Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
WASP skrev:
Tänkte mer om det kommer bara vara en sorts mc grupp, alltså både långsamma och snabba i samma grupp

Det beror på lite vilka som kommer men det kan ju bli så att man delar upp 30min i 2 15minutare en snabb och en långsam! det går att lägga upp planeringen lite efter hur folk vill köra!

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Tanken är ju att alla skall få köra så mycket som möjligt! till den mån det går att genomföra!

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Mr-zx7 skrev:
Fan och jag väntar lite till!!! men snart så :)

Finns det intresse att köra lite bana i sommar typ en onsdagkväll 1700-2000 på anderstorpsbanan?

vi räknar med att få ihop ett gäng bilar och ett gäng motorcyklar, vi tänker lägga upp åkningarna följande

30min/ Bil
30min/ MC
30min/ Bil
30min/ Mc
30min/ Bil
30min/ Mc

summasumarum 1,5h effektiv körning

Kostnad runt ca:400:- (pris kan ändras under resans gång) beror lite på kostnad för hyra av bana och hur många som kommer att köra!

Jag är helt klart intresserad! :) En sak att tänka på är att man är rätt duktigt trött efter bara 15-20 minuter på hoj, skulle vara bäst med 20-minuterspass. Och gärna indelat i snabb o långsam grupp om det är många mc, minskar olycksrisken markant!

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ninja 9R skrev:
Jag är helt klart intresserad! :) En sak att tänka på är att man är rätt duktigt trött efter bara 15-20 minuter på hoj, skulle vara bäst med 20-minuterspass. Och gärna indelat i snabb o långsam grupp om det är många mc, minskar olycksrisken markant!

Jo det är helt sant! efter ett 15min pass är man som vanlig hojåkare ganska trött!

Aion

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ja det verkar ju finnas ett intresse! jag lägger upp en tråd om bankörning när jag vet mer!

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Yonsson.. Ruskigt gott ljud i din hoj!!! har allt sett dig ett par ggr idag.. :D även sett Clemo på sin Kawa.. o en kille på en blå Hornet 900 i svart/orange ställ.. tycker dock de e allt för lite wheelisar på odengatan.. :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Har precis komit hem från en runda idag, verkar som alla va ute idag, men det är klrart, det va ju rätt gött väder idag!!! :) :Bugar

Träffade Myztify på CI;s förresten, plus att vi säkert såg en tio stycken hojar ute idag!
Nu är servicen bokad med :) (*host*, dom ska inte bara serva den...)

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
NSR_Martin skrev:
Har precis komit hem från en runda idag, verkar som alla va ute idag, men det är klrart, det va ju rätt gött väder idag!!! :) :Bugar

Träffade Myztify på CI;s förresten, plus att vi säkert såg en tio stycken hojar ute idag!
Nu är servicen bokad med :) (*host*, dom ska inte bara serva den...)
Ska dom strypa den.. :tungan

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
eus skrev:
Jag är på banåka...
byter försäkringsbolag till folksam så ordnar det sig
Man måste ju förfan köra bana

Samma här, Folksam för min del oxå, o klart man är på banåka.. måste ju lära mig o svänga i år.. :gnissla nice gixxer 600 man mötte ida vid 6-tiden!! :tummenupp

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Goffe skrev:
Samma här, Folksam för min del oxå, o klart man är på banåka.. måste ju lära mig o svänga i år.. :gnissla nice gixxer 600 man mötte ida vid 6-tiden!! :tummenupp

Det var nog mej du mötte om hojen var rödsvart och klockan va max 1815. Efter det tog Jens över hojen...

Jag e på banåka, skitkul ju, men jag måste kolla upp så min trafikförsäkring gäller på bana, det borde ni med göra, så alla får det skriftligt! Alla vet ju hur försäkringsbolag e... :fatta!
Jens, du får gärna låna min hoj, vi får väl turas om eller nåt.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Zeb_Macahan skrev:
Göteborg, svart och med garanterad prutmån!

http://www2.blocket.se/view/2165997.htm?l=0&c=1&city=0

1503_gbl_s.jpg

Ett gammalt as:

http://www2.blocket.se/view/2083992.htm?l=0&c=1&city=0

45286_kbl_s.jpg

Åsså till slut ett missfoster:

http://www2.blocket.se/view/2061954.htm?l=0&c=1&city=0

15957_la_s.jpg

//jaG
Ja, då tar jag en svart Göteborgare med garanterad prutmån då, tack! (vad sa jag nu?) :fyllisar

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Idag har man bytt olja, filter och tändstift, så nu e hon alldeles klar för sommarens första 600 mil! :)

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
fusk premiärtur 2004...

...The_Wanderer is back from the dead...

Ahhh... äntligen börjar man känna sig som människa igen! man har lite fritid och man har åkt hoj två dar i sträck :banana

Å idag var det premiärtur för körining i grupp utöver 1 person! Zeb ringde medans jag va hemma å hämtade plånbok & telefon efter att ha varit på Preem och försökt köpa en bit godis för tre stenar och 15 sandkorn (det som låg i offroad jackan) :rolleyes:

Efter någon runda på stan så mötte vi Stenis (tror jag) som vi senare komikap vid jordbron och stannade för lite allmänt hojsnack (DVS. det ofrånkomliga ämnet: försäkringar...)

Så här efteråt känner man sig helt lyrisk... DET KOMMER BLI EN HELT UNDERBAR SOMMAR!!! :4skrika

Bifogat

• jens - stenis.jpg
    jens - stenis.jpg
    55.9 KB · Visningar: 52
  • hojarna.jpg
    hojarna.jpg
    89.2 KB · Visningar: 54
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...