Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
The_Wanderer skrev:
Lite bilder från dagen...

1. Zeb kollar frambromsen... funkar fint
2. Okey, alla kollar på Goffe! Emmi vill inte...
3. Wima testar en moppe...
4. UPPSTÄLLNING!!!, Eller va det Gääsp...
5. The man in Black...
6. Wima...

japp, sköna bilder.. Undrar om Wima tycker att moppen ska trimmas, har en ny krök/pipa som ligger o väntar iaf :rolleyes: :)

Zeb_Macahan skrev:
"snälla konstapeln, om jag ger er en avsugning kan ni väl glömma att jag inte har någon nummerskylt. Snälla."

:rofl

//jaG

Självklart, hellre suga av än betala böter :rolleyes: :tuttar :tungan :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Kan du haja att det va... fan va snett det blev :fakta

//jaG

Jupp, såg det hela :skrämd , om du nu inte fick en till ännu värre
senare... :gnissla

Vet du varför det blir så? Ren otur eller gör man nått fel själv?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Tackar för en trevlig dag! Duccen tar soppa när man gasar... Tankade i Nässjö när jag åkte hem, 12 mil / 10 liter så det har blivit 30liter idag :yoparty

Hänger gärna på igen då ni har en skön touring hastighet, men jag fegar lite på vägar som jag inte känner ... :tummenupp

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
aci skrev:
Tackar för en trevlig dag! Jag har tankat 30liter idag ... Duccen tar soppa när man gasar. Jag tankade i Nässjö när jag åkte hem, 12 mil / 10 liter :yoparty

Hänger gärna på igen då ni har en skön touring hastighet, men jag fegar lite på vägar som jag inte känner ... :tummenupp

min drar baaara 0,55 liter milen :gnissla med 125 cc, knäppt... Kommer typ 18 mil på tanken, plus runt 4 mil på reserven... Om jag gasar, fisåker jag så kommer jag över 20, har nog kommit 24 som längst (utan reserv)... Hur långt kommer ni på en tank?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
NSR_Martin skrev:
min drar baaara 0,55 liter milen :gnissla med 125 cc, knäppt... Kommer typ 18 mil på tanken, plus runt 4 mil på reserven... Om jag gasar, fisåker jag så kommer jag över 20, har nog kommit 24 som längst (utan reserv)... Hur långt kommer ni på en tank?

Jag kör 22-25 mil på en 14 literstank.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om man vill kan man göra den sned för att få den att snurra runt.

Annars om det går snett är det för att man lutar sig eller att vägen inte är slät.

Exempel nedan, upp som en sol....

//jaG

NSR_Martin skrev:
Jupp, såg det hela :skrämd , om du nu inte fick en till ännu värre
senare... :gnissla

Vet du varför det blir så? Ren otur eller gör man nått fel själv?

Bifogat

• Stoppiehög2.jpg
    Stoppiehög2.jpg
    113.5 KB · Visningar: 136
  • stoppiehög.jpg
    stoppiehög.jpg
    102.3 KB · Visningar: 121
  • stoppiesne.jpg
    stoppiesne.jpg
    102.7 KB · Visningar: 126

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag kör min på 1liter/mil om jag gasar som man ska :rolleyes: och på ca 0,7 liter/mil om jag fiskör...

råtourar jag (när hände det senast?) kommer jag ner på 0,5liter/mil

//jaG

NSR_Martin skrev:

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Zeb_Macahan skrev:
Om man vill kan man göra den sned för att få den att snurra runt.

Annars om det går snett är det för att man lutar sig eller att vägen inte är slät.

Exempel nedan, upp som en sol....

//jaG

Kan ju hålla med om att jag blev lite orolig, inge kul att klota när det kommer bilar....

Jag får nog råtoura någon gång och se om jag kan komma ner till runt 0.5 men det är svårt att köra sakta, respekt till de som kan.

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Zeb_Macahan skrev:
Jag kör min på 1liter/mil om jag gasar som man ska :rolleyes: och på ca 0,7 liter/mil om jag fiskör...

råtourar jag (när hände det senast?) kommer jag ner på 0,5liter/mil

//jaG

Stor skillnad...

Vad jag vet har min tagit 0,45 liter milen som lägst, och 0,55 som högst... Iofs, min varvar 8000 varv om man ligger i 100, det gör ju sitt, men jag ska fixa nytt framdrev så kommer det göra susen :)

Rätt roligt faktiskt, när pappa och jag varit ute och gasat på småvägar totalt runt 20 mil så hade våra dratt lika mycket belsin, trotts att han har tio gånger mer slagvolym och 5 gånger fler kusar i sin, hehe, tror dock min kommer minska när man får på ett vättigt drev så man kan ligga i 100 med en varvräknare som pekar på 6-7 000 istället...

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Goffe skrev:
japp, sköna bilder.. Undrar om Wima tycker att moppen ska trimmas, har en ny krök/pipa som ligger o väntar iaf :rolleyes: :)
jo den var allt lite slö din svarta moppe men med helsystem på så blir den nog åkbar... :rolleyes:

Riktigt grym var den, passade ju fint till mitt skinnställ så jag kanske måste köpa en sån nästa år.. :tummenupp

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
aci skrev:
Jag får nog råtoura någon gång och se om jag kan komma ner till runt 0.5 men det är svårt att köra sakta, respekt till de som kan.

Respekt :Bugar Jag kör iofs sakta i era mått mätt, men jag håller ändå för det mesta fullgas, vad beror detta på? :D

aci, berättade inte du att du kört 125a en gång i tiden? Måste vara lääääääääängesen nu va? :tungan :D Vad körde du för nått?

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
NSR_Martin skrev:
Respekt :Bugar Jag kör iofs sakta i era mått mätt, men jag håller ändå för det mesta fullgas, vad beror detta på? :D

aci, berättade inte du att du kört 125a en gång i tiden? Måste vara lääääääääängesen nu va? :tungan :D Vad körde du för nått?

Nu kommer de där ärligt pinsamma grejjerna fram: DT125 ... hade den mellan 96-98 så det var ett tag sedan

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
aci skrev:
Nu kommer de där ärligt pinsamma grejjerna fram: DT125 ... hade den mellan 96-98 så det var ett tag sedan
ÄH! Patetiskt, hade faktiskt en NSR 125:a -91a nån gång 91-93 (JA Emmi, jag var 12 då! :tungan )

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
The_Wanderer skrev:
ÄH! Patetiskt, hade faktiskt en NSR 125:a -91a nån gång 91-93 (JA Emmi, jag var 12 då! :tungan )

Haha jo men det var en sådan jag hade .... ganska gullig faktiskt såg inte skillnad på en moped på långt håll :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife