Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ikon skrev:
Ja full lyckas jag alltid bli...vad händer till helgen nåt på g?

Vi dyker upp i Sverige och Sthlm kl 730 pa sondag, da kommer ni va bakis som fan! Helgen efter det ska jag fetfesta, och ni ska vara med, bara sa ni vet!

Lagesrapport harifran; New York e coolt, Mexico ar varmt och skont, Belize ar ett fucking u-land, kitesurfa ar svart, vodkan finns i plastflakska och ar billig (18 kr/litern pa lokala mataffaren)!

//Emmi
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
philsson skrev:
Så du menar att jag kan köra på min trafikförsäkring på min avställda motorcykel. Lär ju vara 1 miljard i självrisk :hihi

1. Du kan trafik och delkaskoforsakra din hoj. Trygg eller Lanet ar bolagen for dig.

2. Sjalvrisken du far betala beror pa vad du avtalat med bolaget. Oftast 0/1000 sek plus ungdomssjalvrisk eftersom du ar ett glin ;). Ar du full kan den i varsta fall bli 6700 kronor (lagstadgat, sjalvrisken kan aldrig bli hogre an sa pa en trafikforsakring)

3. Forsakringen finns for att cross/enduroakare ska kunna vara forsakrade nar dom aker fran banan pa klubben till bilen pa parkeringen. Om dom inte hade haft en forsakring da och akt pa nagon, hade dom blivit helt ersattningsskyldiga. Detta hande innan forsakringen "uppfanns". Det ar anledningen till att den annars ganska sjuka forsakringen finns...

Over och ut fran Mexico

//jaG
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Zeb_Macahan skrev:
1. Du kan trafik och delkaskoforsakra din hoj. Trygg eller Lanet ar bolagen for dig.

2. Sjalvrisken du far betala beror pa vad du avtalat med bolaget. Oftast 0/1000 sek plus ungdomssjalvrisk eftersom du ar ett glin ;). Ar du full kan den i varsta fall bli 6700 kronor (lagstadgat, sjalvrisken kan aldrig bli hogre an sa pa en trafikforsakring)

3. Forsakringen finns for att cross/enduroakare ska kunna vara forsakrade nar dom aker fran banan pa klubben till bilen pa parkeringen. Om dom inte hade haft en forsakring da och akt pa nagon, hade dom blivit helt ersattningsskyldiga. Detta hande innan forsakringen "uppfanns". Det ar anledningen till att den annars ganska sjuka forsakringen finns...

Over och ut fran Mexico

//jaG
Och det funkar med en avställd hoj? Tycker jag låter otroligt, att det skulle kunna uppmuntras till att köra på detta vis. :3freak
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Mycket Johnny Cash,highwaymen o öl...o sen framåt småtimmarna går vi på whiskyn o kör på lite dropkick o flogging molly o svidar om till våra irländska kostymer...med andra ord...fest hos sir coolman :öl :wiggle
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu talar du lite runt dig sjalv...

Hur skulle du kunna stalla pa en oregistrerad hoj? man forsakrar den pa chassinummer, inget annat.

Pastallning ar inte mojligt innan den ar registrerad.

Trafik tacker alltid, trots att du har oreggad hoj och 4.7 promille i blodet. Det ar reglerat i trafikforsakringslagen.

Lycka till...

//jaG

philsson skrev:
Och det funkar med en avställd hoj? Tycker jag låter otroligt, att det skulle kunna uppmuntras till att köra på detta vis. :3freak
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Ikon skrev:
Mycket Johnny Cash,highwaymen o öl...o sen framåt småtimmarna går vi på whiskyn o kör på lite dropkick o flogging molly o svidar om till våra irländska kostymer...med andra ord...fest hos sir coolman :öl :wiggle

O vad gott du pratar!:öl synd att man missar detta :( men men vad är väl en bal på slottet?? Det blev nog lugnt eller..........inte
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
spenk skrev:
O vad gott du pratar!:öl synd att man missar detta :( men men vad är väl en bal på slottet?? Det blev nog lugnt eller..........inte

Lugnt...hahaha...såja :fyllisar

Ikon skrev:
Lugnt...hahaha...såja :fyllisar

Nu ska det köpas motard igen...är alldeles för sugen för att inte ha nån ska göra klart med banken i veckan sen blir det 450 för hela slanten :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Så har man varit och lekt i snön igen. Denna gången på Roxen norr om Linköping
 

Bifogat

  • DSC_5366s.JPG
    DSC_5366s.JPG
    29.9 KB · Visningar: 55
  • DSC_5426s.JPG
    DSC_5426s.JPG
    29.9 KB · Visningar: 61

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
ser skoj ut.. :( hade gärna testat.

