Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Rodentboy skrev:
Låter sweet..skulle va trevligt om man kunde bli några stycken. Hur gick det med gashandtaget för Dagge sen förresten??

Ingen annan som är sugen på en äkta touringrunda??

Touring? Skriv upp spenk! den ständige touraren :cool:

Ska bli förjävla kul att ta en liten sväng igen!!
pinkie.gif

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
KtmDanne skrev:
Tjahopp! Då var dagens pyttelilla tur avklarad, faan va fort det blir mörkt i skogen så här års, grrr :mad:
Vi hann bara köra en timma innan det blev för mörkt för aktiv attackkörning. Han dock se att The Wanderer (tror jag han stavas) är ett riktigt grussmiskarämne :tummenupp .

Härmed är The Wanderer döpt i gegga och kan härmed kalla sig fullvärdig grussmiskare :bow

Edit: Nice att även få träffa dig Emmi :hej
He he.. jag är djupt tacksam för de ädla orden... :bow Å satan va skoj de va! :tummenupp Måste göras om.. får börja hänga på två forum i fortsättningen. å det kommer bli hårt i sommar: sport vs grus :crash
(Kom på efter första lite tvärare kurvan att man kanske inte ska bromsa i absolut sista sek som med en sporthoj :rolleyes: )

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
The_Wanderer skrev:
He he.. jag är djupt tacksam för de ädla orden... :bow Å satan va skoj de va! :tummenupp Måste göras om.. får börja hänga på två forum i fortsättningen. å det kommer bli hårt i sommar: sport vs grus :crash
(Kom på efter första lite tvärare kurvan att man kanske inte ska bromsa i absolut sista sek som med en sporthoj :rolleyes: )

:6surkart VILL HA....VILL HA.....VILL HA..... :6surkart

KtmDanne

Dakarwannabe.
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
KTM 640 Adventure
(Kom på efter första lite tvärare kurvan att man kanske inte ska bromsa i absolut sista sek som med en sporthoj :rolleyes: ) [/B]

Men framhjulssläpp e ju coolt :D
Du frågade mig om kurvteknik igår. Jag vet inte om jag redde ut det hela ordentligt...
Man bromsar som vanligt så sent man bara vågar, är underlaget fint så kan man ställa ut bakdelen en smula. Ha rätt växel med dig in i kurvan då du gasar dig genom hela kurvan. Fötterna skall hela tiden vara på fotpinnarna, du smackar bara i foten i en sten en enda gång jag lovar. Sätter ner foten gör man bara när det går riktigt sakta. Finns det möjlighet till att "valla" i kurvorna så skall ju den möjligheten tas till vara.

Stå upp eller sitta? Vet inte vad jag skall svara. Endurofolket står jämt utan i kurvorna. Själv står jag rätt mycket men en del grusåkare står knappt alls.

Bifogat

• 14.jpg
    14.jpg
    44.3 KB · Visningar: 109

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
jaha blir det nåt åka idag eller??...lite blött o pissigt på vägarna men det lär väl torka upp till eftermiddagen...

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Ikon skrev:
jaha blir det nåt åka idag eller??...lite blött o pissigt på vägarna men det lär väl torka upp till eftermiddagen...

Jag hade gärna följt med en sväng men min hoj står i hubbestad :(

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Åkning idag!!

Samling vid atollen 15:30...

Ikon och Rodentboy kommer att vara där...vore kul om man fick se någon mer.

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Uppdatering..

Mitt batterihelvete var helt urladdat..så jag kommer nog ingenstans idag verkar det som...

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Rodentboy skrev:
Uppdatering..

Mitt batterihelvete var helt urladdat..så jag kommer nog ingenstans idag verkar det som...
Rodent: Du kan väl jogga igång den? :crash

Tror vi ev. mer fått tillökning i gänget i form av min granne (Mike tror jag han heter) kör en grön/vit kawa... rekomenderade honom ta en titt på Sporthoj så vi får väl se...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
The_Wanderer skrev:
Rodent: Du kan väl jogga igång den? :crash

Tror vi ev. mer fått tillökning i gänget i form av min granne (Mike tror jag han heter) kör en grön/vit kawa... rekomenderade honom ta en titt på Sporthoj så vi får väl se...

Uppdatering 2:

Tog startkablarna o bilen...hoj funkar...

Känndes rätt fint, men....regn regnar...så nu skiter jag nog i´t...

LÅter väl trevligt med din granne...bara att bjuda me´n...

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
kör iaf en runda runt kvarteret o låt batteriet få ladda lite iaf.. så du slipper ta fram startkablarna i morrn oxå. :)

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
om ni ska ut och åka imorgon kanske jag hänger med om det blir en kort touringsväng.... isåfall på en TT :D

Men helst vill jag grusbusa...

//jaG

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Nyss hemkommen...

Tackar Ikon för en jävligt rolig körning..jag har nog fyllt min idiotkvot för ett tag framöver nu känns det som.

Körning imorrn om vädret tillåter..:)

alkoholkko

-jag har kört mini moto
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Yamaha FZR600R
vadå dåligt väder!! de vatt ju kanon väder idag! Har kört grus för första gången idag!! ASKUL!

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Emmi skrev:
Skulle det vart nåt ovanligt... :p :D

Jag stämde en gubbe för 1 år sen för sexuella trakasserier. Jag vann i tingsrätten men han överklagade så det är rättegång i hovrätten nästa tisdag. Yrkade på 4000:- i skadestånd, vilket domaren tyckte var rimligt.
Kan även påpeka att den här mannen är psykiskt sjuk och har blivit stämd av en massa tjejer tidigare...

Om det nu blir någon ny sporthoj fest så vet jag vem jag inte ska vara i närheten av... Jag är ganska duktig på sexuella trakasserier. Dock så vet jag oftast när man ska sluta.

Ni från Jkpg kan ju komma ner till Äckliga Anderstorp och köra någon dag... Så slipper jag som kör som en **** Att åka 8 mil för att skämma ut mig... :p

//Score

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...