allt.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Nu knäcker jag er!
Har ni lagat en innerslang med silvertejp?
Körde på det tills nästa däckbyte! Och det höll!
Gjort ett kedjelås av 2 små bultar? I mitt garage pågår det fulmek på hög nivå! :tungan

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Twice skrev:
Nu knäcker jag er!
Har ni lagat en innerslang med silvertejp?
Körde på det tills nästa däckbyte! Och det höll!
Gjort ett kedjelås av 2 små bultar? I mitt garage pågår det fulmek på hög nivå! :tungan

Vi kommer nog att ha en del att prata om när det vankas sittning nästa gång. Alltid intressant att byta lite mekartips.

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Brutus skrev:
Vi kommer nog att ha en del att prata om när det vankas sittning nästa gång. Alltid intressant att byta lite mekartips.

Helt klart, spetsat med pilsner! Blir alltid massor med paniklösningar när man ska ut å köra nån helg och mc affärerna är stängda.

myztify

Honda hela dagen, Hynda hela natten.....
Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
:angel

Bara så vi inte pratar runt varandra, Tabergs Tryckeri, "Yllet" och Tabergs Boktryckeri är samma ställe, det är Tabergs Boktryckeri som äger lokalerna.
Alltså mellan Statoil och pitseria Tigris. :yoparty där har de förövrigt helt OK pitsor

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
myztify skrev:

Bara så vi inte pratar runt varandra, Tabergs Tryckeri, "Yllet" och Tabergs Boktryckeri är samma ställe, det är Tabergs Boktryckeri som äger lokalerna.
Alltså mellan Statoil och pitseria Tigris. :yoparty där har de förövrigt helt OK pitsor

Om jag inte minns fel så har tabergs tryckeri lokaler på rosenlund.
vid swebus och L.C Svets eller vad det heter

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
heter egentligen rydheims tryckeri..... ägs av tabergs men opererar under rydheims.. Finns inga lokaler där!

Fråga: Någon av er här som har behörighet att skruva upp en lampa som är fast installation eller som verkligen vet vad som gäller?

//jaG

Twice skrev:
Om jag inte minns fel så har tabergs tryckeri lokaler på rosenlund.
vid swebus och L.C Svets eller vad det heter

myztify

Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
Zeb_Macahan skrev:
heter egentligen rydheims tryckeri..... ägs av tabergs men opererar under rydheims.. Finns inga lokaler där!

Fråga: Någon av er här som har behörighet att skruva upp en lampa som är fast installation eller som verkligen vet vad som gäller?

//jaG

jag har ingen behörighet men har dragit el i en hel kåk och fått de godkänt av elektriker, om det är till någon hjälp :hihi

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Ska montera en lampa som är en fast installation.

Om du vill hjälpa till så är du välkommen på en kopp lut, en bit kaka och en lampmontering.

//jaG

myztify skrev:

jag har ingen behörighet men har dragit el i en hel kåk och fått de godkänt av elektriker, om det är till någon hjälp :hihi

myztify

Gick med
21 Jan 2004
Hoj
Gul
Zeb_Macahan skrev:
Ska montera en lampa som är en fast installation.

Om du vill hjälpa till så är du välkommen på en kopp lut, en bit kaka och en lampmontering.

//jaG

Självklart hjälper jag dig

Har du alla prylar till detta?, vad finns monterat idag? är kabeln dragen från brytaren? Ja, du vet, vad finns det på plats nu???

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Kom just på att jag inte skrev det 3000e inlägget, utan det gjorde nånn annan:

Grattis Myztify!

Men jag har spammat mest iallafall :tungan

:lol

//jaG

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Här är hela listan på vilka som spammar mest i tråden!

Slit den med hälsan!

Zeb_Macahan 332
Ikon 307
Brutus 290
Maverick 231
Mr-zx7 229
eus 195
Emmi 168
spenk 166
BENSON 150
The_Wanderer 122
NSR_Martin 118
myztify 85
Twice 80
Unitedcolors 63
Viffer 44
Goffe 41
Therudeboy 36
MHK 36
Ninja 9R 33
KtmDanne 29
Carro 24
Score 21
alkoholkko 19
MrGooFy 19
WASP 18
WÅFFLAN 16
Sara 14
Smulan 13
Jymdman 11
bpurple 10
molle 9
blom 6
yonsson 6
Stenis 6
McB 5
Ljungqvist 5
C-J 5
hjelmfrillan 4
NINA 4
Kyckling 3
Silverryggen 3
Linda 3
OLDEN 2
ubbe 2
Widell 2
Adis 2
Weo 2
vwputte 1
Scott Sexpump 1
Sofie 1
Skäggis 1
DumbassDriver 1
schrunken 1
KÄLLSTRÖM 1
GSXR1100R 1
rust29 1
jocke i köping 1
HW 1
borggren 1
ktmjacke 1
yoshi 1

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...