Få väl nöja mig med att veta att bilen börja tillverkas på onsdag.. så den e väl här runt mars/april.. :D
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
Så har man varit och lekt i snön igen. Denna gången på Roxen norr om Linköping
Nu blir man sugen, hur tjock va isen?

Nån som har koll på isarna häromkring? Borde väll fortfarande va bra, så varmt har det ju inte varit trotts allt...?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
NSR_Martin skrev:
Nu blir man sugen, hur tjock va isen?

Nån som har koll på isarna häromkring? Borde väll fortfarande va bra, så varmt har det ju inte varit trotts allt...?
Mer än tillräckligt :D Ingen aning ärligt talat men det blev blötsnö på söndagen och tungkört. Ingen färdig bana fanns heller så vi körde upp ett eget spår och skottade lite där det behövdes.

Har inte hört nåt om lokala isar...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
Mer än tillräckligt :D Ingen aning ärligt talat men det blev blötsnö på söndagen och tungkört. Ingen färdig bana fanns heller så vi körde upp ett eget spår och skottade lite där det behövdes.

Har inte hört nåt om lokala isar...
Okej, för några för några veckor sedan när jag kollade va det minst 30 cm, så det känns som det borde va mer än tillräckligt nu... Det är ju kallt på nätterna.

Vore kul om vi blev ett gäng som körde lite is, slänga ut lite bröte så man får en bana man kan rejsa runt på...

Nu i helgen är jag i sälen, men helgen därpå kanske vi jönköpingsbor sammanstråla?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
E det inte dags att festa lite snart? I helgen till exempel?

Här e en slirig bild på vår kära NSR-Martin. :fyllisar :D
 

Bifogat

  • PICT0142.JPG
    PICT0142.JPG
    46.8 KB · Visningar: 93

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Jag är med på både fest o isåka,hoppas att jag bara hinner få hem en 450 innan helgen men det ska nog gå o ordna :tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Emmi skrev:
E det inte dags att festa lite snart? I helgen till exempel?

Här e en slirig bild på vår kära NSR-Martin. :fyllisar :D
Bahaha, va nykter och pigg jag ser ut :D
EDIT, goffe ser inte ut att ha lika kul, jag är bättre på att festa :mattias

Vi får väll se till o ta en bättre bild framöver... ;) Fyller ju 18 den 16 mars med, på en torsdag, då får ni släpa med mig till huset eller nått ,hehe


EDIT igen, kan inte i helgen bara så ni vet, sälen... Men sen! :fyllisar
 
Last edited:

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
NSR_Martin skrev:
Bahaha, va nykter och pigg jag ser ut :D
EDIT, goffe ser inte ut att ha lika kul, jag är bättre på att festa :mattias

Vi får väll se till o ta en bättre bild framöver... ;) Fyller ju 18 den 16 mars med, på en torsdag, då får ni släpa med mig till huset eller nått ,hehe


EDIT igen, kan inte i helgen bara så ni vet, sälen... Men sen! :fyllisar

eller ztyle hehehe :hihi
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
K-Man skrev:
Mer än tillräckligt :D Ingen aning ärligt talat men det blev blötsnö på söndagen och tungkört. Ingen färdig bana fanns heller så vi körde upp ett eget spår och skottade lite där det behövdes.

Har inte hört nåt om lokala isar...

Imorgon tänkte vi göra färdigt det sista på isdäcken, ska vi ta och montera dom någon kväll sedan? Eller eftermiddag för den delen, arbetar 0300-1245 denna veckan...

//jaG
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top