Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Ydde skrev:
Ojjemen :tummenupp
Det blev en Dodge Dart GT


Comments: The 1970 Dodge Dart lineup returned with Swinger 340 and Dart GTS trim lines. All Darts had new front and rear styling. The Swinger 340 was available for $2,808 but now included a three-speed manual as standard. Instead of smaller power vents, the hood now had two long, narrow hood scoops. Front disc brakes were included. Despite the introduction of the Dodge Challenger, the Swinger 340 still remained popular, selling 13,785 units. One reason for its popularity was that insurance companies classified it as a compact car and thus charged lower premiums than other muscle cars. The Swinger 340 was still fast and could often keep up with 340 equiped GTS's.

Production:
Swinger 340: 13,785
GTS: ?

Engines:
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 330 bhp @ 5200 rpm, 410 lb-ft @ 3600 rpm.

Tufft :tummenupp särskilt med deamon huven
 
Last edited:

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
eus skrev:
Wohoo, läste du att om alla kommer som har anmält sig så kommer till och med folk bli utkvalade från B-finalen. Yeah det blir trångt...
Ja jag såg det, trångt kommer det bli. Vi får helt enkelt lämna alla bakom oss... :lol
 

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
aci skrev:
Comments: The 1970 Dodge Dart lineup returned with Swinger 340 and Dart GTS trim lines. All Darts had new front and rear styling. The Swinger 340 was available for $2,808 but now included a three-speed manual as standard. Instead of smaller power vents, the hood now had two long, narrow hood scoops. Front disc brakes were included. Despite the introduction of the Dodge Challenger, the Swinger 340 still remained popular, selling 13,785 units. One reason for its popularity was that insurance companies classified it as a compact car and thus charged lower premiums than other muscle cars. The Swinger 340 was still fast and could often keep up with 340 equiped GTS's.

Production:
Swinger 340: 13,785
GTS: ?

Engines:
340 V8 275 bhp @ 5000 rpm, 340 lb-ft @ 3200 rpm.
383 V8 330 bhp @ 5200 rpm, 410 lb-ft @ 3600 rpm.

Tufft :tummenupp särskilt med deamon huven
Ojjemen...Riktigt nöjd faktiskt :banana
 

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
Brutus skrev:
Skönt åk...vad sitter det i den då?

Ballt med slot-mags..80-tal. :cool: :tummenupp
Mag fälgarna ska till tippen :smasha
Det sitter en 360 i den nu....Men jag hoppas att få tag på en 396BB till vintern :yoparty
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Ydde skrev:
Mag fälgarna ska till tippen :smasha
Det sitter en 360 i den nu....Men jag hoppas att få tag på en 396BB till vintern :yoparty


Fälgarna är ju stenhårda. Enda nackdelen är väl kanske att de väger en hel del då.

396 är vad kidmo hade i Cudan förra året. Finns mycket potential i den maskinen. Billigare än en 426 H också.

När får man se underverket då?
 

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
Brutus skrev:
Fälgarna är ju stenhårda. Enda nackdelen är väl kanske att de väger en hel del då.

396 är vad kidmo hade i Cudan förra året. Finns mycket potential i den maskinen. Billigare än en 426 H också.

När får man se underverket då?
Jo 396:an är riktigt fet!!!
Förhoppningsvis så kommer pärlan hem på Fredag......Då blir det raka rör direkt :yoparty :banana
 

Ydde

*Mopar is the only way*
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Honda Crf 450mx-03 + Mopar
Brutus skrev:
Fälgarna är ju stenhårda. Enda nackdelen är väl kanske att de väger en hel del då.

396 är vad kidmo hade i Cudan förra året. Finns mycket potential i den maskinen. Billigare än en 426 H också.

När får man se underverket då?
Har du MSN???
 

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
MT-01 Stage 3
Ja, jäklar vad rart.:)

Tackar så mycket för att man fick närvara. Mycket glad för eran skull. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Top