Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Ikon skrev:
vi får se...väntar på en ny lampinsats...

kanske kan jag återigen göra en fullagning så att dt håller en stund...vi får se

det går ju iof. o köra utan kåpa,problemet e lyset...men det kan man ju skita i på dagen...har kört lite n när jag har mekat o det e förbannat kul utan... :rock
Tejpa på en ficklampa :crash

Nån som ska :öl ngt i kväll? sugen som F-N...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Zeb_Macahan skrev:
snack om åkning neråt gnosjö för att åka jetski och vattenskidor på söndag... va sägs om det... :?

//jaG

Söndag kan bli svårt...ska lägga nytt tak på ett av syrrans hus...får se om jag kan vlytta det...

Kan behöva komma ut i solen lite.. :rolleyes: :crash

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
Såja...

Berättelsen om när ikon skulle ut o lämmna en film i norrahammar.
aaah fan ingen soppa i budden,jag tar hojen.När jag kommer ut på vägen o svänger i rondellen vid preem märker jag att det är tävling,men det verkade är uppvärmningsvarv eller nåt för ingen kör över 45,jag var som vanligt lugn o sansad inne i hjälmen,vrålade lite lugnt "SÄG ATT DU SKOJAR KÄRRINGJÄ**L!!!!"
Ställer mig upp för att se vad de sysslar med,då fick jag det bekräftat att det var uppvärmning för pacecaren låg o ledde hela startfältet,väl ute i norrahammar bröt jag loppet för en stund o svängde upp mot Torsvik för att köra mitt eget uppvärmningsprogram,men det visade sig att det blåste lite riktigt ordentligt så jag gav mig ut på E4:an i norrgående riktning...Där var det bättre,så jag åkte lite på ett hjul o filosoferade över vart de övriga i startfältet tagit vägen...äh fan jag svänger av mot eurostop tänkte jag,svängde av o la ett varv i rondellen för att värma däcken lite,åkte in i pitstopen o fyllde upp bränsle,snackade lite med teamchefen o sen begav jag mig ut mot banan igen,ner på motorvägen mot gbg,kände direkt vid första gaspådraget att något inte stämde,helvete vad den går,fick jag jetbränsle i eller?!! :cool: det var stört omöjligt att köra på två hjul,så jag tänkte om jag ställer mig på sadeln så kanske det går bättre men icke sa nicke,det blev bara värre.Men så till slut fick jag ner hjulet i backen o då helt från ingenstans, kommer fancluben bestående av 3 öldrickande brudar som var i hmmm..ja rätt ålder o 2 killar med häftigt hår :rolleyes: de gapar,skriker,o gör sådana tecken som den gamle skogshuggaren gör när han vill beställa 4 öl på krogen...alltså :rock kort o gott det är ett jävla pådrag i bilen!..en av killarna plockar upp en kamera,skriker nåt som jag inte hör o gör :tummenupp ...o då händer följande inne i mitt bogo,en liten liten Spenk kommer springande fram emot mig stannar upp o gör som han brukar när han har rökt färdigt... :posör slänger ciggen o vrålar OJJEMEN!bakom han står spelemannen o skriker powerwheelie!! :4skrika ...d vet du tänker jag, o kraftstegrar ifrån bilen,sätter ner,kollar bakåt o de e helt tokiga i bilen o kameran går på högvarv...jaha en gång till då...flera wheelies´ar senare o diverse andra prylar,märker jag att jag e framme vid nästa depå,nämnligen västra Jära,svänger av o börja styra tillbaka mot stada.
Ett varv i stan e ju givet efter varje hojtur så jag kör den gamla vanliga svängen.Helt plötsligt märker jag att jag e tillbaka i loppet igen,fan det här ska jag ta hem tänker jag o ger gas,när vi kommer ut på start o mål rakan (läs odengatan) så kör alla sakta igen,äh fan en sista posörwheelie hiner jag innan mållinjen.sagt o gjort det går stabilt sätter ner den ca.200 meter bakom vipläktaren (balkongen alltså) saktar ner o tittar bakåt.Såja! den maskerade pacecaren låg tydligen i täten av kön (haha kön) skit i prisutdelningen tänker jag,här är det bäst o vri annars så blir det ju svartflagg direkt!
När jag kommit ut vid eurosto tittar jag bakåt,Pacecaren e borta,han var väl sugen på champagne den lille gynnaren men det e ju jag med,så jag bibehåller fullgas enda hem till Kawastallet.

