Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
aci skrev:
Haha jo men det var en sådan jag hade .... ganska gullig faktiskt såg inte skillnad på en moped på långt håll :rolleyes:

Ser man skillnad på min och en moped då`? :näsblod :rolleyes:

Tycker det finns de mest konstiga mopeder idag, det finns ju allt från custommoppar med massa krom till sport-moppar... :gnissla

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
aci skrev:
Haha jo men det var en sådan jag hade .... ganska gullig faktiskt såg inte skillnad på en moped på långt håll :rolleyes:

Hade en polare som hade en CRM? 125a och den va inte direkt tråkig heller vill jag minnas i stan å i gruset va den riktigt skoj =)

NSR_Martin skrev:
Ah, en som börjat sin kariär på NSR precis som jag nu gör
Japp, det var tider det, köpte den sista ostrypta årsmodellen, 31 stolta pollar sen -92 blev det ju 15... nästan lite småsugen på å bytlåna med dig nån gång ur rena nostaligiska skäl :) ...
och ja mopeder börjar se lite väl raciga ut va tänk å komma å puttra fram i 30 med en sådan hukandes under kåpan...:
Red_tcm36-14557.JPG

skulle ju kännas störtlöjligt, hade jag varit 15 nu så skulle jag vilat ha en motardmoppe istället...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
The_Wanderer skrev:
Japp, det var tider det, köpte den sista ostrypta årsmodellen, 31 stolta pollar sen -92 blev det ju 15... nästan lite småsugen på å bytlåna med dig nån gång ur rena nostaligiska skäl :) ...
Du menar alltså att jag ska tvingas plåga mig själv och köra den där slöa tunga R1an? :D
Nädå, det skulle vi väll kunna ordna :tummenupp Får ta det när jag fått kortet isf...

The_Wanderer skrev:
och ja mopeder börjar se lite väl raciga ut va tänk å komma å puttra fram i 30 med en sådan hukandes under kåpan...:
http://www.yamaha-motor.se/Images/Red_tcm36-14557.JPG
skulle ju kännas störtlöjligt, hade jag varit 15 nu så skulle jag vilat ha en motardmoppe istället...
:fakta
En moped som sporthoj är löjligt ju, så slött som dom går... Min hoj går inte som en sporthoj ska göra, men man kan iaf ha riktigt kul på småvägar, det rör trotts allt lite på sig :gnissla

Hade jag varit 15 hade jag viljat haft en 125a :D

Therudeboy

Guest
När jag var 15 hade precis Derbi GPR50R kommit, som jag tjatade på pappa men fick nöja mig med en FS1 med allspeed. Hade jag varit 15 idag hade jag tjatat lika mycket och hade jag fått en hade jag trimmat för allt vad jag hade varit värd :yoparty Tur att man är gammal nog att köra tung sporthoj nu :D

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Therudeboy skrev:
När jag var 15 hade precis Derbi GPR50R kommit, som jag tjatade på pappa men fick nöja mig med en FS1 med allspeed. Hade jag varit 15 idag hade jag tjatat lika mycket och hade jag fått en hade jag trimmat för allt vad jag hade varit värd :yoparty Tur att man är gammal nog att köra tung sporthoj nu :D

Varför kom vi in på mopedsnack nu? Va det mitt fel? :näsblod :huvet Mopeder är tråkigt, punkt slut :mattias

Therudeboy

Guest
NSR_Martin skrev:
Varför kom vi in på mopedsnack nu? Va det mitt fel? :näsblod :huvet Mopeder är tråkigt, punkt slut :mattias

Haha, vi får skylla på dig ;) Mopeder är tråkiga i vissa fall ja. Mopperace är roligt och tjäna pengar på dom är ännu roligare. Men jag är tacksam över att moppeåldern är över.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
På min tid var mopeder vad mopeder ska vara. Trumbromsar och totalt livsfarliga när dom närmade sig 90 km/h. Och det gjorde dom trots 3 växlar.

En sån här hade jag:

23744_ys_s.jpg

53040_kbl_s.jpg

//jaG

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Therudeboy skrev:
Haha, vi får skylla på dig ;) Mopeder är tråkiga i vissa fall ja. Mopperace är roligt och tjäna pengar på dom är ännu roligare. Men jag är tacksam över att moppeåldern är över.

Tack då, tack för den, skyll på mig bara, gör det du! :D
mopperace är på en annan nivå, det är inte samma sak...
Visst, men köra moped är fasen att plåga sig själv :fakta :hihi

Therudeboy

Guest
NSR_Martin skrev:
Tack då, tack för den, skyll på mig bara, gör det du! :D
mopperace är på en annan nivå, det är inte samma sak...
Visst, men köra moped är fasen att plåga sig själv :fakta :hihi

Nja vet inte om jag kan hålla med. Tycker moppetiden var starten på mc-karriären. Eller crossen och fyrhjulingen var väl den riktigta starten.

Therudeboy

Guest
Zeb_Macahan skrev:
Med 70cc, dellorto trialförgasare av falltyp och ett redigt hemmapulat avgassystem så hade jag minsann roligt hemma i kungsbacka!

//jaG

Min var helt orginal vad jag vill minnas förutom pimpelgasen då. Gjorde nog 40km/h med bra lutning i backen :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping