Maverick skrev:Hehe.. märker att du aldrig varit i tyskland o handlat bil/mc.. de tar inte en dag.. så vida du inte typ redan gjort upp affären.. o att allt verkligen e som det skall.. men ska du hämta TRE hojar.. så löser du de inte på en dag.. då ska du ha extrem tur.. du ska hitta till alla platser.. o att alla dom hojar du tänkt dig e i de skick du vill.. hur ofta e de så bra när man ska kolla på en hoj här i sverige??
Nee.. de där löser du inte på en dag.. o då måste man ju övernatta.. o de gör man ju i hamburg.. o när man e där.. måste man ju bara gå på reperbahn.. o de e ju itne gratis.. sen få nån annan köra hem dagen efter..
När jag var nere i tyskland och hämtade hem min var två andra med och gjorde samma sak. Vi hade en stor Merca Sprinter och jag har för mig att vi åkte härifrån vid fyra på morgonen för att vara nere i tyskland mitt på dan. Vi hade inte tittat ut några speciella hojar hemifrån utan vi åkte bara ner och letade. Hann med några städer första dan och de två andra snubbarna hittade sina direkt..
Men jag var ju lite mer kräsen och var tvungen att kolla i många affärer innan jag hittade vad jag ville ha. Så det blev en övernattning för oss och då tog vi det relativt lugnt nästa dag. Det går nog göra på en dag men då måste alla hitta sina hojar nästan samtidigt och nu är det ju inte bästa tidpunkten för att leta hoj i tyskland heller...
Om man är tre som delar på allt så blir inte resan och uppehället så dyrt heller. Vi betalade ca 1500 kr var för bussen, färja, diesel, mat, logi..(ej öl och sprit inräknat)
Ett tips är ju att ta nån dag extra och spana in lokaltidningar o dyl (framför allt privatannonser) för alla hojar finns ju inte på mobile.de... Finns många peningar att spara där
Väldigt vad detta inlägget blev långt men så går det när kawan är färdigpolerad och avställd...
Lycka till!