In i garaget ner med porten o puh...skönt jag vann :1pajas

Väl inne i teamhuset,sätter jag mig i den inte kawa gröna men ändå gröna fåtöljen,tar en välförtjänt seger pris,pillar lite på diverse ställen o lugnar ner mig en stund...men då kommer jag på...avbryt avbryt filminlämmning upphör...

Så kan det gå,när inte huvet e på.

Nu e det fest :öl :öl

Krönikör:Ikon

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
hörde att du knappt hade fått nånn sol i falkenberg? :D

//jaG

Rodentboy skrev:
Söndag kan bli svårt...ska lägga nytt tak på ett av syrrans hus...får se om jag kan vlytta det...

Kan behöva komma ut i solen lite.. :rolleyes: :crash

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Zeb_Macahan skrev:
hörde att du knappt hade fått nånn sol i falkenberg? :D

//jaG

Jag fick inte mycket sol, men däremot så var det ganska så tillräckligt...det är rätt lugnt nu, men jag ser för jävlig ut. Tror inte min hud skulle uppskatta sol på några dagar/veckor/månader/år.... :rolleyes:

Får bli skinnställ på resten av säsongen helt enkelt.. :)

BENSON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.....
Skulle till maxi och handla i går (fredag).
När jag fick en dejavu av min lilla krock.
På gatan utanför maxi låg en (tror det var) röd cbr 600,(seatpipes)
med en något ändrad styrvinkel och smashade kåpor , och formade bokstaven T tillsammans med en bil ...som troligen kört ut från maxi.
Och på trottoaren satt en kille med hjälm och fick hjälp med (som det såg ut) att vårda ena handen eller armen.
Måste ha hänt precis innan vi kom dit.
Sen när vi hade handlat klart så var både polis och bärgare där.
Nån som vet vem vem det är och hur det gått med honom. :( :(

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
BENSON skrev:
med en något ändrad styrvinkel och smashade kåpor , och formade bokstaven T tillsammans med en bil ...som troligen kört ut från maxi.
Och på trottoaren satt en kille med hjälm och fick hjälp med (som det såg ut) att vårda ena handen eller armen.

Vet inte vem det är.. har sett han i stan ett par ggr.. finns väl bara en 600RR? Jag hörde det idag.. men om han satt på trottoaren så får vi hoppas att det har gått någolunda bra iaf..

ubbe

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Z750
BENSON skrev:

det var jag som körde cbren det gick ju ganska bra trots luftturen har ömmande kropp o bruitet båtben (handen) 3 v sjukskrivning men men det som inte dödar det härdar ju gammal klysha ta det lugnt vid alla korsningar

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ubbe skrev:
det var jag som körde cbren det gick ju ganska bra trots luftturen har ömmande kropp o bruitet båtben (handen) 3 v sjukskrivning men men det som inte dödar det härdar ju gammal klysha ta det lugnt vid alla korsningar

Tur att det gick så pass bra som det gjorde...Helförsäkrad?

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Maverick skrev:
Spelar väl ingen roll?? de var ju knappast hans fel.. går ju på bilens försäkring..

krya på dig ubbe.. o drick mkt :öl :öl :öl

Och det ska man veta hur? Vad var det som hände...?? :confused:

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vi sticker upp till Torsvik nu för att testa de nya gnisterskorna...
:fakta

Bifogat

• dsc00011.jpg
    dsc00011.jpg
    17.6 KB · Visningar: 176
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...