Emmi skrev:Nedgång från stoppie...
The_Wanderer skrev:Lite bilder från dagen...
1. Zeb kollar frambromsen... funkar fint
2. Okey, alla kollar på Goffe! Emmi vill inte...
3. Wima testar en moppe...
4. UPPSTÄLLNING!!!, Eller va det Gääsp...
5. The man in Black...
6. Wima...
Zeb_Macahan skrev:"snälla konstapeln, om jag ger er en avsugning kan ni väl glömma att jag inte har någon nummerskylt. Snälla."
![]()
//jaG
Goffe skrev:Självklart, hellre suga av än betala böter![]()
![]()
![]()
![]()
NSR_Martin skrev:På så vis![]()
Va det den snea stoppien han gjorde? Som gick lite vingligt, hehe...
Zeb_Macahan skrev:Kan du haja att det va... fan va snett det blev
//jaG
aci skrev:Tackar för en trevlig dag! Jag har tankat 30liter idag ... Duccen tar soppa när man gasar. Jag tankade i Nässjö när jag åkte hem, 12 mil / 10 liter
Hänger gärna på igen då ni har en skön touring hastighet, men jag fegar lite på vägar som jag inte känner ...![]()
NSR_Martin skrev:min drar baaara 0,55 liter milenmed 125 cc, knäppt... Kommer typ 18 mil på tanken, plus runt 4 mil på reserven... Om jag gasar, fisåker jag så kommer jag över 20, har nog kommit 24 som längst (utan reserv)... Hur långt kommer ni på en tank?
NSR_Martin skrev:Jupp, såg det hela, om du nu inte fick en till ännu värre
senare...![]()
Vet du varför det blir så? Ren otur eller gör man nått fel själv?
Emmi skrev:Jag kör 22-25 mil på en 14 literstank.
NSR_Martin skrev:min drar baaara 0,55 liter milenmed 125 cc, knäppt... Kommer typ 18 mil på tanken, plus runt 4 mil på reserven... Om jag gasar, fisåker jag så kommer jag över 20, har nog kommit 24 som längst (utan reserv)... Hur långt kommer ni på en tank?
NSR_Martin skrev:Det är väll därrunt de flesta sporthojar ligger...![]()
Zeb_Macahan skrev:Om man vill kan man göra den sned för att få den att snurra runt.
Annars om det går snett är det för att man lutar sig eller att vägen inte är slät.
Exempel nedan, upp som en sol....
//jaG
Zeb_Macahan skrev:Jag kör min på 1liter/mil om jag gasar som man skaoch på ca 0,7 liter/mil om jag fiskör...
råtourar jag (när hände det senast?) kommer jag ner på 0,5liter/mil
//jaG
jo den var allt lite slö din svarta moppe men med helsystem på så blir den nog åkbar...Goffe skrev:japp, sköna bilder.. Undrar om Wima tycker att moppen ska trimmas, har en ny krök/pipa som ligger o väntar iaf![]()
![]()
aci skrev:Jag får nog råtoura någon gång och se om jag kan komma ner till runt 0.5 men det är svårt att köra sakta, respekt till de som kan.
NSR_Martin skrev:RespektJag kör iofs sakta i era mått mätt, men jag håller ändå för det mesta fullgas, vad beror detta på?
![]()
aci, berättade inte du att du kört 125a en gång i tiden? Måste vara lääääääääängesen nu va?![]()
Vad körde du för nått?
ÄH! Patetiskt, hade faktiskt en NSR 125:a -91a nån gång 91-93 (JA Emmi, jag var 12 då!aci skrev:Nu kommer de där ärligt pinsamma grejjerna fram: DT125 ... hade den mellan 96-98 så det var ett tag sedan
The_Wanderer skrev:ÄH! Patetiskt, hade faktiskt en NSR 125:a -91a nån gång 91-93 (JA Emmi, jag var 12 då!)
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!