Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Therudeboy skrev:
Du som är ex moppeåkare, var hittar jag kopplingsschema till tändingslåset på en peugote speedfight 2 snabbt? :)

Fråga mig jag jobbar för generalagenten som har Peugeot mopeder. :tungan
vilken årsmodell vatten eller luft kyld och vad är problemet?

Therudeboy

Guest
Nicke_K skrev:
Fråga mig jag jobbar för generalagenten som har Peugeot mopeder. :tungan
vilken årsmodell vatten eller luft kyld och vad är problemet?

Lungt, redan gått in på Tradefelts och dom gav mig kopplingsschemat. Har redan hela sprängskissen men inte fanns det något kopplingsschema till tändingen där inte. Det får du be din chef Vartex lägga till ;)

Kan du för övrigt fixa delar? Till bra priser givetvis för jag får ju inte köpa sakerna direkt från vartex :( för framtida inköp då alltså.

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Therudeboy skrev:
Lungt, redan gått in på Tradefelts och dom gav mig kopplingsschemat. Har redan hela sprängskissen men inte fanns det något kopplingsschema till tändingen där inte. Det får du be din chef Vartex lägga till ;)

Kan du för övrigt fixa delar? Till bra priser givetvis för jag får ju inte köpa sakerna direkt från vartex :(

Fixa delar blir värre eftersom Tradefeldt är vår återförsäljare i byggden och dom blir nog inte speciellt glada ifall jag säljer delar vid sidan om.

Therudeboy

Guest
Dom i smålandsstenar finns ju med. Är på gång att regga en mc-firma nu men är man tvungen att va återförsäljare för att få köpa saker?

Nicke_K

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
CR500, DR350, Minimoto
Therudeboy skrev:
Dom i smålandsstenar finns ju med. Är på gång att regga en mc-firma nu men är man tvungen att va återförsäljare för att få köpa saker?

Yep du måste vara återförsäljare för att få köpa delar från oss. Du får försöka göra en deal med Tradefeldt eller någon annan åf.

Therudeboy

Guest
Okej. En sak kan du förresten få ta reda på. Till tändingslåset finns det 6 kontakter. Bara 4 utnyttjas, kan du ta reda på om där ska va mer kontakter? Den funkar ju och allt men det felas sladdar enligt schemat.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Therudeboy skrev:
Okej. En sak kan du förresten få ta reda på. Till tändingslåset finns det 6 kontakter. Bara 4 utnyttjas, kan du ta reda på om där ska va mer kontakter? Den funkar ju och allt men det felas sladdar enligt schemat.

serrijävlajöst... mekar du mitt i natten eller?????? :tungan :va

//spenk

Therudeboy

Guest
Maverick skrev:
serrijävlajöst... mekar du mitt i natten eller?????? :tungan :va

//spenk

Haha nej, vill bara ha svaren. Vill inte sälja något halvdant iofs är den redan såld men jag ska ta in den igen och fixa det sista.

Glad valborg eller vad det nu heter :fyllisar

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Fy fan att man e fulkll nu!
Ska bara sätta spå ex´et ochså! :fyllisar

Mera bärs imonsrgon! :fyllisar

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Twice skrev:
Fy fan att man e fulkll nu!
Ska bara sätta spå ex´et ochså! :fyllisar

Mera bärs imonsrgon! :fyllisar

Haha jo det kan det ju bli .. hmm sent dags att sova kanske....

kanske dags att fixa klockan ... den är 03:32 nu och den visar 01 ....

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Fick hem lite godis till 10:an ida.. :tummenupp :) Om nån som gillar o skruva lite har lite tid över nån dag denna veckan, säg gärna till så får ni hjälpa den talanglöse..

Bifogat

• akra 001.jpg
    akra 001.jpg
    133.8 KB · Visningar: 429
  • akra 003.jpg
    akra 003.jpg
    117.3 KB · Visningar: 379
  • akra 005.jpg
    akra 005.jpg
    113.7 KB · Visningar: 414
Last edited:

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Goffe skrev:
Fick hem lite godis till 10:an ida.. :tummenupp :) Om nån som gillar o skruva lite har lite tid över nån dag denna veckan, säg gärna till så får ni hjälpa den talanglöse..

Jag har nog en hgel del tid över imorgon eller efter 14 nästa vecka om du vill ha assistans..jag tar med mig gummiklubban och rörtången..:tummenupp :D

Nä, men vill du ha hjälp så är det inga probs...pm:a eller nåt isf.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Är ledig varje dag efter 13 (förutom onsdag som jag ska till sviestad... du ska inte med å köra ett par varv?)

du vet att du måste montera en powercommander eller dylikt och bänka upp den nu när du har ett helsystem va? Annars kommer den gå för snålt och det tar motorn stryk av!

Syns imorgon på Arena 1300!

//jaG

Goffe skrev:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Var parkerar ni hojarna när vi ska se på motogp`?

Jag kommer nämligen köra hoj dit... Övningsköra...

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tack för en trevlig dag, början på Arena, busande på Torsvik och en härlig tur till Gränna... Nu väntar gymmet...

KtmDanne

Dakarwannabe.
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 Adventure
Emmi skrev:
Tack för en trevlig dag, början på Arena, busande på Torsvik.QUOTE]

Fattar inet ett smack!!
Åkte efter er på E4'an, ni svängde av till Hovslätt. Jag åkte genom skogen till enduroklubbens klubbstuga, snackar med några känningar där, ser er passera ute på Flahultsvägen. Jag säger hejdå till grabbarna på klubben och drar iväg till Torsvik. Inte en käft där, drar till Shell, ingen där heller :mad: På shell går min kopplingswire av :gnissla Drar hem :död

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...