Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Zeb_Macahan skrev:
vad tror ni om denna. skulle det kunna vara nått. får jag sällskap i bilen och hur många vill beställa öl om jag åker :D

http://se.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=krad&id=11111111126180908

//jaG

Jag har vänner som importerar bilar från tyskland och de priserna du ser på Mobile.de är fan så mycket mer än vad man kan hitta de för där nere. Det bästa är att ta en hel helg i Tyskland och kolla i de lokala tidningarna... De har ju även massa bilmarknader som säkert finns mc på oxå...

Sen är det ju + 5-7000 innan den är regad i sverige...

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
:brynad :brynad ::squid :brynad :bow :tummenupp :fakta :eek: :D :mad: jga säher bara en sak...ojjjjemen...eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D fi fan viklken fest,,,det bara drara o drar fukllt mojjemen...kära idag reller jag kanskek behlöver nuktra till lite men sen ksan jdg wheeelila som fan,ronke ball hehehe,såja ojjemen lalalalalalala :slicka :whip :zpy :öl :öl :

:öl :öl :öl :öl :öl :öl :öl :cool:

rong mug imurogon

Carro

Carolinski
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu...
Ikon skrev:
:brynad :brynad ::squid :brynad :bow :tummenupp :fakta :eek: :D :mad: jga säher bara en sak...ojjjjemen...eller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D fi fan viklken fest,,,det bara drara o drar fukllt mojjemen...kära idag reller jag kanskek behlöver nuktra till lite men sen ksan jdg wheeelila som fan,ronke ball hehehe,såja ojjemen lalalalalalala :slicka :whip :zpy :öl :öl :

:öl :öl :öl :öl :öl :öl :öl :cool:

rong mug imurogon

Sååja sååja Ikon :rofl

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Ikon skrev:

rong mug imurogon

Verkar som du blivit attackerad av spritmongot...

Lite riktigt fint väder idag ju..någon som är sugen på en sväng?

Jag ringer dig om ett par timmar Ikon..ingen idé än om jag känner dig rätt.. :zpy :zpy :zpy

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Jaja..Ikon är ju redan uppe...

Körning idag då...atollen 15:30 ung.

Be there eller va en fyrkant...

Edit: Ändrade tid.

Last edited:

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
jaha det här var ju en överraskning :eek:

fan det där ölspelet tog rätt hårt ändå ser jag :öl

jag kommer till körningen :hej

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Score skrev:
Jag har vänner som importerar bilar från tyskland och de priserna du ser på Mobile.de är fan så mycket mer än vad man kan hitta de för där nere. Det bästa är att ta en hel helg i Tyskland och kolla i de lokala tidningarna... De har ju även massa bilmarknader som säkert finns mc på oxå...

Sen är det ju + 5-7000 innan den är regad i sverige...

1800 kr att regga.

Proskin

Gick med
21 Aug 2003
Hoj
R1 - Rmz450
Emmi skrev:
1800 kr att regga.

Men det är ju någon försäkring och reg och tullavgift, + att man löser skrot premien och just som du säger 1800 i reg...

Så med 1800 kommer man inte undan...

Men jag vet inga axakta priser man de sa till mig att det ligger på ca 5000 + för att ha den klar för bruk i sverige...

Men rätta mig gärna om jag har fel...

//Score

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Score, jo, det är en massa andra avgifter också, har mailat vägverket för att få exakta priser.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Soppa, färjan, mat, ev övernattning, bärs, reperbahn :D då drar de gärna iväg lite cash där.. :D inte helt gratis o handla hoj i tyskland.. :p

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
pinkie.gif
Hade nästan glömt hur kul det är att toura!!
pinkie.gif

Tack för en trevlig tur!! Lite läskigt med halkan eller hur Ikon??

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Inte gnälla..det var alldeles utmärkt fäste..enda nackdelen var att det kanske var lite dragigt när man åkte hem...

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Maverick skrev:
Soppa, färjan, mat, ev övernattning, bärs, reperbahn :D då drar de gärna iväg lite cash där.. :D inte helt gratis o handla hoj i tyskland.. :p

Jo, det blir ingen övernattning, och man kör ner 3 pers och hämtar 3 hojar, delar bensin, fyller den överblivna platsen med öl och säljer sen. Så kan man ju dra ner priset...

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Emmi skrev:
Jo, det blir ingen övernattning, och man kör ner 3 pers och hämtar 3 hojar, delar bensin, fyller den överblivna platsen med öl och säljer sen. Så kan man ju dra ner priset...

Hehe.. märker att du aldrig varit i tyskland o handlat bil/mc.. de tar inte en dag.. så vida du inte typ redan gjort upp affären.. o att allt verkligen e som det skall.. men ska du hämta TRE hojar.. så löser du de inte på en dag.. då ska du ha extrem tur.. du ska hitta till alla platser.. o att alla dom hojar du tänkt dig e i de skick du vill.. hur ofta e de så bra när man ska kolla på en hoj här i sverige??

Nee.. de där löser du inte på en dag.. o då måste man ju övernatta.. o de gör man ju i hamburg.. o när man e där.. måste man ju bara gå på reperbahn.. o de e ju itne gratis.. :lol :öl :öl :rock :öl :öl :öl sen få nån annan köra hem dagen efter.. :p :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras